1 v 10 kk herää kello 5.30. APUA!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miten muutos?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miten muutos?

Vieras
No, ei ole ennenkään nukkunut ikinä yli seitsemään, mutta nyt jo kuukauden herää kello 5.30. Hyvällä tuurilla nukahtaa vielä 15 minuutiksi, mutta yleensä ei. Herää itkien ja vaatien pois sängystä, aivan umpiväsyneenä.

Illalla nukahtaa kello 20:30. Päivällä nukkuu tunnin päiväunet (joilta myös herää itkien ja vaatien pois sängystä). Säännölliset ruokailut ja ulkoilua ja muuta aktiviteettia on. Kotihoidossa, eikä elämässä ole ollut mitään suurempia muutoksia tämän kuukauden aikana.

Aluksi uskoin että tämä on taas joku "vaihe", mutta näyttää siltä että ei ole mikään ohimenevä juttu kun on kestänyt jo kuukauden.

Eihän tässä mitään jos ei tarvitsisi enemmän unta, mutta kun sitten muun ajan osittain nuokkuu ja itkee väsymystä. Millä ihmeellä saisin hänet nukkumaan enemmän????? APUJA!!!

Jos teillä ei oo lapsen huoneessa pimennysverhoa,hommaa sellainen tai pimennä ikkuna muuten.Aurinkoiset aamut saattavat herättää aiemmin...

Enpä tiedä mikä auttaa...meilläkin oli vähän samanlaista ongelmaa, että tyttö rupesi heräämään liian aikaisin ja oli sitten tosi väsynyt päivällä.
Meillä on saatu nyt venytettyä aamut jo seitsemään :)
Ensin me haettiin tyttö meidän väliin sänkyyn, mutta se ei auttanut. Nyt viikko sitten otettiin käyttöön lastensänky, en tiedä onko sillä vaikutusta, mutta nyt on tullut parannusta. Lapsella on enempi tilaa nukkua ja olen yrittänyt pitää huolen, että ei ole liian kuuma. Sitten meillä on vierassänky siinä lapsen sängyn vieressä, niin olen tehnyt muutamana aamuna niin, että olen sanonut tytölle, että nukutaan vielä ja mennyt itse siihen viereiseen sänkyyn torkkumaan. (nostamatta lasta pois omasta sängystään) Tyttö on sitten rauhoittunut ja jatkanut uniaan...ja nyt tämän jälkeen on nukkunut kahtena aamuna pidempään eli reilu seitsemään :)
Sekava selitys? Katsotaan miten nämä aamut tästä tällä metodilla menee... Luotan, että viimeistään syksyllä sitten taas rupeaa nukkumaan pidempään :)

Yhteistyössä