Mä kirjoittelin täällä elo-syyskuussa, mutta jättäydyin pois tältä palstalta kun sain lohduttoman arvion gyneltä omasta tilanteestani 40-vuotiaana, vaikka mulla kaksi pientä lasta luomusti jo onkin.
Kävi kuitenkin niin, että saatiin maailman paras joululahja, kun kolmas lapsi ilmoitti tulostaan eilen DPO 9 ja viiva on hyvin selvästi vahvistunut jo tälle päivälle DPO 10.
Syyskuun lopulla sain siis gyneltä arvion ettei mun tilannetta voi hedelmällisyyshoidoilla parantaa. AFC oli 2+6 ja AMH 0,35. Sain käsityksen ettei luomustikaan todnäk onnistuta enää. Lisäksi luin vasta jälkikäteen epikriisistä että mulla oli munasarjakystia, joista gyne ei maininnut ja tietty pelästyin sitä kun googlailin. Jatkettiin kuitenkin yrittämistä ja söin vitamiineja ja lisäravinteita, joista ubikinolilla voisin veikata ehkä olleen osuutta. Söin sitä 100mg/pv 7-9/2025 ja 300-400mg/pv 10-12/2025. Ja niinpä tosiaan neljännellä tai viidennellä yrityskierrolla (riippuu miten laskee) saatiin nuo hyvät uutiset.
Kun joulunkin sanoma on luoda toivoa niin lähettäisin sitä tänne kaikille myös tällä omalla tarinalla. Koittakaa jaksaa uskoa, että teitäkin voi vielä onnistaa. (Ja käykää hakemassa toinen arvio eri lääkäriltä, jos joku tyrmää teidän toiveet. Veikkaan, että mullakin joku muu ei ehkä olis noin jyrkkä ollut, ja kierrot on erilaisia eli toisessa kierrossa voi AFC-tilannekin olla parempi, samoin AMH voi vaihdella jonkin verran).
Hyvää joulua tänne kaikille