Se kun kannattaa osaa jonkun aatteen ajatuksista, haluamatta silti olla osa sitä porukkaa tai kannattajakuntaa (demarit)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 759
19 179
113
Kannatan progressiivista verotusta ja suurinta osaa AY-liikkeen teeseistä Suomessa (joitain kiristyksiä tekisin, mutta en paljoa), progressiivinen verotus on suomalaisen hyvinvointivaltion tukijalka.

Mutta en ikinä äänestäisi yhtäkään vasemmistopuoluetta. Porvarius on mun mielenmaisema.
Vasurit ovat usein ateistisia ja hyväksyvät woke-hulluuden, jotkut eriasteisesti tai kokonaan. Köyhä ihminen on heille lähes aina pelkkä olosuhteiden uhri, ja uskovat lähes joka stoorin mitä ulkomaantulijat sepittävät.

Vasurien seurassa on ensin mukavaa, koska hehän ovat lempeitä ja hyväksyviä. Rentoa, vaatimatonta ja älykästäkin seuraa. Mutta kohta huomaat uivasi jossain lämpimässä liejussa jossa kaikki vääristyy. "Uhri...olet vain uhri...tarvitset 100 miljoonaa yhteiskunnan palveluaaa...lähetääs pössyttelemään kukkaa johonki harrastelija-Rättiteatterin underground-bileisiin...."

Porvarit ovat iloisia, tervejärkisiä, Jumalaa jollakin tasolla kunnioittavia ja reippaita, mutta en mä rahojani heille kiikuttaisi.

Olenko siis vanhan liiton kepulainen? Ehkä.

Viimeksi muokattu:
Olen huomaavinani että persuajattelu on asia jota on monella:maahanmuuttokriittisyys, mutta lisätään kauhistuneena "en mä persu silti ole."
Persut ehkä itse syyllistyvät huonoon käytökseen ja yksinkertaistuksiin, ja moni ei halua identifioitua heikäläisiksi.

Tai mä tykkään vihreästä ajattelusta, mutta kammoan Vihreiden puoluetta :o

No kun on melkein 40 vuotta ollut äänioikeus, niin on tullut pohdittua.

Meinaan vaan, että sulla on taas vauhti päällä..
Vauhti? Mulla on joululoma ja aikaa olla somessa enemmän. Tosin ruuan laittoa, pyykkäystä ja perheen kans oleilua myös.
Mutta nää asiat ovat vähän samoja kuin mitä olen vuosikaudet jo kirjoittanut.

Mä näen tään aiheen tosi tärkeenä, koska poliittinen vastakkainasettelu on aikas tyhmää.

Mihinkäs poliittiseen tulokseen sä olet 40 vuodessa päätynyt? :)

Minun mielestä porvarit on tekouskovia jotka kuitenkin palvovat vain rahaa. Jumala jää siinä toiseksi. Eikä välttämättä ole mitään käsitystä mitä köyhyys on. Hyvä veli verkosto on taannut kesätyöt jo teinistä lähtien

Just näin. Näkyy myös Yhdysvalloissa tämä, presidenttiä myöten. En ollut edellisenkään suuri fani, mutta hän ei tehnyt numeroa uskostaan ja kävi säännöllisesti kirkossa katolilaisena.

Minun mielestä porvarit on tekouskovia jotka kuitenkin palvovat vain rahaa. Jumala jää siinä toiseksi. Eikä välttämättä ole mitään käsitystä mitä köyhyys on. Hyvä veli verkosto on taannut kesätyöt jo teinistä lähtien
En mä porvareita ole uskoviks kutsunutkaan. Mutta sellainen Jumalan kunnioitus näkyy heissä, tosin pelkkä kunnioitus ei pelasta.

Vasurit taas ajavat "rakkaudellinen maailma ilman Jumalaa."

Kärjistyksiä nämä tietysti, poikkeuksia on, mutta osimoilleen homma menee noin.

Eli siis kyse tässä ketjussa on myös indentifioitumisesta. Minkä puolueen kannattajaksi identifioidut (persujen kohdalla pitää lisätä "tai ilkeät identifioitua")

Keiden parissa olet "omiesi" parissa? Mihin porukkaan sulla on lämmin tunnelataus? Minkä puolueen poliitikon toilailut harmittaa sua, koska kannatat sitä aatetta?

Äänestin nuorena vasemmistoliittoa ja demareita. Sitten huomasin, että eiväthän ne aja ollenkaan sellaisten ihmisten asioita kuin mitä minä olen. Vaihdoin kristillisiin ja sittemmin persuhin.

Vaikka en kaikesta ole nytkään samaa mieltä näiden puolueiden kanssa, niin koen kuitenkin, etten enää äänestä ihan itseäni vastaan.

Oikeistolaisuus on enemmän omien etujeni ja arvojeni mukaista.
Nykyinen hallitus on tehnyt hyviä lakeja ja uudistuksia.

Olen ollut tyytyväinen. Edellinen hallitus jäi mieleeni yhtenä painajaisena ja enää vasemmisto ei saa ääntäni.

• Tykkää
Reactions: Echo
Äänestin nuorena vasemmistoliittoa ja demareita. Sitten huomasin, että eiväthän ne aja ollenkaan sellaisten ihmisten asioita kuin mitä minä olen. Vaihdoin kristillisiin ja sittemmin persuhin.

Vaikka en kaikesta ole nytkään samaa mieltä näiden puolueiden kanssa, niin koen kuitenkin, etten enää äänestä ihan itseäni vastaan.

Olen ollut tyytyväinen. Edellinen hallitus jäi mieleeni yhtenä painajaisena ja enää vasemmisto ei saa ääntäni.
Osaatko kertoa, mikä teki edellisestä hallituksesta yhtä painajaista? Yrittäjillehän ainakin järjestettiin melkoisesti kaikenlaisia koronatukia, mikä oli hyvä.

Ehdottomuus kammottaa kaikenlaisissa ryhmissä ja henkilöissä.

Poliitikot taitavat kuvitella, että mistään ei saa julkisessa keskustelussa olla ’vastustajan’ kanssa samaa mieltä. Todellisuudessa päättäjien pitää kyetä dialogiin, ymmärtämään syyt vastakkaisiin kantoihin ja tekemään kompromisseja, jotta yhteiskunta toimii. Onneksi meillä on monipuoluejärjestelmä.

Kehno trollausyritys. Mutta varmasti olet persu, sen kyllä huomaa.

Yhteistyössä