V
vierailija
Vieras
Miksi pitäisi? Eilen kaupassa ulkomaalaistautainen nainen puhui pikkutytölleen melko huonoa suomea.On myös niin, että aika moni luulee osaavansa hyvin englantia, mutta ei yllä lähellekään natiivin tasoa.
Olen jo kirjoittanut vieraista kielistä liikaa tällä palstalla. Katsotaan miten tilanne etenee. Lapsenlapseni ymmärtää suomea, ja äitinsä puhuu hänelle suomea. Hän puhuu isänsä kieltä, ja minä sompailen kahdella kielellä tilanteen mukaan. Täällä pk-seudulla on ihana kuulla vieraita kieliä. Eniten ilahdun ranskasta. Olen aivan hurmiossa, kun jälkikasvuni puhuu ranskaa. Presidentti Macron puhuu hyvin selkeää ranskaa. Toivottavasti hän saa nukuttua hyvin Windsorin linnassa.
Ei raha ole elämän tärkein asia.
Katsoin tänään loppuosan ruotsalaisesta tv-sarjasta, jossa etsitään kadonneita ihmisiä. Kun sukulaiset löytyivät, he sanoivat, että heillä on jo kaikkea tarpeeksi.
Minä olisin hyvin pettynyt, jos joku testamenttaisi minulle ison perinnön. Punalaputetut tuotteet ja rahan kanssa tarkkana oleminen menettäisivät merkityksensä. Olen liian kaunis enkä tarvitse kauneusleikkauksia. Lapseni maksavat pitkät lennot. Itkisin, jos minun pitäisi löpöttää jossain spassa kaikenmaailman hoidoissa. Olen jo pyytänyt, ettei enää mitään lahjakortteja minnekään.