Mitä kirjaa luet nyt?

9MM, Sormusten herra on kirjana paljon paljon vaikuttavampi kuin elokuva. Tykkään itekin niistä elokuvista, mutta eihän niihin nyt ole millään saanut mahtumaan kaikkea, mitä kirjoissa on. Juurikin esim. Tom Bombadil on kylmästi jätetty kokonaan pois leffoista. Ja hahmot on paljon yksipuolisempia. Kannattaa tosissaan lukea ne. Ite luon sormusten herran aina noin viiden vuoden välein.

• Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
9MM, Sormusten herra on kirjana paljon paljon vaikuttavampi kuin elokuva. Tykkään itekin niistä elokuvista, mutta eihän niihin nyt ole millään saanut mahtumaan kaikkea, mitä kirjoissa on. Juurikin esim. Tom Bombadil on kylmästi jätetty kokonaan pois leffoista. Ja hahmot on paljon yksipuolisempia. Kannattaa tosissaan lukea ne. Ite luon sormusten herran aina noin viiden vuoden välein.
Joo ja niillä kirjoilla oliko sama nimi muistelin et se eka ei ainakaan muistaakseni ollut sama mut täst melkein kolkyt vuotta aikaa kun se kirja oli edessä. Kukas tää tom bombadil on? Ja monta kirjaa on tuossa sarjassa ja ne on paksui ainakin se eka. Ootko nähnyt ne lotr extended versiot leffoina mä en ne kestää kuulemma yli neljätuntia

Luotan siihen, että minulle sopivat kirjat tipahtavat syliini kuin kypsät omenat. Jos istun koko ajan kirja nenässäni kiinni, en saa mitään aikaan ja elämä lipuu ohitseni.
Olen tarkka ajan käytöstäni. Kirjailijat repivät leipänsä lujijoidensa ajankäytöllä. Lukijaparat pitää koukuttaa lukemiseen naulaamalla heidät lukutuoleihinsa.
Vilkaisin uutisotsikon, jonka kuvassa lykättiin pizzaa uuniin. Otsikossa luki, että huono vaihtoehto muistisairauden suhteen. Kaikki mikä on hyvää ja koukuttavaa kostautuu elämäntapasairauksina. Suosittelen lukemaan vain tervysvinkkejä ja niitäkin maltillisesti ettei mene yöunet.

Luotan siihen, että minulle sopivat kirjat tipahtavat syliini kuin kypsät omenat. Jos istun koko ajan kirja nenässäni kiinni, en saa mitään aikaan ja elämä lipuu ohitseni.
Olen tarkka ajan käytöstäni. Kirjailijat repivät leipänsä lujijoidensa ajankäytöllä. Lukijaparat pitää koukuttaa lukemiseen naulaamalla heidät lukutuoleihinsa.
Vilkaisin uutisotsikon, jonka kuvassa lykättiin pizzaa uuniin. Otsikossa luki, että huono vaihtoehto muistisairauden suhteen. Kaikki mikä on hyvää ja koukuttavaa kostautuu elämäntapasairauksina. Suosittelen lukemaan vain tervysvinkkejä ja niitäkin maltillisesti ettei mene yöunet.
Harvoin onnistun löytämään kirjastosta juuri painokoneista tulleen kirjan.

Menestyskirjailijan ravisuttava muistelma rakkaudesta ja addiktioista​

Yli 25 miljoonaa kirjaa myynyt Elizabeth Gilbert nousi maailmanmenestykseen Eat Pray Lovella, joka inspiroi miljoonia lukijoita löytämään itsensä. Uudessa merkkiteoksessaan hän paljastaa sielunsa ja koskettaa jokaista, joka on joskus ollut rakkauden – tai minkä tahansa intohimon – vanki. Onko mahdollista päästää irti ja vapautua?Kun Elizabethin paras ystävä Rayya sairastuu parantumattomaan syöpään, on aika tunnustaa: ystävät ovat syvästi ja intohimoisesti rakastuneita toisiinsa. Mutta pinnan alla kytee kahden riippuvaisen ihmisen syöksykierre kohti vääjäämätöntä romahdusta.

Lukijaa ravisuttava muistelma kertoo häkellyttävän tositarinan intohimoisesta, elämää suuremmasta rakkaudesta ja sen menettämisestä, addiktioiden tuhoavasta voimasta sekä vapautumisen kipeästä tiestä.
PIILOTA

Sivumäärä​

380

Avainsanat​

muistelmat, New York, self-help, self-care, kansainväliset kirjailmiöt, menetys, addiktio

Ilmestymisaika​

2026-01-18

Joo ja niillä kirjoilla oliko sama nimi muistelin et se eka ei ainakaan muistaakseni ollut sama mut täst melkein kolkyt vuotta aikaa kun se kirja oli edessä. Kukas tää tom bombadil on? Ja monta kirjaa on tuossa sarjassa ja ne on paksui ainakin se eka. Ootko nähnyt ne lotr extended versiot leffoina mä en ne kestää kuulemma yli neljätuntia
Tom Bombadil on hahmo niissä Tolkienin kirjoissa. Ei ollut tilaa leffoissa, joten hänen leikattiin pois. Ja kyllä, olen nähnyt pidemmät versiot leffoista. Paksujahan ne kirjat on, mutta ei niitä tarvi yhdeltä istumalta lukea.

Tom Bombadil on hahmo niissä Tolkienin kirjoissa. Ei ollut tilaa leffoissa, joten hänen leikattiin pois. Ja kyllä, olen nähnyt pidemmät versiot leffoista. Paksujahan ne kirjat on, mutta ei niitä tarvi yhdeltä istumalta lukea.
Millanen tää hahmo sitten oli että se pitäisi muistaa. Miten toi kuullostaa salamurhaajalle? Mitä niissä pidemmissä osioissa on verrattuna normaaliin ja mistä katoit ne pitemmät jaksot? Pieni trivia kuka lotr näyttelijöistä oikeasti tapasi tolkienin. Oisko sulla jotain muuta fantasia kirjaa tarjota. Ei rebecca yarros se on jo lukulistalla mut eka osa on varattuna kuun loppuun. Mut jos joku toinen hyvä ois sul suositella?

Kokeile Niilo Seväsen Ikitalven polkua.

Siitä ilmestyy justiinsa toinenkin osa jo.

Ihan rehtiä fantasiaa on!

Ja lopettelin just ton Kvenslerin Erämaan. Ihan okei oli, luen sen toisenkin kyllä vaikken täyttä viittä pistettä antanutkaan.

Sitä ennen ahmin Mikael Niemen Silkkiin käärityn kiven jolle annoin ne täyden viisi.

• Tykkää
Reactions: 9MM.
Kokeile Niilo Seväsen Ikitalven polkua.

Siitä ilmestyy justiinsa toinenkin osa jo.

Ihan rehtiä fantasiaa on!

Oujee tuli kauneuden väristys otan lukuun. Vanhat kaupunkien nimet oli paljon tyylikkäämpiä. Vai kumpi susta parempi konstantinopoli vai istanbul? Tai alexandria. Jos sulla ois rajattomat resurssit ni millasen lukaalin rakentaisit ja miten sistustaisit sen?

Oujee tuli kauneuden väristys otan lukuun. Vanhat kaupunkien nimet oli paljon tyylikkäämpiä. Vai kumpi susta parempi konstantinopoli vai istanbul? Tai alexandria. Jos sulla ois rajattomat resurssit ni millasen lukaalin rakentaisit ja miten sistustaisit sen?

Mulla ois luola-asunto kanarialla. Vuorilla, just tällaisissa maisemissa kuin nyt, (fatso facebookista)niin että näkyisi vuoria, Teide ja meri.

Sisustus yksinkertainen, puuta, juuttia, hamppua ja villaa. Lattialla paksuja värikkäitä villamattoja.

Makkareihin ei tulisi lainkaan sähköä.

Pihalla ois isi pihakeittiö, perinteinen uuni, grillit ja kaikki vastaava tietty kans. Ja iso lämmitetty uima-allas ja pienempi kylmäallas. Sauna toki myös.

Ootas, etsin jonkun booking- kämpän joka on edes vähän samaa tyyliä.

Mulla ois luola-asunto kanarialla. Vuorilla, just tällaisissa maisemissa kuin nyt, (fatso facebookista)niin että näkyisi vuoria, Teide ja meri.

Sisustus yksinkertainen, puuta, juuttia, hamppua ja villaa. Lattialla paksuja värikkäitä villamattoja.

Makkareihin ei tulisi lainkaan sähköä.

Pihalla ois isi pihakeittiö, perinteinen uuni, grillit ja kaikki vastaava tietty kans. Ja iso lämmitetty uima-allas ja pienempi kylmäallas. Sauna toki myös.

Ootas, etsin jonkun booking- kämpän joka on edes vähän samaa tyyliä.
Haha vai fatsoks sanot mua 😉 hyvä pikku virhe onhan tässä vähän fatsoa mahanpäällä😁 mut tiedäks mistä johtuu et miehillä läski yleensä kertyy mahaan mut naisella se läski jakautuu koko kroppaan? Esim jos seison ni ei mul kyl oo muualla läskiä kuin mahassa. Ei oo käsiallei tai jalat paksut. Mun ehkä ihanteellinen paino ois 85kiloo.
Miksi valitsisit hampun. Mä luin jostain et hamppu ois vahvempaa kuin betoni jopa voin muistaa väärin. Mihkä sä lähtisit sieltä luolasta päivän toimintoihin vai lähtiskö miehes aina aamulla nuijan kanssa metsästään?.
Joo mä käyn koht faces kurkkaan.

Haha vai fatsoks sanot mua 😉 hyvä pikku virhe onhan tässä vähän fatsoa mahanpäällä😁 mut tiedäks mistä johtuu et miehillä läski yleensä kertyy mahaan mut naisella se läski jakautuu koko kroppaan? Esim jos seison ni ei mul kyl oo muualla läskiä kuin mahassa. Ei oo käsiallei tai jalat paksut. Mun ehkä ihanteellinen paino ois 85kiloo.
Miksi valitsisit hampun. Mä luin jostain et hamppu ois vahvempaa kuin betoni jopa voin muistaa väärin. Mihkä sä lähtisit sieltä luolasta päivän toimintoihin vai lähtiskö miehes aina aamulla nuijan kanssa metsästään?.
Joo mä käyn koht faces kurkkaan.

Mulla läski kertyy just vatsaan.

Mut tän tapainen. Tää ei kyllä ole vuorilla mutta luola kuitenkin.

Mulla läski kertyy just vatsaan.

Mut tän tapainen. Tää ei kyllä ole vuorilla mutta luola kuitenkin.

Aah joo meillä on erikäsitykset luolasta. Mä luulin luolaa missä notski ja muhkuraiset kivet maakupussinbalustana. Ootko millon ollut viimeksi telttailemassa suomessa tai ulkomailla? Mitä jos ensvuonna kun lähette tai tän vuodenlopusta oottekin kuukauden teltassa ja kylvette meressä ja paikallisen rannan suihkuissa. Ootko koskaan käynnyt nude rannoilla?

Yhteistyössä