Tutkijat varoittavat: Suomessakin on varauduttava nälänhätään

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Koska kyseessä on yksi vaarallisimmista torjunta-aineista, sen käyttö on laajasti kielletty tai sitä säädellään ja valvotaan tiukasti ympäristö- ja terveysviranomaisten (kuten Yhdysvaltain EPA:n) toimesta. Keinoäly
 
Torjunta-aineet
Altistumisesta (esim. ammattikäytössä tai ravinnon kautta) voi aiheutua haittoja, joskin EU:ssa käytölle ja jäämille on asetettu tiukat enimmäismäärät.
Turvallisuuden valvonta ja vaihtoehdot
Suomessa ja koko EU:ssa markkinoille hyväksytään vain aineita, joiden on osoitettu olevan turvallisia ohjeiden mukaan käytettyinä. Viranomaiset ja tutkijat kuitenkin kehittävät jatkuvasti vähäriskisempiä menetelmiä. Keinoäly
 
Torjunta-aineet
Altistumisesta (esim. ammattikäytössä tai ravinnon kautta) voi aiheutua haittoja, joskin EU:ssa käytölle ja jäämille on asetettu tiukat enimmäismäärät.
Turvallisuuden valvonta ja vaihtoehdot
Suomessa ja koko EU:ssa markkinoille hyväksytään vain aineita, joiden on osoitettu olevan turvallisia ohjeiden mukaan käytettyinä. Viranomaiset ja tutkijat kuitenkin kehittävät jatkuvasti vähäriskisempiä menetelmiä. Keinoäly
Miksi sitten fluatsinamin varoaika on ollut väärä?
 
Härmän ja harmaahomeen torjunta-aineet: Mansikka on altis homeille, joten sieniä vastaan käytetään kemiallisia ja luonnonmukaisia tehoaineita.
Tuholaismyrkyt: Hyönteisiä ja punkkeja torjutaan tarpeen mukaan.
Rikkakasvien torjunta-aineet: Käytetään riviväleissä, jotta marjat eivät peity rikkaruohoihin. Keinoäly
Kasvatan itse mansikoita eikä mitään myrkkyjä ole käyttänyt.
Vattukärsäkkään munat ovat polulle vierineis raakileissa ja ne täytyy kerätä sieltä käsin talteen ja polttaa! Se on helppo vanha konsti:-)
Homeita ei ole ollut kun taimiväli on 60 cm.
 

Yhteistyössä