1 tai 2 lasta: säälittävää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "qwe"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Öh, kuka ajattelee et iso perhe on luuseriperhe?Ilmeisesti ap... :p

Mulla ei ole kuin 1 lapsi, toista tuskin tulee koskaan ja jos tuleekin, niin se viimeistään jaa viimeiseks, eikä siinä ole musta mitään säälittävää, tai toki sääliä saa jos haluaa, mut mun eloa se ei hetkauta suuntaan eikä toiseen.. :D

Ootteko muuten ikinä kuullu lapsista jotka osaa leikkiä itekseen? ;)

[QUOTE="qwe";22558687]Mitä muuta tekemistä? Mikä voi olla tärkeämpää kuin lapset?[/QUOTE]

Mikään ei ole tärkeämpää kuin lapset, mutta ei se sitä tarkoita että naisen pitäisi synnyttää muksua muksun perään.

Moni nainen on opiskellut, haluaa käydä töissä, haluaa harrastaa, tavata ystäviään, viettää kahdenkeskeistä aikaa puolisonsa kanssa, yms. Kaikki tuo käy vaikeammaksi jos on seitsemän lasta kotona ja kahdeksas tulossa. Puhumattakaan siitä minkälainen työmäärä useampilapsisessa perheessä on, ja millainen rahanmeno.

Mikään ei ole tärkeämpää kuin lapset, mutta ei se sitä tarkoita että naisen pitäisi synnyttää muksua muksun perään.

Moni nainen on opiskellut, haluaa käydä töissä, haluaa harrastaa, tavata ystäviään, viettää kahdenkeskeistä aikaa puolisonsa kanssa, yms. Kaikki tuo käy vaikeammaksi jos on seitsemän lasta kotona ja kahdeksas tulossa. Puhumattakaan siitä minkälainen työmäärä useampilapsisessa perheessä on, ja millainen rahanmeno.

Hyvänen aika! Eivät lapset ole noiden esteenä!

[QUOTE="qwe";22559664]Hyvänen aika! Eivät lapset ole noiden esteenä![/QUOTE]

kyllä mä sanoisin että 8 lasta saattaa olla molempien vanhempien työsskäynnin ja harrastamisen tiellä.. lisäks kahden keskinen aika ja tekeminen saattaa olla kortilla..
yhden lapsen saa hoitoon helpommin kuin 8 lasta
1 lapseen menee vähemmän rahaa kuin 8 lapseen
1 lapsen kanssa mahtuu pienempään asuntoon kuin 8 kanssa

[QUOTE="qwe";22558640]joo, mulla ei ole yhtään lasta. mutta mun ystävillä on ja naapureilla niin mä aika hyvin tiedän tän jutun. mä ainakin haluan ehdottomasti ison perheen, paljon lapsia. kauheeta kun naapurin yhden lapsen vanhemmat huutaa ja meuhkaa kun se lapsi huutaa ja meuhkaa. sen sijaan toisen naapurin isossa perheessä on lähes aina hiljaista lukuun ottamatta normaaleja leikin ääniä ja jalkojen tassutusta.[/QUOTE]

Nää on parhaita :laugh: Itellä ei oo kokemusta yhtään ja silti tietää muiden kautta. Jospa säkin saat "vaan" yhden kuten mä. Oot sitte yhtälailla säälittävä kun kerron meidän olevan joilla on lapsi tai kaksi. Mulle se ja sama, turha sääliä ja olen tästä lapsesta niin kiitollinen kun edes hänet sain.

Ja muuten, on kyl kuultu kommenttia niiden suusta joilla on lapsia 2 tai enemmän.
Toinen miettii jotta ois vaan yks ja toinenkin aattelee että vähempi piisais kun 4kpl. Jos ap on nii säälittävää ni mitenkähän kukaan joilla monta, ei oo sanonu meille jotta kannattaa hankkia lisää? Jos se kerran on niin kivaa ja helppoa.

[QUOTE="qwe";22559664]Hyvänen aika! Eivät lapset ole noiden esteenä![/QUOTE]

Sanoo lapseton :D :laugh:

Joo, ei lapset ole välttämättä este, mutta hidaste ainakin. Useampi äitiysloma ja hoitovapaa hidastaa kovasti opintoja ja/tai työntekoa, ja vapaa-aikakin on väkisinkin kortilla jos perheessä on useita lapsia.

Ja muuten, on kyl kuultu kommenttia niiden suusta joilla on lapsia 2 tai enemmän.
Toinen miettii jotta ois vaan yks ja toinenkin aattelee että vähempi piisais kun 4kpl. Jos ap on nii säälittävää ni mitenkähän kukaan joilla monta, ei oo sanonu meille jotta kannattaa hankkia lisää? Jos se kerran on niin kivaa ja helppoa.

sä et vaan oikeasti tunne sellaisia vanhempia, joilla on monta lasta, niin siksi ei kukaan ole tullut sanomaan.

[QUOTE="qwe";22559892]mun se toinen naapurin rouva ja mies, joilla monta lasta ovat opiskelleet, käyvät töissä, harrastavat, ovat myös kaksin. so?[/QUOTE]

Tosi kivaa, että sun naapurilla on asiat hyvin :)

Mä luulen, että enemmän vapaa-aikaa ja vähemmän kuluja heillä kuitenkin olisi jos lapsia ei olisi niin monta. Ja mun monilapsisista ystävistä jokaisella on kova säätäminen, jos aikovat saada kaikki lapset samaan aikaan hoitoon. Kyllä se onnistuu, mutta kovin ne on kuulemma kateellisia mulle siitä että saan lapset hoitoon milloin vaan haluan & tarvetta on.

Mutta joo. Katsellaan asiaa uudestaan sitten, kun sun synnytyskanavasta on pullahtanut edes se eka muksu.

:popcorn:

Kylhän se on huomattu että suurimpia lasten kasvattajia ja toisten vanhempien arvostelijoita on juurikin ne lapsettomat :D Sit ku on omia ni ei kehtaa enää myöntää aikaisempia mielipiteitä omikseen.. :laugh:

T: Yks säälittävä äiti :xmas:

Näinhän se menee, mutta minkäs teet :D

T: Se toinen säälittävä äiti

:D Muistanpas erään hetken kun yks lapseton, kylläkin raskaana oleva sano isoon ääneen et "Sit ku meillä on vauva ni mä en koskaan..." Sen vieressä istuva äiti tuumaili et joo kannattaa tässä vaiheessa sanoo kaikki tollaset, kohta ei enää viiti.. :laugh:

Enkä ees asiaa muista mutta tuo lause on niin syöpynyt mun mieleeni :D

:D Muistanpas erään hetken kun yks lapseton, kylläkin raskaana oleva sano isoon ääneen et "Sit ku meillä on vauva ni mä en koskaan..." Sen vieressä istuva äiti tuumaili et joo kannattaa tässä vaiheessa sanoo kaikki tollaset, kohta ei enää viiti.. :laugh:

Tuli ihan mieleen oma lapseton ystäväni, joka oli töissä päiväkodissa. Esitelmöi mulle myös usein siitä, kuinka HÄNEN lapsensa EI KYLLÄ KOSKAAN. Paras oli kun kerran totesi, että loppujen lopuksi lastenhoitajana hän tietää vanhemmuudesta enemmän kuin moni äiti. :D

No, hän sai juuri esikoisensa, jään seuraamaan suurella mielenkiinnolla. :D

:laugh: mulla oli joskus tommonen kaveri ku luulee tietävänsä kaiken lapsista ja niitten kasvatuksesta, muisti muakin neuvoa hahaha :D Ja neuvotkin oli justiinsa sitä luokkaa et oi voi.... Ja just tota et sit ja kun mä saan vauvan niin mä en koskaan ym. :O :D

Yhteistyössä