Oi voi onpa kurjia uutisia täällä, voinee sanoa taas

Ei voi kyllä ymmärtää miten epäonnea paljon tänne on mahtunut
@haaveillen Oon tosi pahoillani ja surullinen teiän puolesta, nuorikin vielä olet ja miten nyt noin voi käydä

Kovasti voimia ja jaksamista, on nää lapsettomuusasiat kyllä niin rankkoja
@Annika88 myös kovasti jaksamista ja varmasti hyvä ratkaisu nyt tämä luteaalistimulaatio ja Dextran konsultaatio
@Mariamimi 

On taas niin karua tämä että miten voi kerta toisensa jälkeen asiat kääntyä pettymykseen ja sydän palasina oloon

Tietty tuo kiinnittyminen ja plussa sinänsä hieno juttu mutta miksi vaan kaikki pitää niin vaikeimman kautta mennä ettei vaan voisi onnistua. Mullahan tuli myös tuulimuna (tai oliko sitten hyvin varhainen kkm, lääkärit käytti vähän eri termejä) siinä kolmannessa lahja-alkionsiirrossa ja toki en pelotella halua ja varmasti suurella todennäköisyydellä kaikki menee sujuvasti mutta mullahan se oli se kauhea farssi kun vuoto alko muistaakseni 4. päivänä tukilääkkeiden lopettamisen jälkeen, ihan kunnon verinen vuoto (näin jälkeenpäin ajatellen ehkä liian kirkas pääosin) ja sitä jatku ja jatku samanlaisena ja vihdoin 4-5 viikon vuodon jälkeen olin yhteydessä Naistenklinikalle ja ottivat tsekkiin ja sehän oli ihan kokonaisena se raskausontelo siellä. No sittenhän se jatku monta viikkoa vielä että sain kolmeen kertaan ne tyhjennyslääkkeet ja vuotoa tuli kuin saavista kaatamalla aina ja _valtavia_ hyytymiä kymmenittäin mutta aina kun menin sitten ultraan niin siellä se raskausontelo oli. Lopultahan se sitten tehtiin se imukaavinta mutta siinäkin saatiin ontelo pois vain osittain ja sain siinä sitten viikon päähän lähetteen hysteroskopiaan eli kai ”tavalliseen kaavintaan” mutta just pari päivää ennen sitä oma kierto käynnistyi ja se raskausontelon loppu tyhjentyi sitten kokonaan sen myötä vihdoin. Mutta mullahan jatkui tuossa ihan reilu vuoto yhtäjaksoisesti yli 70 päivää ja tuli sitten anemia jne jne ja ylipäätään aikaa koko hommassa meni yli 3 kk.
Että sitä vaan että kannattaa olla tarkka ettei liian pitkään kattele sitä vuotoa, näin jälkeenpäin ja sen toisen sitten seuraavasta siirrosta tulleen km kokemuksella ajattelen että kun se tyhjennysvuoto tulee niin sen jälkeen vuodon pitäisi aika nopeasti parissa tai muutamassa päivässä vähentyä/muuttua merkittävästi, vaikka sitten jatkuisikin ns jälkivuotona sen onko se 6 vk minkä sanovat että voi näissäkin tapauksissa olla.
Se toinen km, jossa oli se alusta asti hidassykkeinen alkio, jota sitten ultrilla Naistenklinikalla seurattiin ja rv 9+ todettiin että on pysähtynyt niin se oli kanssa lääkkeelliseen kiertoon se alkionsiirto ja lopetin silloin tukilääkkeet ja olisivat tarjonneet myös heti niitä tyhjennyslääkkeitä mutta en niitä halunnut kun olin aika traumatisoitunut siitä aiemmasta kun siis en tosiaan ole mikään kovin ”herkkä” sillai, olen esim synnyttänyt kaksi kertaa yksin (siis sairaalassa) ja musta se synnyttäminen on ollut ihanaa mutta siis tuo oli vaan ihan kauheeta se hyytymien ja vuodon määrä eikä siinä vielä mitään mutta kun sitten kun menin ultraan niin en ymmärrä että ei ollut tyhjentynyt _ollenkaan_. Mutta siis sitten tyhjentyminen alkoi taas olisko 4. päivä tukilääkkeiden lopettamisesta ja se oli kyllä ihan selkee homma että tuli ihan samanlaista kipua supistuskipua kuin synnytyksessä (ei mitenkään kauheeta siis, en ottanu kipulääkettä tai mitään ja olin ihan yksin lasten kanssa kotona) ja se raskausontelo tuli aivan selvästi ulos (mulla oli nuoremman lapsen vaippa just sillon niin se tuli siihen) ja ne supistuskivut loppu siihen ja sen jälkeen se tyhjennysvuoto loppui nopeasti ja sitten koko vuoto väheni koko ajan ja kesti ihan max viikon. Ja sitten ultrattiinkin ton edellisen tapauksen takia varmuuden vuoksi ja todettiin että on hyvin tyhjenyt ja uusi kierto olikin jo käynnissä ja folli kasvamassa
Pahoittelut tällasesta karusta tekstistä ja kuvailusta, ei tosiaan ole tarkoitus pelotella, yleensähän kaikki menee ihan hyvin ja tyhjennyslääkkeiskin melkein aina kokemukset on hyvät ja ne toimii tyyliin 98 % tapauksista, pointti vaan just se ettei jäisi turhaan liian pitkään seurailee sitä vuotoa (kun joka paikassa sanotaan vaan epämääräisesti että ”km jälkeinen vuoto voi kestää 4-6 viikkoa” tms) koska nää on jo itsessään niin peestä nää kokemukset ja sitten varsinkin jos pitkittyy.
Mutta surku kyllä tosiaan on teiän puolesta ja toivon kovasti että pääsette pian ja sujuvasti uuteen yritykseen ja kaikki menee hyvin - onhan tää plussa nyt kuitenkin tavallaan pieni viite tulevasta että kyllä se vielä onnistuu kun vaan osuu oikea alkio kohdalle!