Orpon hallitus poisti rakennusalalta suomalaista työvoimaa suojaavan työvoiman tarveharkinnan vaikka alalla jättityöttömyys

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Orpon oikeistohallitus tuottaa noin 240 000 kolmansien maiden kielitaidotonta palkanpolkijaa neljässä vuodessa joka on uusi SE. Työttömyys ja toimeentulotukimenot saatu ennätykseen, kun yhä useamman kokoomuspersujen halpa-Aasiasta rekrytoiman halpatyöläisen palkan jatkeena ja Isäntäyritysten palkkatukena toimii suomalainen sosiaaliturva. Näitä ei koske edes työvoiman tarveharkinta ja myös työttömyyden ikeessä kärvistelevältä rakennusteollisuudelta poistettiin tarveharkinta joka suojelee suomalaista työvoimaa, vaikka maassamme on EU:n ja OECD:n korkein työttömyys ensimmäistä kertaa mittaushistoriassa (12,7%) yli tuplat EU/OECD keskitasoon 5%:iin nähden, Suomen korkein työttömyys 2000-luvulla vuoden 1998 jälkeen ja huimat 376 000 työtöntä työnhakijaa. Orpon ja Purran arvovalinta!
 
No jos 100 000 uutta työpaikkaa lupasivat ja 240 000 on tulossa kielitaidottomille muuttajille, joista PS sanoo että heillä ei ole mitään vastaan sellaisia jotka tulevat tänne tekemään töitä, niin ehkä sitten pitävät lupauksensa?

Eihän siinä lupauksessa sanottu että ei saisi tulla 240 000 kotimaista työtöntä lisää.

Tällaiseen se kai liittyy kun jossain vaiheessa puhuivat että "laskennallisia" työpaikkoja on tullut jo se 100 000?
 
Rakennusalan syvä taantuma on nostanut raudoittajien työttömyysasteen poikkeuksellisen korkeaksi: jopa joka kolmas betonirakentaja ja raudoittaja on tällä hetkellä työttömänä. Ala on kärsinyt pitkään jatkuneesta ahdingosta, jonka vuoksi monet ammattilaiset ovat vaihtaneet alaa tai siirtyneet ulkomaille töihin.
 

Yhteistyössä