vauva oli hyvin itkuinen, massu oli kumminkin täynnä, kun ei kelvannut rinta niin annoin varmuuden vuoksi korviketta jos ei kelvannut sen takia ettei tule maitoa kun niitä taas lussuttanut monta tuntia, vaipat kuivat yms. mahassa ehkä saattoi olla jotain mutta sitten yhtäkkiä vaan nukahti syliin...
Setäni lykkäsi minulle ison astiaston, kun ei niitä itse tarvitse. Aloin niitä sitten pesemään tuossa ja huomasin että ne ovat Arabiaa. Tutkiskelin ja leiman mukaan ne on 1964-1971, en löydä millään mitään tietoa tuosta astiastosta. Astiat ovat valkoisia niissä lukee sinisellä HPY (saattaa olla...
Tässä minulla kaksi kysymystä. Ensiksi, että pitääkö vauvalle yleensä antaa vettä (meidän pirpana kuukauen vanha), Neuvolassa ei ole mitään sanottu että pitäisi tai ei pitäisi, monet läheiset/sukulaiseta sanoneet että mikset anna vettä ja että kun syötön jälkeen huuhtaisee suun parilla huikalla...
Meidän vaavilla iltaisin kovat ilmavaivat, googlailin kaikkia vippaskonsteja ja kokeilin muun muassa jalkojen pumppaamista, mahallaan polvien varassa oloa ja vauvahierontaa, nämä kaikki toimivat jotenkuten sen ensimäisen kerran kun kokeilin. Sitten päätin että kokeillaan cuplatonia, kysymys...
Heippa!
Onko normaalia että meidän neljäviikkoinen vauva nukkuu välillä todella levottomasti? "Heräilee" välillä parin minuutin välein pitkän aikaa että pitää ääniä (ei itke) ynisee, ja "karjahtelee" (ei kumminkaan kovaan ääneen) liikehtii myös, mutta silmät ovat kiinni ja nukahtaa itsekseen...