Onko hoitotahto pelkkää sanahelinää - Lääkäri päättää puolestasi saatko elää vai kuolla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja mikä tuokin juttu on, että annetaan kipulääkkeitä että lähtö olisi helpompi. Paskat anneta muuta ku panadolia, koska potilashan voi tulla riippuvaiseksi kunnon kipulääkkeistä! Ja monet lääkärit ja hoitajat oikein nauttii kun saavat seurata kun ihminen kuolee mahdollismman tuskallisesti.

Hawking eleli vuosikymmeniä hengityskoneessa ALS:ia sairasten. Ei pystynyt itse puhumaan, mutta käytti tietokonetta, joka tuotti tietokoneääntä.

Hawking pystyi liikkumaan. Hänellä oli sähköpyörätuoli ja hengityskone. Tietysti tarvitsi avustajia.

Meni jopa naimisiin ALSin vietyä jo liikuntakyvyn.

Miksi tuo suomalainen ei saa samaa mahdollisuutta?

Hoitohenkilökunnalla on vaitiolovelvollisuus. Eiköhän tässäkin tapauksessa ole syitä joitten takia on täysin epärealistista edes ajatella hengityskonetta. Tietysti potilaan on vaikea luopua elämästä ja hyväksyä vääjäämätön kuolema.
Itse olen hoitotahdossani kieltänyt turhat toimenpiteet jos parantavaa hoitoa ei ole.
Juu, syitä on ja se syy on RAHA ja se ettei itse ole tämän oikeistolaisen järjestelmän uhrina.

En yhtään ihmettele. Tällä vuosikymmenellä on mennyt ihan hulluksi meininki. Yksi eläkeikäinen sukulainenkin pistettiin munuaistulehduksen takia saattohoitoon, kun eka antibiootti ei tehonnut. Ei ollut aiemmin ollut munuaistulehduksia eikä ollut taustalla munuaisten vajaatoimintaa tai mitään. Eli ei ollut kyse siitäkään että ois ollut niin huonossa kunnossa. Sukulainen ei edes itse tiennyt aluksi olevansa saattohoidossa. Oli vieraille puhellut vain odottelevansa kotiin pääsyä, kunhan munuaiset saadaan parannettua ja suunnittelut kesken jääneiden puutarhahommien jatkamista ja selittänyt niistä puutarhahommista. No eipä sitä tulehdusta siinä vaiheessa enää edes hoidettu. Odoteltiin vain että kuolee pois. Useampi viikko meni että kuoli sitten.

Yhteistyössä