1-vuotiaalle ei maistu enää ruoka, apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 1 . lapsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

1 . lapsi

Vieras
Tyttäreni on siis jo muutaman kuukauden nirsoillut ruuan suhteen. Päätti 11kk ikäisenä, ettei syö enää soseita. Olemme antaneet ihan omaa ruokaamme joka alussa maistui mutta sitten alkoi syömätyömyys. Ei vaan millään halua syödä. Tai syö todella vähän. Syö aamulla leipää, päivällä yritän antaa ruokaa ja syö muutaman lusikallisen. Välipalana hedelmäsosetta ja taas ruokaa ja syö todella vähän. Illalla joskus harvoin syö puuroa. Joskus taas leipää. Maitoa juo. Öisin herää n. 5 kertaa. Ei herää syömään vaan herää vaan johonkin. Pyörimiseen tms ja nukahtaa uudelleen heti kun imetän. Eli nukahtaa vain rinnalle ja samantien. Ei käytä tuttia,joten olen siis tutin korvike öisin ilmeisesti. Vauvasta saakka ei huolinut tuttia.

Miten saan hänet taas syömään? Paino ei ole pudonnut mutta olen silti huolissani kun toinen ei syö :( auttakaa!

Sillä on nyt semmoinen kausi ettei ruoka uppoa. Ihan normaalia. Kyllä kohta taas maistuu.

Jatkatte vaan tarjoamalla 5 kertaa päivässä sapuskaa, syö sitten sen verran kuin syö.

Ei syytä huoleen ruokailun suhteen, jos kerran paino ei laske :) Se on lapselle sellainen "uusi juttu", että huomaa että voi itse päättää ottaako sitä ruokaa vai ei. Kyllä se syö tarvittavan määrän silti, kun tarjoat ruokaa säännöllisesti.

Onko lapsi juuri lähtenyt kävelemään? Meillä yöt oli levottomia siihen aikaan kun kävelemään lähtö oli se ykkösjuttu. Tietty hampaidentulo voi myös aiheuttaa yöheräilyä.

Elä ressaa ap. Lapsilla tulee ja menee noita kausia. Anna syödä minkä ottaa. Jos kasvaa ja touhua ni saa riittävästi. Mun 6v on vieläkin noita aikoja että syö ku hiiri ja sitte taas kunnolla. Kasvaa silti hyvin ja virtaa piisaa. Äkkiä saa aikaan ruokaongelmia hätäilemällä ja määrittelemällä itse minkä verran lapsen pitää syödä.

jatkat entiseen malliin..älä vaan ala tarjoamaan eri ruokia hänelle vaan just niitä samoja mita tekin syötte, muutoin saat ikäsi kokata hänelle eri sapuskat. ja varmaan kun lopetat imetyksen alkaa nukkua yönsä.

Kiitos vastauksista. (Paitsi tästä yhdestä....-.-) eiköhän tää tässä ala sitten jos kerran muillakin ollut samaa. Toki äitinä olen stressanut kun ensimmäinen lapsi ja en ole koskaan tälläisestä kuullut :)

Yhteistyössä