1,5 vk Painonvartijoita takana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamulla laiha, illalla taas nomaalipainossa :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aamulla laiha, illalla taas nomaalipainossa :(

Vieras
Voi apua, olen ollut 1,5 vk Painonvartijoissa mukana ja painoa näyttäis lähteneen vain 200g vaikka olen ollut tiukalla linjalla :/
Nälkä on koko ajan kun ei vois yödä mitään "tuhdimpaa", tai se 1 päivällinen ei tunnu riittävän koko päiväksi. Olen myös liikkunut tunnin reippaan kävelylenkin joka päivä, matkaa taittuu ainakin 5 km/kerta.
Onko tää näin vaikeeta OIKEESTI? Olen monelta kuullut parinkin kilon pudotuksista, mut onko he sitten olleet niin reilusti ylipainoisia...Itsellä on lähtöpaino 68kg.

eli jos nälkä kokajan niin syöt väärin..miksi syöt vaan 1 päivällisen? Jos teet reippaan kävelylenkin niin lisäätkö pisteet päivittäiseen pistesaldoon ettei elimistö mene säästöliekille? Viikossahan pitäis lähtee n 500g-1kg tietty pidemällä sitten vähemmän. Itte oon ollu painonvartijoilla nyt 1,5 viikkoa ja saldo 3kiloa..

Minä ainakin syön 2 kertaa päivässä kunnon ruuan ja välipaloja päivän mittaan.
Porkkanat on hyvä apu kun tulee nälän tunn ja muista juoda.
Syötkö liian vähän, muista syödä kävelylenkin kuluttaman pisteiden verran lisää, proteiinia suorituksen jälkeen.
Jos syöt liian vähän paino ei putoa.
Itse olen ollut myös 1,5 viikkoa kuurilla, painoa pudonnut 1200 g.
Syö paljon kasviksia ja marjoja.
Puolen tunnin kävely kuluttaa 2 pistettä, sinulla 4, voit syödä sen edestä pisteidesi lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Painonvartija:
eli jos nälkä kokajan niin syöt väärin..miksi syöt vaan 1 päivällisen? Jos teet reippaan kävelylenkin niin lisäätkö pisteet päivittäiseen pistesaldoon ettei elimistö mene säästöliekille? Viikossahan pitäis lähtee n 500g-1kg tietty pidemällä sitten vähemmän. Itte oon ollu painonvartijoilla nyt 1,5 viikkoa ja saldo 3kiloa..

Saan syödä 19 pisteen edestä, liikuntapisteistä en tiedä mitään, niistä kerrotaan vasta tällä viikolla.
Tykkään syödä päivällisen niin, että siinä lautasella on muutakin kuin salaattia, ja kun töissä syö, maksulliseen ateriaan kuuluu myös jälkkäri, joka ikävä kyllä tulee otettua...vähemmän tietty kuin normaalisti ottaisin. En tiedä miten paljon kaloreita ateriat sisältävät, joten lasken pisteitä varman päälle.
Aamulla kunn syö Reissumiehen iduilla, margariinilla ja ohuen ohuella kanaleikkeellä ja illalla myös muutaman, niin kyllä siinä mielestäni pisteet täyttyy. Kotiin tullessa tulee otettua myös jotain kun on nälkä, esim. rahkaa ja siihen hedelmiä.
Onko tämä väärä systeemi?

Eli painonvartioiden metodilla ei tulisi tulla nälkäinen olo lainkaan ja jos liikut noinkin hyvin tulisi sitten lisätä pisteitä.

jos kituutat ruoissa, niin kroppa pistää stopin päälle ja paino ei tipu.
Ja kun painoa alkaa sitten OIKEANLAISELLA tyylillä tippua tulee jonkun ajan päästä stoppi ja painoa ei enään lähdekkään yhtä nopeasti ja paljon kuin alussa.

Alun painon pudotus on paljolti nesteitä ja osaksi sitten rasvaa. Kun paino alkaa lähteä hitaammin, se ei ole huono merkki, varsinkin jos kuntoilee reippaasti. Se kielii tasaisesta painon laskusta, lihasmassan kasvusta ja siitä, että tuloksia kyllä tulee ja hitaasti pudotettuna tulokset myös todennäköisesti säilyvät paremmin.
Painon pudotus ei ole mikään pikatrippi vaan se vaatii itsekuria ja säännöllisessä ja monipuolisessa ruokailussa pysymistä ja päivittäinen liikunta on tärkeää.

Kituuttamisella ei tuloksia synny joko lainkaan tai jos syntyy, ne ovat usein lyhyt kestoisia.
Pitäydy painonvartioiden asettamissa suosituksissa äläkä skippaa yhtäkään ateriaa tai edes vesilasillista =)

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Saan syödä 19 pisteen edestä, liikuntapisteistä en tiedä mitään, niistä kerrotaan vasta tällä viikolla.
Tykkään syödä päivällisen niin, että siinä lautasella on muutakin kuin salaattia, ja kun töissä syö, maksulliseen ateriaan kuuluu myös jälkkäri, joka ikävä kyllä tulee otettua...vähemmän tietty kuin normaalisti ottaisin. En tiedä miten paljon kaloreita ateriat sisältävät, joten lasken pisteitä varman päälle.
Aamulla kunn syö Reissumiehen iduilla, margariinilla ja ohuen ohuella kanaleikkeellä ja illalla myös muutaman, niin kyllä siinä mielestäni pisteet täyttyy. Kotiin tullessa tulee otettua myös jotain kun on nälkä, esim. rahkaa ja siihen hedelmiä.

No ei ihme ettei paino tipu.. ehkä kannattaisi tehkä se ruoka itse että tietää mitä siinä on ja saa TARKAT pistemäärät.Ethän sinä tiedä mitä niissä ruokissa on mitä syöt..ja jälkkärikin.. huh. Kannattaa laskea ne pisteet tarkkaan..

Kiitos hyvistä vastauksista! Mä vaan en ymmärrä miksei laihdu jos lakkaa syömästä ja alkaa liikkua kauheesti :D (Sarkastinen heitto, elkää ottako tosissanne!)
Painoni kyllä heittelee vuorokaudenajasta riippuen enemmän kuin ennen laihdutuksen aloittamista. Silloin se oli 67-68kg vuorokauden ajasta riippumatta, nyt on 66-67,7 kg. Lieneekö positiivinen merkki, vai sitten nestetasapaino on ihan häiriytynyt?

Alkuperäinen kirjoittaja :D:D:D:
Mua niin naurattaa nämä "lihas painaa enemmän kuin läski"---> 2 viikkoa laihdutusta takana :D:D:D

No kyllähän 2 viikossa jo pumppia kertyy... Siis lihasten verenkierto paranee ja lihakset turpoaa -> verimäärä niissä kasvaa. Joten painavat enemmän, ja voivat tuntua myös paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Googleheimen:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

No ei ihme ettei paino tipu.. ehkä kannattaisi tehkä se ruoka itse että tietää mitä siinä on ja saa TARKAT pistemäärät.Ethän sinä tiedä mitä niissä ruokissa on mitä syöt..ja jälkkärikin.. huh. Kannattaa laskea ne pisteet tarkkaan..

Nyt en enää tiedä miten pitäisi syödä kun ymmärsin Painonvartijoissa niin, että mitä tahasnsa saa syödä kunhan sallittu pisteraja ei ylity. Näin olen siis yrittänyt tehdä ja töissä laskenut mielestäni reiluhkosti pisteitä (joskus lähes 10p /ateria) työaterialle. Eli EN vedä töissä kaksin käsin jälkkäriä ja kotona vielä mokomat päälle. :) Jos syön töissä jälkkärin, se on sitten kotona syömisestä pois, olen vaikka koko loppupäivän syömättä.

Ruokalista tänään:
-puuro hillo maito ruisleipä
-lohikeitto maito ruisleipä
-kahvi ruisleipä salaattia keittokinkku
-peruna broileriwokki, kukkak.porkkanaa papuja maito
-tee,ruisleipä marg. salaattia,tomaattia
-1 dl rahkaa 0,2% marjoja
Jos tulee vielä nähkä syön vielä porkkanan

Yhteistyössä