V
vierailija
Vieras
Mikä sai vaihtamaan sähköstä polttikseen?itse en isommin fanita sähköautoja. Sellainen oli, ei ole enää, eikä ole lähiaikoina tulossa.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mikä sai vaihtamaan sähköstä polttikseen?itse en isommin fanita sähköautoja. Sellainen oli, ei ole enää, eikä ole lähiaikoina tulossa.
Olet turhan optimistinen. Kyllä se on nyt niin että jopa pari vuotta sitten ostettu sähköauto on jo tänä vuonna säälittävä kun katsoo rangen kehitystä ja latausnopeutta.Vuonna 1987 (40 vuotta sitten) tietokoneiden kiintolevyt olivat uutta tekniikkaa ja 20 MB kapasiteetti maksoi noin 500 euroa nykyrahassa. nykyisin saa 2 TB (eli 100 000 kertaa enemmän) alle satasella.
Kun on kyse nopeasti kehittyvästä tekniikasta, ei mikään ostos ole sijoitus ja käytetystä saa korkeintaan murusia siitä, mitä on maksanut.
Sähköautot tulevat edelleen halpenemaan ja niiden akkukapasteetit ja latausnopeudet kasvamaan. Tänään ostettu sähköauto on 2030-luvulla säälittävä.
Siirryisitkö takaisin kuvaputkitelevisioon huomattuasi, miten paljon litteät ovat halventuneet?
Ehdit ensinIhan relevantti huomio, mutta tässä toki täytyy todeta, että summat on aika erilaisia. Television vaihto ei kertasummana okein vastaa auton ostoa. Varmaan parempi vertaus olisi yksiön tai kaksion ostaminen, jonka hinta puolittuu vuoden asumisen jälkeen.
itse en isommin fanita sähköautoja. Sellainen oli, ei ole enää, eikä ole lähiaikoina tulossa.
Tonnin range on talvella 400.Viime
Olet turhan optimistinen. Kyllä se on nyt niin että jopa pari vuotta sitten ostettu sähköauto on jo tänä vuonna säälittävä kun katsoo rangen kehitystä ja latausnopeutta.
Ehdit ensinOlen tismalleen samaa mieltä. Pian ovat myynnissä 1 000 kilometriä ajettavat sähköautot, tekniikka on jo olemassa. Kuka ihmeessä haluaa enää ostaa käytettyä joissa puhutaan vain 200-300 km rangesta? Siis sellainen joka ajelee vähän reilummin vaikka kesämökkireissujen takia. Niiden arvo tulee romahtamaan totaalisesti eli jos joku nyt omistaa sellaisen niin kannattaa luopua siitä ja vähän äkkiä.
Minuakin kiinnostaa kokemuksesi sähköautosta kun jo luovuitkin siitä.
Sepä se. Siksi sanon niille ’nou tänkjuu’ ja samoin nuhapumpuille joiden webastot hyytyy kaikkein kovimmilla pakkasilla eli silloin kun niitä eniten tarvitsee.Tonnin range on talvella 400.
Toihan on hyvin saatu tosta sähköautosta, ihan normaali.UUDEN tai uudehkon auton arvonalenema voi olla järkytys sen ostajalle. Myös IS:n lukijat ovat kokeneet, kuinka rajusti auton arvo voi laskea.
Esimerkiksi viisikymppinen hämäläismies kertoo ostaneensa pari vuotta vanhan, 30 000 kilometriä ajetun Volkswagen ID.3 -sähköauton 34 000 eurolla. Mies sanoo ajaneensa autolla vuoden ja noin 35 000 kilometriä.
– Sain myydessä enää 24 000 euroa. Arvonalenema oli lähes lähes tonnin kuussa omistukseni ajan.
– Vuonna 2022 ostimme sähköauton ja maksoimme siitä 62 000 euroa. Nyt tarjottiin vaihdossa 30 000 euroa. Mittarissa autolla 85 000 kilometriä. En voi sanoa, että olen yllättänyt, mutta kyllähän autoilulle tulee hintaa, jos laskee arvonaleneman mukaan, tuumii nelikymppinen hyvinkääläismies
![]()
Suomalaismies ajoi vuoden 34 000 euron sähkö-Volkkarilla – myyntihinta pöyristytti
Autonomistajat kertovat IS:lle, miten heidän menopelinsä arvo on laskenut.www.is.fi
No kuule polttomoottoriautoilla ne alenemat on hyvin paljon pienemmätToihan on hyvin saatu tosta sähköautosta, ihan normaali.
Minkä hintasella autolla itse ajelet jos uskot aleneman olevan pienempi, ostatko vain käytetyt kilometrit? Kyllähän 5kn autosta voi vielä tonnin saada..