1 RH-immunisaatio, 3. raskaus alussa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rh- mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rh- mami

Vieras
Hei,

minulla on nyt kolmas raskaus alussa ja toinen raskauteni päättyi niin, että vauvalla todettiin rh-immunisaatio. Ensimmäiset puoli vuotta 'taistelimme' anemiaa vastaan ja selvisimme suhteessa hyvin vähällä, onneksi.

Nyt mietityttää tämä uusi raskaus. Onko täällä ketään, jonka lapsella on ollut rh-immunisaatio ja sen jälkeen on vielä tullut lisää lapsia?

Minua siis huolestuttaa tämä alkanut raskaus todella paljon. Olen pieneltä paikkakunnalta ja en ole toistaiseksi törmännyt sellaiseen lääkäriin joka olisi tästä asiasta tiennyt enemmän kuin minä. Tiedän siis faktat, mutta olisi kiva kuulla kuinka seuraavat raskaudet tulee etenemään mahdollisesti.

Minulla on tuo ja se ilmeni vasta toisella lapsella. Ongelmilta vältyttiin ku arvot hyppäsi huippuunsa vasta lähellä laskettua aikaa ja synnytys käynnistettiin sitten heti. Vauva oli keltainen ja hb:a seurattiin pari kuukautta syntymän jälkeen. Tämän takia emme varmaan tee enää lapsia.. :( Muuta en osaa sanoa..

Minä olen Oulusta ja täälläkin vasta synnärillä sain asiantuntevan ihmisen käsiini joka osasi kertoa edes jotain koko aiheesta.. Todella ahdistava raskausaika netin tietojen varassa! :(

Hei! Haluaisin kuulla onko ihmisillä millaisia kokemuksia raskaudesta, jossa immunisaatio toistuu? Miten on mennyt, onko jouduttu kohdun sisäisiin punasolusiirtoihin? Kuinka korkealla tiitterit on olleet alussa ja lopussa?

Yhteistyössä