Lähetä terveisesi kaipaamallesi ihmiselle yöketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos tietäisin, että oma vaikutukseni rakastamani ihmisen elämään olisi negatiivinen, pysyttelisin pois. Jos se ei auttaisi, voisin jopa valehdella etten välitä yhtään. Samasta syystä olen hyvin huono olemaan aloitteellinen, koska tiedän ettei itseni ympärillä olevalta vaikeasti kuvailtavalta intensiivisyydeltä voi säästyä jos haluaa lähelläni olla, koska se nyt vaan on se polku jota mun pitää kulkea. Elämä ei ole normaalia. Haluan että ihmiset tekee valintansa itse.
Anna aikuisen ihmisen tehdä valintansa itse rehellisyyden pohjalta. Et voi päättää toisen puolesta mikä on vaikutuksesi arvo.

Jos tietäisin, että oma vaikutukseni rakastamani ihmisen elämään olisi negatiivinen, pysyttelisin pois. Jos se ei auttaisi, voisin jopa valehdella etten välitä yhtään. Samasta syystä olen hyvin huono olemaan aloitteellinen, koska tiedän ettei itseni ympärillä olevalta vaikeasti kuvailtavalta intensiivisyydeltä voi säästyä jos haluaa lähelläni olla, koska se nyt vaan on se polku jota mun pitää kulkea. Elämä ei ole normaalia. Haluan että ihmiset tekee valintansa itse.
Ajattelet siis, että vaikutuksesi olisi negatiivinen, koska olet se, joka olet. Ei kai kukaan ole sysisurkea, vaikka olisi vaikeutta olemisessa?

Tää kuulostaa hieman tutulta.

Ajattelet siis, että vaikutuksesi olisi negatiivinen, koska olet se, joka olet. Ei kai kukaan ole sysisurkea, vaikka olisi vaikeutta olemisessa?
Minä ihmisenä olen ihan mukavaa seuraa. Uskoisin, että helposti jää positiivisen puolelle. Ei liity siihen, vaan siihen että elämä on aina outoa. Jos on lähelläni, ei voi elää kuplassa missä elämä ei ole hullua, kun minä en omaa kohtaloani voi välttää.

Toinen puhuu aidasta, toinen aidanseipäästä. Eikö siitä tule jo mieleen, että keskustelemassa on kaksi tuntematonta? Oikean kaivatun kanssa ei varmaan tarttis kauheasti jankata, molemmat ymmärtäis mistä puhutaan.

Erehdyin lukemaan toista palstaa ja siellä oli hypoteettinen tilanne, jonka pystyin kuvittelemaan melko elävästi. Mulla nousisi väkisinkin hymy kasvoille vaikka parhaani yrittäisin pitää naaman peruslukemilla. Hymy pääsee silti silmiin enkä osaa sitä piilottaa. Yrittäisin hetken miettiä, että "älä ajattele sitä, älä jää kiinni että ajattelet sitä", turhaan. Katsoisin hänen eleitään hyvin tarkkaan nähdäkseni että jäinkö kiinni reaktiostani. Yrittäisin katsoa sellaisella "Vai niin"-ilmeellä mutta pokka pettäisi hyvin nopeasti ja kokisin tarpeelliseksi kommentoida tilannetta sanomalla esim. "Joudun yrittämään parhaani että keskityn silmiisi ja siihen mitä sanot, häiritset ajatuksiani" 😁 ja sitten voisin päästää kaiken tilanteen aiheuttaman hilpeyden ulos mutta yrittäisin vaihtaa aihetta tosi kökösti johonkin "niin, mitä mummollesi kuuluu"-tyyppiseen, edelleen koko tilanteen aiheuttama hymy kasvoilla ja jännite lähes käsin kosketeltavana ilmassa.

Yhteistyössä