hei
olen 27v ja tyttäremme on kohta 2v ja mekin kaipaisimme ystäviä kokkolasta. olemme asuneet vasta 6kk kokkolassa. laita sähköpostia tuleen. katjaana.kallio@netti.fi =)
Mulle tehtiin hätäsektio 5viikkoa sitten. Ekana iltana nousin sängystä hetkeks ylös hoitajan avustamana, mut seuraavana päivänä vasta vessaan yms. Kivut oli aika hurjat, lisäks turvotusta mahassa mikä tuntu välillä jopa pahemmalta kuin itse haavakipu. Kipulääkkeitä sain kyllä hyvin, ihan...
Mulla kesti ponnistusvaihe 1h 4min ja tuntui kyllä yhtä pitkältä miltä kuullostaakin! Olin ihan varma ettei tää omin voimin synny, mistään imukupista ei kyllä ees mainittu eikä lääkärikään näyttäytyny, kaks kätilöä oli synnytyksessä. Vauva kärsikin hapenpuutteesta ja teholle meni heti...
\
tässäpä tuli asiallista asiaa! Meillä muuten esikoinen syntyi rv 40+2, mut tämä toinen päättikin viipyillä masussa vähän pitempään, ja syntyi kolme viikkoa sitten rv 41+2 (hätäsektiolla sydänäänten häviämisen takia, paikat oli vaan sentin auki eikä supistuksia juuri mitään, joten ei varmaan...
Mulla on nyt kolme viikkoa sektiosta. Haava on parantunu hyvin, mut nyt on alkanu tuntumaan ihmeellistä kiristävää tunnetta haavassa ja sen ympärillä. Mahtaakohan kuulua asiaan? Aikasemmin en ole missään leikkauksessa ollu, joten ei ole minkäänlaista kokemusta tämmösten isompien haavojen...
Kiitoksia hirmuisesti vastauksista...aika helpottavaa kuulla, ettei olla ainuita... :hug:
Kaipa se tästä...päivisin jo täysin kuiva...mutta kakkat yhä vain vaippaan. Monenmoista kokeiltu, eikä todellakaan painosteta...No antaa ajan kulua... =)
Juu, eihän tässä kiirettä...mutt tuntuu vaan hassulta, ku muuten ollaan jo ilman vaippaa...Ni sitten kakkaamista varten täytyy sellanen erikseen laittaa...Mutt kaipa se tästä; ajan kanssa?!
Kaikkia on kokeiltu! Myös sitä mitä itse syön...tuo nyt näyttää olevan ronkeli tyyppi! Muilla vissiin on tän ikäiset jotain ihmelapsia ja niin ison oloisia että! Syövät jo samaa ruokaa sekä leipiä.. ei meitin vauveli.
Mutta kokeilen tota muussin lisäämistä tohon ruokaan.
ei suostu kunnolla syömään vaan valuttaa kaiken ruuan ulos suustaan. Joskus menee paremmin mutta nyt on ollut yhtä showta tää syöminen. Ikää on 1v2kk ja ainut mitä saattaa purkillisen syödä on Pikkufarmarin herkku ja sehänon tarkoitettu 4.kuiselle. Syötänkö nyt sitten sitä että edes jotain syö????
2v. tyttäreni opettelee pikkuhiljaa kuivaksi; parin viikon sisällä jo edistystä tapahtunut pissaamisen suhteen. Vaippa vain unilla. Mutta sitten on tämä toinen asia; kakkaaminen...Ei suostu pottalle, ei pytylle...haluaisi vain kakkata vaippaan. Lähestulkoon itkee, jottá saa vaipan...Tänään ja...
Tässä hieman taustaa... Meillä 4 kk ikäinen vauveli ja esikoinen on kaksi vuotias. Mieheni on ihana isä ja puoliso. Mutta muutama asia on alkanut ahdistaan viimeisen kuukauden aikana. Esim. jos minä teen seksiin aloitteen yleensä mies ei halua, josta minä tietysti loukkaannun ja kun mies on...
Hei, itselläni rv 36 ja vauva edelleenkin "poikkitilassa",
Ens vkolla aika ultraan,josta saa vasta lähetteen äitipolille.
Onko kokemuksia lapsen kääntämisestä?
Kaksi edellistä lasta olleet RT jo rv28 lähtien.
kyllä niitä astma testejä on. isommilla voi tehdä juoksurasituksen ja pef-puhalluksia. pienemmillä lapsilla käydään oireet läpi ja aloitetaan lääkitys ja jos niistä apua niin eiköhän se astma todennäköisesti ole.
vanhimmalla pojalla tehtiin viikko sitten rasituskoe ja lasku yli 35 pros. ja selvä...