Minulla on voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu. Silti joka raskaudessa vatsa on pompsahtanut eteen ihan alussa ja äitiyshousujakin on pitänyt käyttää jo rv 12. Ei tunnu siis vaikuttavan mitenkään, joten sinulla on varmasti ihan hyvät mahkut saada kunnon pömppö kesäksi. B)
Ei kannata! Se vain stimuloi rintoja tuottamaan lisää maitoa. Lisäksi voi tosiaan aiheuttaa supistuksia ja jopa käynnistää synnytyksen.
Muutenkin pumppailemaan kannattaa kunnolla alkaa vasta kun vauva on mielellään 3-viikkoinen. Silloin maitomäärä pysyy sopivana. Ei sekään ole kiva, jos sitä...
Ihan kuin olisin itse kirjoittanut. Minullakin alkaa nyt 30. raskausviikko ja olen ollut tänäänkin ihan poikki. Ja kiukkuinen. Kiukutus johtuu lähinnä kypsymisestä tähän raskauteen kun ei mitään jaksa tehdä ja lisäksi kun tuntuu, ettei kukaan huomio millään tavalla sitä, että olen raskaana...
Sillä voi jatkaa lyhyitä puseroita masun kasvaessa. Itse käytän paidan alla niin, että näyttää kuin alla olisi toinen, pidempi paita. Jotkut kyllä näyttävät käyttävän paidan päälläkin.
Heissan!
Meilläkin poju kasvanut mukavasti. Maanantaina käytiin neuvolassa, ikä silloin 2viikkoa ja mitat 53cm ja 3745g (syntyessään 3380 ja 50) Tissillä ollaan meilläkin illat melkein kokonaan, yöllä saattaa jo nukkua pidempiä pätkiä. Korviketta oon edelleen antanut lisäksi kun tuntuu ettei...
Pikaisesti kuulumisia täältäkin.
Meillä on sujunut ainakin toistaiseksi ihmeen hyvin. Isoveli on suhtautunut vauvaan todella hyvin, tuo tuttia, laittaa peittoa päälle ja on huolissaan kun vauva itkee. Tietenkin välillä kiukustuu kun äiti ei heti pääse tulemaan kun hän haluaa, kun on toi...
Mahtuisko vielä mukaan??
Meidän pikkumies syntyi rv:llä 41+5 maanantaina 28.8.06 klo 20.15
Mitat 3380g ja 50cm Pipo 36cm.
Eilen kotiuduttiin sairaalasata ja täällä aloitellaan vauva-arkea. Mukana auttamassa isoveli 2v 4kk.
=)
Tayssissa kai käytäntönä että 12 päivää(=rv41+5) lasketun ajan jälkeen on yliaikakontrolli. Sulla on varmaan sattunut viikonloppuun se 12. päivä ja sen takia olis toi 14 päivää.
Mä oon maanantaina menossa tayssiin yliaikakontrolliin. Oon menettäny jo toivoni että tää syntyis sitä ennen.
Mä en tiiä päästäänkö ensi viikolla kun miehellä alkaa loma ja saatetaan heti alkuviikosta lähteä reissuun, riippuen mun olotilasta, supistelee jo aika paljon vaikka vasta rv 32. Mut jos ollaan Treellä niin voitais vaikka poitsun kanssa tullakkin.
Nykyään ainakin Nordealla on käytössä ns tätstakaus, jossa vakuutusyhtiö takaa sen puuttuvan osan. Tällön ei tarvii valtion takausta, eikä muitakaan takauksia. Ehtoja en tiiä, että ketkä tuollasen saa ja muillakin pankeilla voi olla samanlaisia. Sille vak. yhtiölle pitää sit maksaa joku summa...