V
vierailija
Vieras
Päätoimittajalta | Areenatukisotkun jäljet näyttäisivät johtavan suoraan pääministeri Orpoon
Korruptionkatkun on pakko leijailla myös oppositiojohtaja Antti Lindtmanin ja SDP:n nenään.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Aika paha, pääministeri on siis ohjaillut yksittäistä jättitukea ilman, että siitä on hallituksessa yhteisesti sovittu. Tuon jälkeen on paha kritisoida Willeä...
Nimenomaan urheilussa on hyvävelijärjestelmä aina ollut vahvoilla.
Tietopyyntö ministeriöihinkään ei tuota tulosta. Asiakirjoista ei paljastu, kuka tai ketkä päätöksen tekivät ja millä perustein. Garden Helsingin valtiontuen alla ei ole kenenkään puumerkkiä.Luulisi, että räikeän härski kilpailua vääristävä ja avoimuudesta kaukana oleva valtiontukiveivaus kiinnostaisi vantaalaista oppositiojohtajaa juuri tässä hetkessä, jos haluja hallituksen kaatamiseen oikeasti on.
Ei tähän oppositiota pitäisi tarvita vaan valpasta valtamediaa ja viranomaisia..harmi vaan että iltapaskat on oikeisto-omisteisia ja viranomaisissa on palkon kokkeleita ja persuja.Tietopyyntö ministeriöihinkään ei tuota tulosta. Asiakirjoista ei paljastu, kuka tai ketkä päätöksen tekivät ja millä perustein. Garden Helsingin valtiontuen alla ei ole kenenkään puumerkkiä.
Kukaan ei tunnu tietävän, miten Garden Helsinki -areenahanke sai 35 miljoonan euron valtiontuen. Se vain ilmestyi jostain hallituksen investointiohjelmaan viime vuoden kehysriihessä. Jäljet näyttävät kuitenkin siltä, että hanketta voimalla lobannut ex-kokoomusministeri ja Helsingin ex-pormestari Jan Vapaavuori lienee sopinut tuesta suoraan pääministeri Petteri Orpon (kok.) kanssa.
Kun asiaa yrittää selvittää, nousee eteen vaikenemisen verho. Vapaavuori itse ei vastannut haastattelupyyntöön. Orpo kieltäytyi haastattelusta useista yrityksistä huolimatta. Valtionvarainministeri Riikka Purran (ps.) suu menee suppuun heti, kun puheeksi ottaa kyseisen asian.
Silloinen vastuuministeri Sandra Bergqvist (r.) sanoo, ettei tukipäätös kulkenut hänen kauttaan. Myöskin liikuntapaikkarakentamisesta vastaavan opetus- ja kulttuuriministeriön virkamiehille jättituki tuli yllätyksenä.
Kokoomuksen puliveivaus.
Luulisi, että räikeän härski kilpailua vääristävä ja avoimuudesta kaukana oleva valtiontukiveivaus kiinnostaisi vantaalaista oppositiojohtajaa juuri tässä hetkessä, jos haluja hallituksen kaatamiseen oikeasti on.
Ei tähän oppositiota pitäisi tarvita vaan valpasta valtamediaa ja viranomaisia..harmi vaan että iltapaskat on oikeisto-omisteisia ja viranomaisissa on palkon kokkeleita ja persuja.
Eivät eroa, koska eivät osaa mitään muuta kuin politikoida.Suomessa on omituinen piirre se myös, etteivät mokanneet poliitikot koskaan häpeä mitään eivätkä varsinkaan ymmärrä erota. On varmaan otettu niin paljon lainaa, että on pakko pitää kiinni "luottamustoimestaan" kun on sen kerran saanut, Kun on niin jumalattoman hyvä ja rehellinen.
Maton alle vaan... tai vaihdetaan puoluetta, johon kelvataan tai perustetaan ihan oma puolue, kun ei enää kelpaa mihinkään.
Vängätään ja vängätään eikä koskaan sanota suoraselkäisesti: on minun virheeni ja minä eroan.
Paljon.35 miljoonaa euroa.
Kuinkahan paljon on täll. toimintaa Suomessa ja yhtä härskiä?
Olen aidosti kuvitellut, ettei Suomessa olisi ainakaan kovin isossa mittakaavassa.
Suomi on onnellisin kansa ja vähiten korruptoitunut, niin on meille toitotettu mediassa.
Ja kuka hyötyy siitä kun suomalaisten veronmaksajien rahoja lahjoitetaan ulkomaalaisille?On sitä toki pohtinut miksi ja kenelle on luvattu tunnin juna Turkuun, kun sitä kovin on pitänyt ponnekkaasti vetää eteenpäin.
Tai miksi yksityisiä lääkäriasemia (ulkomaalaisomistuksissa kuitenkin ja kenellä muilla mahtaa olla Suomessa osakkeita? ja kytköksiä?) pitää tukea ja kaataa sinne rahaa, vaikka ollaan nähty tilastoissa ettei se toimi eikä hyödytä eikä pienennä perusterveydenhuollon jonoja eikä suomalaisia veronmaksajia.
Puhumattakaan kaikista näistä yrityistukiasioista ei uskalla edes arvata paljon siellä on voitelua välissä.
Luulisi, että jonkun pitäisi tutkia asioita vähän enemmän. Kai nyt Suomessa on vielä joku riippumaton oikeusasiamies tai jotain.
Vai onko Rydman, OrpoPurra senkin viran jo lopettanut ja hiljentänyt kun ei sellaista heidän mielestään tarvita?
Mietin samaa...Aika paha, pääministeri on siis ohjaillut yksittäistä jättitukea ilman, että siitä on hallituksessa yhteisesti sovittu. Tuon jälkeen on paha kritisoida Willeä...
Nimenomaan urheilussa on hyvävelijärjestelmä aina ollut vahvoilla.
Eihän tämä hyvälle näytä. Purra ei varmasti siihen voi mitään sanoa, jos ei asiasta tiedä. Mikä on varsin fiksua.Purrakin on ollut ihan hiljaa..
"Kukaan ei tunnu tietävän, miten Garden Helsinki -areenahanke sai 35 miljoonan euron valtiontuen. Se vain ilmestyi jostain hallituksen investointiohjelmaan viime vuoden kehysriihessä. Jäljet näyttävät kuitenkin siltä, että hanketta voimalla lobannut ex-kokoomusministeri ja Helsingin ex-pormestari Jan Vapaavuori lienee sopinut tuesta suoraan pääministeri Petteri Orpon (kok.) kanssa.
Kun asiaa yrittää selvittää, nousee eteen vaikenemisen verho. Vapaavuori itse ei vastannut haastattelupyyntöön. Orpo kieltäytyi haastattelusta useista yrityksistä huolimatta. Valtionvarainministeri Riikka Purran (ps.) suu menee suppuun heti, kun puheeksi ottaa kyseisen asian."
Eihän tämä hyvälle näytä. Purra ei varmasti siihen voi mitään sanoa, jos ei asiasta tiedä. Mikä on varsin fiksua.
Minkä ministeriön rahoja Orpo on jakanut?Kirstunvartija ei tiedä? Älä nyt höpsi.
Minkä ministeriön rahoja Orpo on jakanut?