riisipuuro hyla-maitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mussu harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mussu harmaana

Vieras
Miten tehdään riisipuuro hylamaitoon niin, ettei se muutu punaiseksi? Mulla ei ole kerroskattilaa, vaan tavallinen. Keitän aattona 2 litran puuron ja lienee helpoin tehdä koko satsi hylasta, kun semmoinen täytyy kuitenkin hylallisille tehdä. Ostin "tiiliskivi" tölkkejä valion punaista.

Eipä sitä vissiin voi mitenkään tehä.Paitti jos ensin keittelet sitä silleen että vettä laitat ja annat porista paksuna ja lopuksi sitten lisäät sitä maitoa.
ei tule niin kauheen maidokasta ku että maitoon.

Mut korjatkaa joku viksumpi jos olen väärässä.
laktoositon maito toimisko se sillai, että ei tulis tota väriä??
käytän ite hylaa, niin en tiä ja aina puuro on vähän hassun väristä :)

Ok, kiitos! Olen vain kuullu, että muuttuu, mutta en, että kuinka paljon, ajattelin, että jos huomattavasti, niin voi vähän makunautinto kärsiä.

Maistuuko kauramaitoon tehty "tavalliselta"?

Alkuperäinen kirjoittaja mussu:
Ok, kiitos! Olen vain kuullu, että muuttuu, mutta en, että kuinka paljon, ajattelin, että jos huomattavasti, niin voi vähän makunautinto kärsiä.

Maistuuko kauramaitoon tehty "tavalliselta"?

No mun mielestä maistuu, mutta tavallisen syöjän mielestä ei. Tietenkin kun on maitonkin erimakusita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mäkin olen kuullut että muuttuu vaaleanpunaiseksi. Tein kuitenkin pari viikoa sitten hylamaitoon ja ihan tavallisen näköistä ja makuista oli.

Jatkan siis vielä että oli vitivalkoista kuten riispuuro yleensä on.

Josko ei kerroskattilaa, laita kolikot levylle paksupohjaisen teräskattilan alle ja levy ykköselle. Tämä sen jälkeen kun maito alkanut kunnolla kiehumaan, välillä sitten vain hämmentelet ja annat hautua kunnolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Plus4:
Josko ei kerroskattilaa, laita kolikot levylle paksupohjaisen teräskattilan alle ja levy ykköselle. Tämä sen jälkeen kun maito alkanut kunnolla kiehumaan, välillä sitten vain hämmentelet ja annat hautua kunnolla.

Kiitos, tätä voisin kokeilla.

Kiitos kaikille nopeista vastauksista, itseluottamus puurin onnistumisen suhteen nousi :)

On olemassa myös kokonaan laktoositonta maitoa, joka maistuu normaalilta maidolta, eikä tule punaiseksi puuro. Valion tai Ingmanin Laktoositon maitojuoma on nimeltään

Alkuperäinen kirjoittaja mussu:
Alkuperäinen kirjoittaja Plus4:

Kiitos, tätä voisin kokeilla.

Kiitos kaikille nopeista vastauksista, itseluottamus puurin onnistumisen suhteen nousi :)

Itse pidän levyä ykkösellä noin 10 min, sitten kolmoselle niin, että rupeaa kuplimaan, sitten kakkoselle ja lopuksi taas ykköselle kun neste on melkein kokonaan imeytynyt.