HS puoluekannatusgallup: Sdp ennätystulokseen, perussuomalaiset romahti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jäi vielä aamun uutisista lukematta miksi Lrpo kilahti eilen eduskunnassa.
En kestä katsoa Anniina Valtosta Yle aamun sääkatsauksessa.
Riikan saksien takia kaikki kivat Ylen toimittajat ottavat loparit.

Jäi vielä aamun uutisista lukematta miksi Lrpo kilahti eilen eduskunnassa.
Jäi vielä aamun uutisista lukematta miksi Orpo kilahti eilen eduskunnassa.
Luin IL-uutisen:
PÄÄMINISTERIN mielestä oppositiolla ei ole vaihtoehtoa hallituksen talouspolitiikalle.

– Teidän lääkkeistä minulla ei ole tietoa. Tai sen, minkä olen kuunnellut, niin ne eivät takuuvarmasti toimi, Orpo lausui ministeriaitiosta.
– Jos täällä on joku uutinen – oppositiolla ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin se, että ei tehdä mitään. Ollaan niin kuin ennekin. Sen tien päässä on seinä, tai rotko, Orpo kuvaili.

Luin IL-uutisen:
PÄÄMINISTERIN mielestä oppositiolla ei ole vaihtoehtoa hallituksen talouspolitiikalle.

– Teidän lääkkeistä minulla ei ole tietoa. Tai sen, minkä olen kuunnellut, niin ne eivät takuuvarmasti toimi, Orpo lausui ministeriaitiosta.
– Jos täällä on joku uutinen – oppositiolla ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin se, että ei tehdä mitään. Ollaan niin kuin ennekin. Sen tien päässä on seinä, tai rotko, Orpo kuvaili.
Jos näin paskan hallituspolitiikan hoidon jälkeen uskoo vielä Lapasen horinoita, niin onko mitään tehtävissä - äänestä kokoomusta :)

Orpo on pääministeri ja Purra on valtiovarainministeri vielä tuonkin gallupin jälkeen.

Suomessa ei ministereitä valita huutoäänestyksellä, kuten komppanianpäälliköitä punakaartissa vuonna 1918.

Kansalta puuttuu kyky pelata "shakkia" eli kyky nähdä ennakkoon mitä tapahtuu, jos toimitaan tai tehdään näin tai noin. Jokainen syyllistyy osoittamaan syyttävällä sormella heti jos kaikki ei menekään toivotulla tavalla.
Se joka taitavimmin markkinoi leivoksia kansalle, joka kuvittelee niitä saavansa, menestyy kunnes kupla puhkeaa.
Ja tulee uusi helppoheikki ja sama jatkuu.

Orpo on oikeassa.
Seuraavakin hallitus jatkaa saksi ja leikkaus politiikkaa.
Mahtaa demareita äänestävät pettyä isosti.
Juuri tuotiin hallituksen pöydälle miljardin euron edestä leikkauksia yritystuista, jotka eivät ole pelkästään turhia, vaan jopa haitallisia taloudelle. Mitä teki hallitus? Hylkäsi jokaisen kohdan VM:n esityksistä. Eli kysymys sinulle: mistä leikkauspolitiikasta oikein puhut?

Juuri tuotiin hallituksen pöydälle miljardin euron edestä leikkauksia yritystuista, jotka eivät ole pelkästään turhia, vaan jopa haitallisia taloudelle. Mitä teki hallitus? Hylkäsi jokaisen kohdan VM:n esityksistä. Eli kysymys sinulle: mistä leikkauspolitiikasta oikein puhut?
Yleisradion saamasta yritystuesta voisi leikata 600 miljoonaa euroa.

Kehitysavusta vois saksia 1000 miljoonaa euroa.

kokoomuksen puoluetoimistolla naurattaa kun kaikki ikävät (joskin välttämättömät) jutskat menee /sujen piikkiin
Ilman persuja ei olisi hallitusta. Entisenä persujen äänestäjänä totesin jo hallitusneuvotteluiden aikaan, että Perussuomalaisten pitäisi jäädä pois hallituksesta. Se oli selvää heti kun neuvotteluista alkoi tihkua tietoa ulos. Toki ajatukseni perustui silloin sille oletukselle, että PS ei haluaisi tehdä kokoomuslaista politiikkaa, mutta nythän on päivänselvää, että minä ja moni muu äänestäjä olimme väärässä ja persut on itse asiassa kokoomuslaisempi puolue kuin Kokoomus itse.

Joka tapauksessa persujen ongelma on ristiriita äänestäjille markkinoiden ja harjoitetun politiikan välillä. Kokoomuksella ei vastaavaa ristiriitaa ole ja puolueen äänestäjät haluavat tällaista politiikkaa. Persujen äänestäjät eivät suurelta osin halua ja sen takia jättävät puolueen.

Yhteistyössä