Käytetty amme?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse en ostaisi käytettyä. Uuden saa melko halvalla, jos ihan perusammeen huolii. Niitä saa isommista marketeista 10-15 eur. Lastentarvikeliikkeissä on kalliimpia, mut me ollaan pärjätty ihan perusversiolla, jossa on tulppa pohjassa.

Kyllä sen vanhankin saa puhtaaksi. Kierrättäminen on ihan hieno juttu enkä usko vauvan siitä saavan mitään (tappavaa) pöpöä. Me saimme vanhan ammeen ja hyvin on kelvannut nyt kylpee jo toinenkin poikamme siinä samaisessa ammeessa.

Kiitos vastauksista. Mietin vielä, että kannattaako sitä pestä ihan domestoksella vai jollain miedommalla aineella? Voiko domestoksesta jäädä jotain jäämiä ammeeseen? Amme on saatu tuntemattomasta perheestä ja olen siinä käsityksessä, että sitä on pari vuotta säilytetty ulkovarastossa.
Eihän ne uudetkaan tosin niin kalliita ole, mutta kun tuntuu, että rahaa menee "vähän" siihen sun tähän vauvan tarvikkeeseen, niin ihan turhaan ei viitsisi uuttakaan ostaa, ja onhan siinä tosiaan se kierrätyspointtikin hyvä muistaa...

Minä pesisin kyllä ensin jollain kovemmalla aineella jos se on ollut ulkovarastossa. (Hiirenspissaa ja kakkaa saattaapi olla?) Mutta sitten vielä kunnolla sen jälkeen jollain miedommalla aineella ja harjalla. Huuhtelisin vielä moneen moneen otteeseen kuumalla vedellä. Olisi tietysti toivottavaa että ammeen päällä on pidetty edes muovipussia jottei se ole todella likainen.

Tässä se just näkyy se ero ihmisten ajattelutavassa: Toisten mielestä vaan se, että joku asia on halpa, oikeuttaa ostamaan uuden. Mutta mä ainakin ajattelen, että mitä ihmettä sille käytetylle ammeelle tekee. Semmonen isohko muoviesine kun ei kaatopakalla hajoa about ikinä. Ja muovinkierrätys on ainakin meillä päin vielä ihan lapsenkengissä.

Itsekin siis ottaisin mielelläni vastaan käytetyn lasten ammeen, ettei tarttis ostaa uutta, vaikkei se maksais Ikeassa kuin vajaat 7 e.

Tiskiaine on tarpeeksi desinfioiva, mutta 'ystävällinen' pesuaine niin itse ammeelle kuin sen käyttäjällekin. Harjaaminen tehostaa pesun vaikutusta ja voit myös antaa pesuaineveden vaikuttaa pari tuntia ammeessa ennen harjausta. =)

Yhteistyössä