Muslimivaltio Iran julisti sodan Euroopalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
"Iranin presidentti: Olemme sodassa lännen kanssa
YLE Jaakko Mannermaa
27.12. 20:11

Jaa
Iranin presidentti Masud Pezeškian sanoo maansa olevan sodassa lännen kanssa.

Pezeškian kertoo aiheesta Iranin korkeimman johtajan, ajatollah Ali Khamenein verkkosivuilla lauantaina julkaistussa haastattelussa.

– Olemme täydessä sodassa Yhdysvaltain, Israelin ja Euroopan kanssa. He eivät halua maamme pysyvän vakaana.

Pezeškianin kommentit julkaistiin kaksi päivää ennen kuin Israelin pääministerin Benjamin Netanjahun on määrä tavata Yhdysvalloissa presidentti Donald Trump. Yksi tapaamisen keskeisistä aiheista on Gazan ohella Iranin tilanne.

Israel ja Iran kävivät kesäkuussa 12 päivää kestäneen sodan. Myös Yhdysvallat osallistui Iraniin tehtyihin iskuihin.

Lähde: AP"

noopelia pukkaa
Sulle pukkaa Ooppelia :ROFLMAO:

2121436__1__jH7Lw.jpg

Suomen vasemmisto oli kovin mielissään kun islamistit kaatoivat Iranin viimeisen šaahin liberaalin Reza Pahlavin.
Mielenkiintoista. Kuulisin tuosta mielelläni lisää - itse olin tuolloin niin pikkutenava etten muista Irania koskevasta uutisoinnista mitään.

Mielenkiintoista. Kuulisin tuosta mielelläni lisää - itse olin tuolloin niin pikkutenava etten muista Irania koskevasta uutisoinnista mitään.

Demarien Erkki Tuomioja oli shaahin kovin vastustaja Suomessa.
Erkin poliittinen elämä oli kaiken järjellisen vastustamista.

Demarien Erkki Tuomioja oli shaahin kovin vastustaja Suomessa.
Erkin poliittinen elämä oli kaiken järjellisen vastustamista.
Erkki on syvänpunainen...mutta olihan Pahlavi diktaattori. Ja Erkin puolustukseksi: tiesikö Erkkikään etukäteen, mikä islam-hirmuvalta siitä seurasi? Ilmeisesti kaikki ei näkynyt silloin, siinä hetkessä?

Tai tulee mieleen historiasta muitakin ojasta allikkoon -tapauksia: Neuvostoliitossa Romanovin perhe eleli loisteliaasti, kansan kituessa maaorjuudessa. Mutta tokkopa kukaan olisi tajunnut etukäteen kommunismin kurjuutta.

Tai olikos niin että kuten aina ainakin väitetään, että Saddam Husseinin syrjäyttäminen synnytti Al-Qaidan?

Tai tulee miettiä, että ketkä sen vallan saa/keille se annetaan vallankumouksen jälkeen. Kun mennään sutta karkuun, tuleekin karhu vastaan.

Tai olen porvarismielinen, mutta porvarikaan ei saa riistää kansaa. Kansan kanssa pitää elää viisaasti ja heitä kuunnellen.

Yhtenä esimerkkinä jenkkien sikailu Etelä-Ameriiikassa, mikä synnytti ankean sosialistivallankumouksen.

Mulla on motto: ole tarkka mitä vastustat, koska et tiedä tulevaisuutta. Eli kannata sitä asiaa mikä kestää tulevaisuudessakin ja vastusta sitä, mikä on aina ja kaikkialla väärin/ongelmallinen.

Vastustin mm.mamutusta jo 10 vuotta sitten, vaikka mua on rasseksi haukuttu, ja nyt vasta Eurooppa alkaa herätä suureen virheeseensä.
Vastustin kännyköitä ja pleikkaa lapsille ja nuorille jo kaaaauan sitten.
Vastustin uusien koulujen avokonttoritiloja.

No, Erkki Tuomioja ei ajatellut tulevaisuutta 70-luvulla, on varmasti käyttänyt autoa tämän mielenosoituksen jälkeen? :D
"Lopettakaa lasten pakkokaasutus h-e-t-i" :LOL:
978.avif

Mulla on motto: ole tarkka mitä vastustat, koska et tiedä tulevaisuutta. Eli kannata sitä asiaa mikä kestää tulevaisuudessakin ja vastusta sitä, mikä on aina ja kaikkialla väärin/ongelmallinen.

Vastustin mm.mamutusta jo 10 vuotta sitten, vaikka mua on rasseksi haukuttu, ja nyt vasta Eurooppa alkaa herätä suureen virheeseensä.
Vastustin kännyköitä ja pleikkaa lapsille ja nuorille jo kaaaauan sitten.
Vastustin uusien koulujen avokonttoritiloja.

No, Erkki Tuomioja ei ajatellut tulevaisuutta 70-luvulla, on varmasti käyttänyt autoa tämän mielenosoituksen jälkeen? :D
"Lopettakaa lasten pakkokaasutus h-e-t-i" :LOL:
Mä olen vastustanut haitallista maahanmuuttoa jo 36 vuoden ajan.

• Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä