Voiko niskajumi puuduttaa kasvot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei jaksais enää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla hyvin samantapaisia oireita, alkoi vasemmanköden ja kasvojen tunnottomuudella olin kaksi yötä sairaalassa ja kaikki kuvaukset tehtiin tuloksetta pääsin kotiin ja sitten muutaman kerran taas tunnottomuutta kunnes yhtäkkiä myös oikeapuoli kasvoista tunnoton menin lääkärin puheille, hän huomasi heti että niska lihakset jännittyneet antoi voimakasta lihasrelaksanttia 100mg otin sen illalla niin nyt oireet olleet poissa kaksipäivää js todella hyvä olo pitkästä aikaa. Huomenna fyssärille
Miten se palautui? Olitko kylmettynyt ennen tuota?

Kirjoittelin siis viime viikonloppuna että mulla oli ollut melkein 2 viikkoa päänsärkyä. Maanantaina alkoi huippaus ja kävin lääkärissä. Lääkäri totesi, että niskat jumissa ja sain lihasrelaksantteja ja lääkettä huimaukseen. Päänsärky loppuikin, mutta tänään alkoi elohiiri toisessa silmässä ja saman puolen poski ja huuli puutuivat iltapäivällä. Voiko tää nyt olla saman jumin aiheuttamaa, vai jotain ihan muuta? Alkaa jo pelottaa :(
Mitä lääkettä huimaukseen on määrätty?

Ohessa tietoa huimauksen lääkkeistä

Betahistiini (esim. Betaserc):
Käytetään sisäkorvaperäisen huimauksen hoitoon, kuten Menieren taudissa. Se voi auttaa estämään huimausta pitkäaikaisessakin käytössä. Vaikutus alkaa hitaasti.
Diatsepaami:
Voidaan käyttää akuutin, rajun huimauskohtauksen ensiapuun vuodelevon lisäksi.
Pahoinvointilääkkeet:
Proklooriperatsiini, sedatiiviset antihistamiinit tai skopolamiinilaastari voivat lievittää pahoinvointia, joka liittyy huimaukseen.

Ohessa tietoa huimauksen lääkkeistä

Betahistiini (esim. Betaserc):
Käytetään sisäkorvaperäisen huimauksen hoitoon, kuten Menieren taudissa. Se voi auttaa estämään huimausta pitkäaikaisessakin käytössä. Vaikutus alkaa hitaasti.
Diatsepaami:
Voidaan käyttää akuutin, rajun huimauskohtauksen ensiapuun vuodelevon lisäksi.
Pahoinvointilääkkeet:
Proklooriperatsiini, sedatiiviset antihistamiinit tai skopolamiinilaastari voivat lievittää pahoinvointia, joka liittyy huimaukseen.
Onko noissa mannitolia?

Yhteistyössä