Mitä ruuaksi tänään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pinkki peruna? Onko sellaisia? Tuleeko muka pinkki muusi?
Näin kuvittelisin.
Perunat ovat siis läpeensä pinkkejä. Ei vain kuori.
DpyPfoQU8AU0Tla.jpg

Joku näköjään kokeillut muussiin noita pinkkejä, mutta väri ei näytä kyllä kauhean hyvältä...
46240790_103947553921004_2731346580022353596_n.jpg

Noista violeteista perunoista saattaisi saada kirkkaamman ja voimakkaamman värin:
Vitelotte400px-500x500.jpg

Kokkaan höyryttämällä, en keitä vedessä, ja heti kypsennyksen jäljeen kylmään jääkaappiin, jolloin osa tärkkelyksestä pitäisi muuntua resistentiksi tärkkelykseksi, eli ei imeytyvää hiilaria niin paljoa, ja on hyväksi suolistobakteereille.
Anteeks nyt tyhmyyteni:oops: mut en ihan ymmärtänyt, eli kokkaat höyryttämällä ok, mut sen jälkeen jääkaappiin? Siis kuumana vai? Koska ja millä mallilla sit syötte?o_O

Anteeks nyt tyhmyyteni:oops: mut en ihan ymmärtänyt, eli kokkaat höyryttämällä ok, mut sen jälkeen jääkaappiin? Siis kuumana vai? Koska ja millä mallilla sit syötte?o_O

Mitä nyt yleensäkin kylmistä perunoista voi tehdä. Voi laittaa vaikka munakkaaseen, uuniruokiin jne.

Mutta se pointti oli tässä tämä "ei imeytyvää hiilaria niin paljoa".

Kokkaan höyryttämällä, en keitä vedessä, ja heti kypsennyksen jäljeen kylmään jääkaappiin, jolloin osa tärkkelyksestä pitäisi muuntua resistentiksi tärkkelykseksi, eli ei imeytyvää hiilaria niin paljoa, ja on hyväksi suolistobakteereille.

Mä luulin että tuohon prosessiin tarvitaan myös tilkka rasvaa mutta saatan olla väärässä.

Siis joskusmuinoin oli jossain juttua siitä että jäähdytetyn ja yli yön säilytetyn itsetehdyn perunasalaatin hiilihydraatit ovat vastaavalla tavalla terveellisempiä koska se rasva jotain. En muista! *lahopää*:oops:

Lähden kohta kauppaan. ja ostan tortilla tavarat. Jauhelihaa, kurkkua,sipulia,valksoipulia, rouhejuustoa.sinihomejuustoa. sit tietty smetanaa, se taco soossi ja guagamole ainiin ja salaatinlehtiä ja ja paprikaa

• Rakkaus
Reactions: Elena777
Tänään ehkä puuroa ja sen päälle mysliä. Voi olla että en tänään syö mitään ellei tule kova nälkä. Huomen aattelin et vois kokeilla ostaa ne aamiaistarvikkeet siihe munakkasee en tiiä meenkö prismaa vai lidlii kummaskin puolensa ja cittariskin pitäisi käydä. Cittaris hyvä se valmis ruokaliha tiski. Joskus ottanut siitä niitä ruokii oliko 300 grammaa lihatuotteit ja sit paistin perunoita ni ollu joku 6euroa. Nyt en oo pitkään aikaan käynyt cittaris et tiedä mikä hinta tilanne nyt on. Mut ne on ollut tosi hyvänkin makuisia et huomen vois tsekkailla mikä tilanne siin kaupas ostaa samal ruokaa pakkaseen. Mitä tonne pikku lokerikkoon mahtuu. Mut oha se hankalaa jos käy kolmes eri ruokakaupas samalla reissulla. Käyttekö te koskaan useemmassa ruokakaupassa vai sitkun ootte ruokakaupassa nih vain siitä yhdestä kaikki tarvitsemansa? Ainiin jos päätän huomen ostaa juustoa nih pitää ostaa myös hapankorppuja. Tietty mietin et ostaisko niit lidlin paistohyllys olevii sämpylöitä vai ruisleipää kummaskin puolensa uuh mut marskin leipä ja kylmä kola on hyvää tai oboy kaakaon kaa just loppu oboy kaakao ehkä huomen sitäkin taas se iso säkki on joku 5-6 euroo. Mä oon alkanut ottaa screenshittei hyvistä ja helpoista ohjeista kuvii. Toikin oli kätsy ku tein sen lasangen nih siin mul oli screenshotti kätevänä kauppalistana ja löytyi tuotteet kätsysti. Se lasange oli vähän alle 10euroo ja tuli täys pannullinen sitä mistä riitti kahekspäivää. Mut venyttämällä ja annostelemalla riittäis vielläkin pidempään. Mä syön kyl liian nopiasti ruuan ettei kauaa kestä kun lautanen on tyhjä et ainoostaan pätkittäin oon onnistunut hitaammin syömään. Ku olenko koukussa kun uusi haukku nopeesti antaa paremman makutuntemuksen tai pikamaku voiton? Ku se et syö hitaammin sen ruuan. Oletko sinä millainen ruuan syöjä hotkit sen ruuan nopiaan vai syöt hitaasti jokaista suupalaa pitkään nauttien?

Heippa oisko ideoita mitä tänään ruuaksi. Ois jauhelihaa,kanaa pakastimessa. Eilen söin kyl jauhelihaa ja spaghettia. Mut mitä vois tehä kanasta 800grammaa tai sit vaan yks paketti 400grammaa. Mut mitä kanan kanssa?

Itsellänikin mietinnässä. Tai no jos olisin yksin, niin olisi helpompi.

Missä muodossa sulla on se broileri?
Kananfile suikaleina. Hunajamarinaadissa. Mitä tekisit jos olisit yksin ja mitä todennäkösemmin nyt teet kun on monta. Tiiäks mä oon kyl pitkään jo himoinnut sitä kaupan lihatiskin grillattua broileria. Monta kokonaista broileria teillä menis jos kaikki syö? Ootko sä koskaan tehnyt sitä kokonaista broileria uunissa ne vissiin about 6.99kilo mut en oo viellä sitäkään testannut