Ulosteiden syöminen eli koprofagia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Minusta ulosteiden syöminen eli koprofagia on paheksuttava käytäntö, jolle ei tule antaa jalansijaa. Ollessani Papua-Uudessa-Guineassa 1990-luvulla tapasin heimopäällikön, joka selitti heimossa esiintynytt koprofagiaa sillä, että sitä pidettiin merkkinä nöyryydestä ja vaatimattomuudesta. Tällaisia epäkristillisiä tapoja vastaan taistelin ja nyt olen huolissani siitä, voiko ilmiö levitä laajemmalle.

Ulosteiden syöminen yhdistyy aina likaisuuteen, sivistymättömyyteen, tietynlaiseen pahuuteen ja pakanuuteen. Jumala ei ole tarkoittanut ulosteita syötäviksi, koska jokin syyhän siihen on, että ne on alun alkaen täytynyt saada kehosta pois. Ulosteista voi saada sairauksia etenkin ruoansulatuselimistöön ja riski on, että paholainen pyrkii vaikuttamaan ihmismieliin yllyttämällä ulosteiden syömiseen. Ulosteiden syöminen on julkisesti tuomittava kaikkialla eikä ole koskaan syytä antaa ymmärtää, että se voisi olla hyväksyttävää. Tätä tulee painottaa sekä terveystarkastuksissa että sielunhoidossaa.

Kun mainitsemassani papuauusiguinealaisyhteisössä ulosteiden syöminen väheni kymmenen vuoden aikana, väheni siellä samalla myös väkivallan käyttö ja kaikenlainen vihanpito. Tällä tavalla monissa muissakin maissa pakanalliset tavat ovat väistyneet, kun Kristus on paikalle saapunut.

Muistojen Bulevardilla muistellaan illalla sen itsensä syömistä ent oopperatalon portailla -60 luvulla. Haastateltavana eräs naisoletettu. Olkaa kuulolla.
Onko siellä saippuasarja menossa? Täytyypä vilkaista oopperan ohjelmisto. Hyvä kun Kaasu-Petrin grammarissa vihdoin vaihtui savikiekko. Varaa liput samaan aitioon Riikan kanssa, jos oopperassa esiintyy Ronn Moss. Hän tulee sitten heittämään minulle pizzan kotiovelle näytöksen jälkeen.

Minä aloitin tämän ketjun seitsemän vuotta sitten enkä kirjoita jatkuvasti vaikka luen säännöllisesti. Tämä on vain yksi esimerkki käsittämättömistä paheista, joita olen kohdannut maailmassa. Kirjoitin varmaan juuri tästä siksi, että perinne on riittävän erikoinen jäädäkseen painamaan mieltä. On pahempiakin asioita, mutta tällaisista luopuminen on tärkeää, jotta kaikki kansakunnat voivat sivistyä.

Minä aloitin tämän ketjun seitsemän vuotta sitten enkä kirjoita jatkuvasti vaikka luen säännöllisesti. Tämä on vain yksi esimerkki käsittämättömistä paheista, joita olen kohdannut maailmassa. Kirjoitin varmaan juuri tästä siksi, että perinne on riittävän erikoinen jäädäkseen painamaan mieltä. On pahempiakin asioita, mutta tällaisista luopuminen on tärkeää, jotta kaikki kansakunnat voivat sivistyä.
Ehkä ketjun Kaasu-Petri monine hahmoineen on triggeröitynyt eli innostunut viestistäsi. Hänellä on ollut jo pitkään tapana spämmätä viikonloppuisin mammapalstan ruutu täyteen eriteviestejään.
Kehitysmaissa eläinten lantaa käytettiin alkeellisten asuntojen rakentamiseen.
Suomi on jo pitkällä vihreässä teknologiassa, ja eläinten ulosteita käytetään biopolttoaineen valmistukseen.
Minusta on mukava selata vanhoja ketjuja ja nostaa niistä mielenkiintoisimmat ylös. Aloitan harvoin omia uusia ketjuja.
Palstan häntäkärpäset ovat kiusallisia ja he viihtyvät eriteteemaisissa ketjuissa.

Yhteistyössä