K/B-komposti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On hyviä, keskivertoja ja huonoja. Yleisesti tylsät keikkakuvat menestyy huonommin eikä kiinnitä huomiota. Kannattaa käydä tutustumassa muidenkin artistien keikkakuviin.
Tämä. En ole mikään KK-shippaaja, mutta ne kuvat ja videot on täysin eri levelillä. Mikke ottaa ihan ok kuvia, suurin osa aika tylsiä, mutta hienoja varmasti monen mielestä. Ero on kuitenkin suuri.

Olen aina inhonnut näitä Mikke-dissaajia, mutta alkuun en uskaltanut asiaan puuttua, kun en tiedä tarpeeksi valokuvauksesta. Nyt kuitenkin kolme vuotta myöhöemmin on päivänselvää, että osaa hommansa aivan hyvin. Ei ehkä ole paras eikä varmastikaan taidekuvaaja, mutta hommansa osaa. Kk on täällä yliarvostettu kuvaajan taidoistaan. Videokuvaajana varmasti aivan omaa laatuaan, mutta kuvissa ei ole mitään päivänselvää eroa. Myös hänellä on huonoja kuvia.

Olen aina inhonnut näitä Mikke-dissaajia, mutta alkuun en uskaltanut asiaan puuttua, kun en tiedä tarpeeksi valokuvauksesta. Nyt kuitenkin kolme vuotta myöhöemmin on päivänselvää, että osaa hommansa aivan hyvin. Ei ehkä ole paras eikä varmastikaan taidekuvaaja, mutta hommansa osaa. Kk on täällä yliarvostettu kuvaajan taidoistaan. Videokuvaajana varmasti aivan omaa laatuaan, mutta kuvissa ei ole mitään päivänselvää eroa. Myös hänellä on huonoja kuvia.
Oletko käynyt katsomassa KK:n ottamia taidekuvia vuodelta 2023? Ne on todella upeita.

Tämä. En ole mikään KK-shippaaja, mutta ne kuvat ja videot on täysin eri levelillä. Mikke ottaa ihan ok kuvia, suurin osa aika tylsiä, mutta hienoja varmasti monen mielestä. Ero on kuitenkin suuri.
Kerropa esimerkiksi 23.6. postatuista kuvista, jotka KK on ottanut, että miten nämä kuvat ovat täysin eri levelillä. Kuvien rajaus ei ainakaan räjäytä tajuntaa, kuvissa on täsmälleen samaa teemaa kuin niin monissa Miken ottamissa ja jos et tietäisi, että kuvat on ottanut KK, luulisit niitä täysin Miken ottamiksi. Samanlaisia kuvia K:sta löytyy pilvin pimein netti täynnä.

Ehkä ensimmäinen lauseesi antaa sinulle vastauksen.

Ehkä ensimmäinen lauseesi antaa sinulle vastauksen.
Keikkakuvat on tarkoitettu nimenomaan tavantallaajille ja faneille, jotka haluaa seurata somesta K:n touhuja, joten heidän arvionsa kuvien laadusta on itse asiassa tärkeämpi kuin kompostin anonyymin "ammattilaisen". Koeta sinä tajuta se, että tärkeintä niissä keikkakuvissa+videoissa on informaation välittäminen eli mitä, missä, miten keikat meni. Fanit halua nähdä K:n lisäksi yleisömäärän ja yleisön reaktiot ja päästä mukaan tunnelmaan. Varsinkin stooreissa jaettujen kuvien ja videoiden tehtävänä ei ole esitellä kuvaajan taiteellista osaamista, vaan välittää sen keikan tunnelmat mahdollisimman hyvin. Tallentava, dokumentoiva tyyli on siksi parempi keikkajutuissa kuin liian taiteellinen ja jopa itsetarkoituksellinen kikkailu.
(PS. Tiedän muuten itse aika paljon tästä aiheesta.)
eri

Ehkä on syytä erottaa kuvaaminen ja ohjaaminen. Esimerkiksi It's crazy, it's party musavideo on kuvannut Petteri Lappalainen, joka voitti parhaan kuvauksen palkinnon Buenos Aires Music video Festivaaleilla. KK on siis ohjannut ja käsikirjoittanut tämän musavideon ja tätä pidetään hänen läpimurtonaan, mutta hän ei siis ole kuvannut tätä ja esimerkiksi kaikki musavideoon liittyvät mainoskuvat ovat Petteri Lappalaisen.

Jaa että nyt muut on tekotaiteellisiä. T.eri
Mä olen eri ja vastasin pitkästi äsken. Kyllä KK:n joissain jutuissa on välillä vähän turhaa tekotaiteellisuutta. Ne toimii omassa sarjassaan, mutta jos K:n some olisi täynnä sitä, se ei mitenkään kuvaisi K:ta artistina. Tarkoitushan on ilmentää artistin omaa juttua, ei kuvaajan näkemystä. Musavideoiden ohjaajana arvostan häntä kyllä erittäin paljon.

Keikkakuvat on tarkoitettu nimenomaan tavantallaajille ja faneille, jotka haluaa seurata somesta K:n touhuja, joten heidän arvionsa kuvien laadusta on itse asiassa tärkeämpi kuin kompostin anonyymin "ammattilaisen". Koeta sinä tajuta se, että tärkeintä niissä keikkakuvissa+videoissa on informaation välittäminen eli mitä, missä, miten keikat meni. Fanit halua nähdä K:n lisäksi yleisömäärän ja yleisön reaktiot ja päästä mukaan tunnelmaan. Varsinkin stooreissa jaettujen kuvien ja videoiden tehtävänä ei ole esitellä kuvaajan taiteellista osaamista, vaan välittää sen keikan tunnelmat mahdollisimman hyvin. Tallentava, dokumentoiva tyyli on siksi parempi keikkajutuissa kuin liian taiteellinen ja jopa itsetarkoituksellinen kikkailu.
(PS. Tiedän muuten itse aika paljon tästä aiheesta.)
eri

Kuvat on nimenomaan tarkoitettu kaikille seuraajille, joten kuvaajan taiteellinen osaaminen on iso osa keikkakuvaamista. Superfanit ylistävät tietenkin jokaikistä kuvaa. Muut ohittavat kuvat, jos niissä ei ole jotain tunnetta/mielenkiintoista. Ja kuka tahansa esim. Jessekin osaa kuvata yleisön reaktiot hyvin. T.Eri

Kk ei ole kuvannut yhtäkään musavideota vaan on palkannut siihen ammattilaiset. Hän siis on ohjaaja ja usein editoija/käsikirjoittaja. Ei nyt sotketa häntä kuvaajaksi, kun viimeksi on kuvannut elokuvia uransa alkuvaiheessa 10 vuotta sitten.

Sama juttu, tuntuu et vain tän kuvitellun parituksen takia nyt ylikehutaan tätä toista, ei ne kuvat nyt niin ihmeellisiä ole.

Mä olen eri ja vastasin pitkästi äsken. Kyllä KK:n joissain jutuissa on välillä vähän turhaa tekotaiteellisuutta. Ne toimii omassa sarjassaan, mutta jos K:n some olisi täynnä sitä, se ei mitenkään kuvaisi K:ta artistina. Tarkoitushan on ilmentää artistin omaa juttua, ei kuvaajan näkemystä. Musavideoiden ohjaajana arvostan häntä kyllä erittäin paljon.
Mäkin olen eri, mutta en voisi olla enempää eri mieltä sun kanssa. KK osaa kaptivoida K:sta oleellisen ja sen mitä on artistina. Osaa kuvata niitä hetkiä, joissa näkyy tunne ja ilmeet.

Mäkin olen eri, mutta en voisi olla enempää eri mieltä sun kanssa. KK osaa kaptivoida K:sta oleellisen ja sen mitä on artistina. Osaa kuvata niitä hetkiä, joissa näkyy tunne ja ilmeet.
Laitapa tänne vaikkapa kuusi sellaista kuvaa. Enemmänkin toki voit laittaa mutta ainakin nyt vaikkapa kuusi. Ja nimenomaan noita keikkakuvia kun niitähän täällä nyt arvostellaan.

Yhteistyössä