Helsingin kaupunki: Tekope*niksen askartelua 13-vuotiaille tytöille

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sinusta olisi ok, jos peräkammarin Pena Muhokselta rakentelisi kangaspötkylöitä 13- vuotiaan tyttäresi kanssa? Vai onko asia tyysin eri, jos Penan sijaan paikalla onkin kokemusasiantuntija Ritu Helsingin Kalliosta?

Ihan oikeasti. Eiköhän näille nuorille voisi keksiä aikuisten ohjauksessa jotain muuta kuin kullijäljitelmän askartelua?
Se Penahan voi olla yhtälailla kouluavustajana tai vaikkapa opettajana opettamassa seksuaalikasvatusta nuorille. Tai käsityön opettajana jossa ainakin meilläpäin jo ala-asteella tosiaankin askarteltiin pötkyläitä. Niille sitten laitettiin silmät ja kas, toukka oli valmiina.
 
Netissä näkyy olevan paljonkin ohjeita miten tuollaisen voi tehdä joten luultavasti tässä työpajassa on kyse myös jonkinlaisesta vertaistuesta. Muutoinhan noita voisi tehdä kotona tai vaikka sen naapurin Penan kanssa kahdestaan.
 
Netissä näkyy olevan paljonkin ohjeita miten tuollaisen voi tehdä joten luultavasti tässä työpajassa on kyse myös jonkinlaisesta vertaistuesta. Muutoinhan noita voisi tehdä kotona tai vaikka sen naapurin Penan kanssa kahdestaan.
Hyvä että asiasta jo puhutaan eikä vaieta. Olen aina ollut sitä mieltä, että sukupuolilla ei ole mitään merkitystä.
Isäni oli sodassa viisi vuotta ja äitini nuorena ison talon elämäntänä pyöritti karjataloutta ainoastaan venäläinen vanki apunaan. Tyttärenä myöhemmin opin, että miehet ovat heikkoja ja naisen pitää aina olla vahva kuin graniittikallio.
Suurin osa tämän palstan miesoletetuista on vättöjä tyhjän jauhajia.
 
Sinusta olisi ok, jos peräkammarin Pena Muhokselta rakentelisi kangaspötkylöitä 13- vuotiaan tyttäresi kanssa? Vai onko asia tyysin eri, jos Penan sijaan paikalla onkin kokemusasiantuntija Ritu Helsingin Kalliosta?

Ihan oikeasti. Eiköhän näille nuorille voisi keksiä aikuisten ohjauksessa jotain muuta kuin kullijäljitelmän askartelua?
Mulle olisi jos molemmat on esim. vertaisohjaajia. Yleisestihän heidän taustojaan ei tiedä sen kummemmin vaikka itse nyt loit taustatarinan vain Penalle. Tuolla noita ohjaajia on useampia eli kyseessä ei ole mikään kahdenkeskinen askartelu eikä myöskään vain yhden ohjaajan ja nuorten välinen työpaja..
 

Yhteistyössä