1½-vuotias ja itkukohtaukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras

Onko kokemusta? Mietin josko huomenna menisin näyttämään vielä pojan korvat.. Mutta kun ei oireile sen suhteen mitenkään....

On ollut itse aurinko tähän asti. Pikkuveli syntyi pari viikkoa sitten ja sen johdosta isoveli oli hoidossa sairaalassaoloajan. Vielä ei oireile millään lailla pikkuveljeä kohtaan, mutta minua kohtaan kylläkin.

Nyt saa välillä hurjia itkukohtauksia vai voisko puhua ihan raivokohtauksistakin. Koitan antaa huomiota, mutta ehtii tehdä kaikkea mitä ei saa tehdä.... Tuleeko uhmaikä näin varhaisessa vaiheessa ja itkien? Toki uusi perheenjäsen ja mun poissaolo on varmasti tehnyt vaikutuksen... mutta tuli mieleen, jos ois kohtalotovereita...

Miten olette toimineet ja mikä toiminut parhaiten lapsenne kohdalla? Syli ainakin tuntuu tehoavan vähän meidän poikaan... :(

Meillä poika sai tuossa iässä sellaisia itupotkuraivareita ettei mitään rajaa. Olen kuunnellut vajaan tunnin huudon siitä, kun annoin väärän banaanin. Kyl se siitä.. Rauhottu ku ensin koitettii syliä, ei auttanu, sitte meni huoneeseensa huutamaan. Ei ole kauheesti uhmaa ollu, muutamat raivarit jätkä saanu tuossa parin vuoden mittaan.
Iljetti ensin laittaa kylmästi lapsi omaan huoneeseen, mutta nopeasti se tehosi. Jälkeenpäin kun oli rauhoittunut, haliteltiin ja suukoteltiin ja selitettiin että nyt sinusta tuntui tältä, ja se johtui tuosta, ja opit käsittelemään tunteita, varmasti tuntui pahalta, ensi kerralla voisit........

Kyllä varmaan tuo pikkuveljen tulo vaikuttaa pieneen,kun yht`äkkiä joutuukin jakamaan äidin,kyllähän se on rankkaa pienelle... hellyyttä ja ymmärrystä pienelle isoveljelle,toivottavasti alkaa helpottaa pian. Voimia teille,varmaan aika rankkaa tuo alku kun on 2 pientä.

moi, meillä ei pikkusisarusta syntynyt mutta räjähtävä poika tottamaar! Ainoa jolla saa poikki itkuhuudon on huomion kiinnitys johonkin ihan muuhun, mieluummin pöhköön juttuun. IHankun hän itsekin tajuaisi että nyt voi lopettaa tän huudon ja ruveta ihmettelemään jotain kissanhännänkippuraa. Monesti tulee sitten ihan vapautunut naurukin heti jos ruvetaan hassuttelemaan.

meidän poika ei vielä tajua näistä tunneselitystuokioista, enemmän ne antaa lohtua äidille.

Yhteistyössä