1-vuotiaalle toppapuku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Mietin tässä, vaikka jo toinen lapsi kyseessä, että mikä ois paras toppahaalari-valinta 1-vuotiaalle, tosi pienikokoiselle lapselle. Meidän lapset on syntyneet täysin eri puolilla vuotta, esikoinen helmikuussa ja tää kuopus syyskuussa. Esikoinen käytti ekan talvensa ja toisen talvensa äitiyspakkauksen toppapukua ja 1-vuotta täytettyään kevättalven piti jo 86-senttistä pukua, vaikka se olikin hurjan iso. Ei kuitenkaan niin iso, ettei sitä ois voinu pitää.

No, nyt tää meidän kuopus, joka siis ens kuussa täyttää 1-v, tarvii myös toppapuvun. Äp-puku ei käy kuuloonkaan kun tuon ikäinen jo konttaa hangessa ja loskassa eikä se puku kestä mitään. Kokonsa puolesta se puku kyllä menis päälle varmaan koko talven kun tää meidän vauveli on niin kovin pieni kokoinen.

Eli, millaista pukua suosittelette? En millään viitsisi hassata kauheasti rahaa pukuun, jota käyttää vaan yksi lapsi yhden talven ajan. Äp-haalari menis varmaan kurahousujen kanssa, mutta mahtaa olla varmaan sen verran tönkkö paketti, ettei sitten edes kävelemään pääse...

Parhaimmat toppapuvut,jotka siis kestävät hyvin vettä tai kosteutta yleensäkin,ovat kyllä aika kalliita..Mun mielstä kannatais siis kuitenkin harkita sitä äp-pukua ja kurahousuja.jos mukula kävelee niin kyllä se kävelee siinäkin asusteessa.Jollei kurahousut sit ole kauhean kireät.. =) Reima tosin on tehnyt kohtuuhintaisia pukuja,jotka ovat vettä hylkivää kangasta,varmasti niitä on vieläkin myynnissä.

Meillä käytettiin viime syksynä/alkutalvesta jokunen kerta äp-pukua kurahousujen kanssa...ei mitenkään tökkö-yhdistelmä mutta ite kyllästyin tupla-pukemiseen...
Lassien toppapuku sitten ostettiin jolla taaplattiin hyvin koko talvi...hylki jonkinverran kosteutta, ei tietenkään sukelluspukuna lätäkössä käy ;) Kesti myös hyvin koko talven konttaukset & taapertamiset..ei juuri edes käytönjälkiä tullut...miltei uudenveroisena säilyi toiselle käyttäjälle.
Reilu 40e taisi uutena maksaa...musta turha maksaa itteensä kipeeks jostain reimateceistä, paitsi jos sit on seuraaviakin käyttäjiä...toki kukin tykkää mistä tykkää (Ja kyllä mäkin varmasti reimateceistä tykkäisin, mut mun lompakko ei ;) )

Mun oli pakko käyttää viime vuonna meidän silloiselle 1veelle sellasta haalaria, missä kangas oli samaa mitä äitiyspakkaushaalarissa ja sitten päälle tarvittaessa kurahaalarit. Ja syynä oli se, että mistään ei löytyny niin pientä (70-74cm) suht edullista kunnon haalaria, joka olis pitäny kosteuden. Niitä ei ilmeisesti yksinkertaisesti ole kun ei olla otettu huomioon että voi olla pienikokoisiakin tarvitsevia :whistle: Tänä vuonna löytää jo vähäsen paremmin tuolle pikapuoliin 2v täyttävälle, kun saa ottaa 80-86cm :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2005 klo 12:40 oijoi kirjoitti:
Kirsikka: onko sinun vajaa 2 vuotiaasi tyttö?? Mulla on suunnilleen saman ikäinen poika, jolle odottaa 92/98 kokoa olevat talvitamineet.

Ei, kun poika :D Taneli on marraskuussa 03 syntynyt siis ja vaatteissa käyttää pääasiassa kokoa 80cm ja kuten tuolla ylempänä kirjotin, niin kenkiä kokoa 19 :D

\
Kirsikka: onko sinun vajaa 2 vuotiaasi tyttö?? Mulla on suunnilleen saman ikäinen poika, jolle odottaa 92/98 kokoa olevat talvitamineet.

minkä kokoinen lapsesi on??? Pituus/paino???
Mun 1,3vee pojalle on kaapissa 86cm-92cm vaatteita odottamassa,myös uusi toppapuku!!! Just käytiin neuvolassa ja kokoa pojalla oli 10600g ja 83,2cm...
tuli vaan mieleen että hukkuuko pukuunsa,mutta muutenkin vaattet on pääsääntösesti 86cm

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2005 klo 12:43 Tuulenviemää kirjoitti:
\

minkä kokoinen lapsesi on??? Pituus/paino???
Mun 1,3vee pojalle on kaapissa 86cm-92cm vaatteita odottamassa,myös uusi toppapuku!!! Just käytiin neuvolassa ja kokoa pojalla oli 10600g ja 83,2cm...
tuli vaan mieleen että hukkuuko pukuunsa,mutta muutenkin vaattet on pääsääntösesti 86cm

Olikohan tämä mulle vai tuolle kenen tuo lainaus oli :whistle: Nooh, meidän poika oli parisen kuukautta sitten 1v.7kk neuvolassa reipas 10kg ja 78.5cm. Lyhytjalkanen& hoikka vyötäröinen tapaus :) :D :D
Niin ja tuskin teidän poika hukkuu siihen haalariin, jos siinä on vaan hyvä kuminauha vyötäröllä, niin se auttaa jo paljon asiaa. Ja ainahan se on mukavampi kun talvivaatteet on reiluja, niin mahtuu alle villapukua ja on mukavampi myllätä lumessa

meillä tyttö täyttää tammikuussa 1vuoden ja olen luopunut toivosta käyttää äp:n pukua, kun ei pidä kosteutta yhtään ja kuitenkin tässä iässä ollaan pää asiassa maassa. meilläkin tyttö tosi pieni kokosekseen ja haalareita on aika vaikee ostaa, totta. olen miettinyt reima kid haalaria, hinta tosin 60?, mutta halvemmallakaan ei juuri saa, varsinkaan näin pienille, 80cm mikä ei näytä kovin jäykältä...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2005 klo 19:53 eräs kirjoitti:
meilläkin tyttö tosi pieni kokosekseen ja haalareita on aika vaikee ostaa, totta.

Ja kun kaikki 80cm ja alle olevat koot on niitä kilometrin levyisiä vauvahaalareita, että kun sinne laitat lasta sisään, tuntuu että sinne mahtuu 5 sen kokosta vierekkäin ja on hankala mahtua jopa auton istuimeen, kun niin säkittää. Meilläki ois pitäny hyvä ettei siirtyä aikoinaan kaukalosta pois sen takia, kun toppahaalarit niin säkitti, vaikka poika oli muuten liian pieni painoltaan ja turvavöiltään isompaan istuimeen.Meillä kun on esim. 6kuisena painettu 6kg :whistle:

Meidän kuopus on pienikokoinen ja hoikka tyttö. Täytti vuoden viime syksynä ja käytti koko talven Jonathanin kosteussuojahaalaria, joka oli kokoa 80. Hiukan reilu, mutta tepasteli kyllä hangessakin. Eikä siis ollut mikään baby-malli eli vyötäröllä kannattaa olla se resori tai kuminauha.

Minäkin olen miettinyt että minkä kokoisen haalarin ostaisin toukokuussa 05 yksi vuotta täyttäneelle pojalleni. Lassien haalarin olen ajatellut käydä hakemassa. Mutta ostaisinko siis 86 vai 92? Poikani on suht "normaali" kokoinen...sisävaatteissa käyttää 80 ja 86.

Minusta oli tosi kätevää kun meidän neuvolan täti osasi katsoa kasvukäyrältä arvion, minkä kokoinen meidän tyttö on 2 ja 3 vuotiaina. Kasvu ollu sen verran tasaista, että jos samaa tahtia jatkaa kasvamista, niin ennusteet toteutuu aika lähelle.

1,5 v neuvolassa syyskesällä sanottiin, että 2-vuotiaana likka on noin 87 senttiä pitkä ja 2-v neuvolassa helmikuussa mitattiin pituudeksi 86,5 senttiä. Sitten tehtiin arvio, että seuraavana kesänä eli noin 2,5 vuotiaana ois 92 senttinen ja kolmevuotiaana mittaa ois noin 98 senttiä. Nyt kesällä paras mahdollinen vaatekoko on ollut just 92 ja toppahaalarin ostin kokoa 98, että sen pitäis nyt näitten arvioiden mukaan mennä koko talven.

Meillä esikoinen syntynyt marraskuussa. Joka talvi olen käyttänyt lassien sellaista pukua jossa kumitettu alaosa. Tosi hyvä ei ole kuravaatteita tarvinnut sen puvun kanssa. Vuoden vanhana ostin ensin koon 86cm mutta kävin sen sitten vaihtamassa 80cm. Koska puku ei kuitenkaan mahdu kahta talvea eli kasvuvaraa ei lyhyen käyttö ajan takia tarvitse paljoa olla. Ja toinen syy se kun vasta kävely harjotukset alkoivat niin helpompi liikkua sopivan puvun kanssa. Puku maksoi 50e ja nyt olen kaksi seuraavaa pukua ostanut aina edellisenä keväänä ja maksanut niistä 20e uutena.