Relaatio 1188

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla Kirjasampo kyllä ehdotti sitä, kun kirjoitti hakuun novelli eli ei tarvinnut edes selata
Miten? Mä oon aina ongelmissa kirjasampon kanssa, vaikka käytän hakusanaa. En ole oikein keksinyt miten sitä hakua voisi optimoida. Lataa uusia hävyttömän hitaasti (vaikka on piilotettu turhat tekstit yms) hyvin vähän ehdottelee koskaan mitään vähänkään järkevää =)

(Siis tiedän tämän kyseisen sanan, tämä on yleisluontoinen kysymys)

Miten? Mä oon aina ongelmissa kirjasampon kanssa, vaikka käytän hakusanaa. En ole oikein keksinyt miten sitä hakua voisi optimoida. Lataa uusia hävyttömän hitaasti (vaikka on piilotettu turhat tekstit yms) hyvin vähän ehdottelee koskaan mitään vähänkään järkevää =)

(Siis tiedän tämän kyseisen sanan, tämä on yleisluontoinen kysymys)
Kun kirjoittaa hakukenttään, aukeaa laatikko, jossa on tuon sanan sisältäviä teoksia.

Varmaankin hauska vitsi tämä novelli-teema (en pyydä anteeksi, että olen samaa mieltä näistä edellisen relaation kommentoijan kanssa). Jotenkin kadonnut oivaltamisen ilo asiayhteyksien välillä, kun ketjusta toiseen vastaus löytyy Kirjasampon, joka on hidas ja tylsä selattava muutenkin, luetteloista.
Kiitos ja anteeks

Niin ja, miksi näistä ei voisi keskustella ilman että mielipiteet teilataan välittömästi, luulen että missään kohden ei ole ollut tarkoitus arvostella ko relaation laatijan relaatioita yleisesti.

Varmaankin hauska vitsi tämä novelli-teema (en pyydä anteeksi, että olen samaa mieltä näistä edellisen relaation kommentoijan kanssa). Jotenkin kadonnut oivaltamisen ilo asiayhteyksien välillä, kun ketjusta toiseen vastaus löytyy Kirjasampon, joka on hidas ja tylsä selattava muutenkin, luetteloista.
Kiitos ja anteeks

Niin ja, miksi näistä ei voisi keskustella ilman että mielipiteet teilataan välittömästi, luulen että missään kohden ei ole ollut tarkoitus arvostella ko relaation laatijan relaatioita yleisesti.
En kyllä kokenut tuota novellien kieltämisjuttua arvosteluna itseäni kohtaan eikä tarvitsekaan pyydellä anteeksi ja olen täysin samaa mieltä siitä, että loputtomien listojen selaaminen oli sitten kyseessä kirja, elokuva, novelli tai mikä tahansa, on todella, todella ärsyttävää. Joskus vain on pakko löytää jotain yhteistä, jos haluaa välttää seinään päättyviä ketjuja ja joskus se vaan sattuu olemaan novelli... Enkä vain saanut itselleni mitään, piti laatia tämä eikä siinä kovin monta novellia edes ole :)

Kiitos ja anteeks

Varmaan kannattaa esittää kritiikki fiksummin kuin nurisemalla että pitäis kieltää sellaset relaatiot mistä mä en tykkää, jos haluaa asiallisesti keskustella. Ylipäänsä näiden kritisoiminen on aika ylimielistä, eiköhän jokainen tekijä tee sellaista kuin itse tykkää ratkoa ja itsekukin voi valita ratkooko kyseisen pelin vai ei. Jossei löydy mieleisiä, niin siitä vaan itse laatimaan oivaltavia, valittamisen sijaan.

Varmaan kannattaa esittää kritiikki fiksummin kuin nurisemalla että pitäis kieltää sellaset relaatiot mistä mä en tykkää, jos haluaa asiallisesti keskustella. Ylipäänsä näiden kritisoiminen on aika ylimielistä, eiköhän jokainen tekijä tee sellaista kuin itse tykkää ratkoa ja itsekukin voi valita ratkooko kyseisen pelin vai ei. Jossei löydy mieleisiä, niin siitä vaan itse laatimaan oivaltavia, valittamisen sijaan.
Ei ole ollut kysymys relaatioiden saati relaatioiden laatijoiden tykkäämisestä, vaan pelkästään Kirjasampon tuhansien novellien tylsyydestä. Ainahan näihin jos yhtään uskaltaa herättää keskustelua (mistä ylimielisyys on käsittääkseni ollut kaukana), teillä on ikuinen vastaus "Laadi itse". Ei uutta siinä mitään.

Ei ole ollut kysymys relaatioiden saati relaatioiden laatijoiden tykkäämisestä, vaan pelkästään Kirjasampon tuhansien novellien tylsyydestä. Ainahan näihin jos yhtään uskaltaa herättää keskustelua (mistä ylimielisyys on käsittääkseni ollut kaukana), teillä on ikuinen vastaus "Laadi itse". Ei uutta siinä mitään.
Nyt en oikein ymmärrä tätä turhautumista novelleihin. Ei kai niitä sentään NIIN paljon ole relluissa ollut, että hermot menee? Ja joo, Kirjasampo voi olla tylsä ja toimii välillä tosi hitaalla, mutta toisaalta erinomainen lähde löytää erilaisia teoksia. Ja ilman mitään ylimielisyyttä, en lähtisi kyseenalaistamaan kenenkään laatijan työtä. Kiitollinen olen, että ylipäätään jaksavat laatia ilman mitään korvausta.

Siis mistä nyt oikeasti haluat keskustelua? Voitko vähän selventää?

Yhteistyössä