H
heräilevä lapsi
Vieras
Meillä on ikänsä levottomasti nukkunut taapero. Imetys ja yösyötöt on lopetettu, mutta lapsukainen heräilee vielä muutamia kertoja öissä ja itkeskelee, kääntyilee jne. myös unissaan. Asunnon koosta johtuen nukutaan kaikki samassa huoneessa. En tiedä olisiko parempi nukkua erilläänkään, silloin joutuisi vaan juoksemaan pidemmän matkan lapsen luo (nyt sänky meidän sängyssä kiinni, vähän helpompi hyssyttää tarvittaessa). Tuntuu, että aiemmin imetin ja nukahdin itsekin uudelleen samantien sen jälkeen, mutta nyt on paljon vaikeampaa saada enää unenpäästä kiinni. Nyt saatan valvoa pari tuntia sen jälkeen kun lapsi itkenyt ja noussut pystyyn ja olen joutunut tassuttelumenetelmällä pistämään takaisin lepoon.
Välillä lapsi itkee kun tutti tippuu suusta, välillä ei välitä asiasta mitään - pitäisikö ainakin tutti nyt jättää? En usko, että siltikään yöt rauhoittuu. Lapsi nukahtaa itsekseen, ei siis saa yöllä syötävää - mitä keinoja enää siihen että alkaisi nukkumaan heräilemättä? Minua huolettaa nämä omat alkaneet uniongelmani, että valvoskelen niin paljon öisin ja olen päivisin siksi väsynyt. Jos nukun sohvalla, kuulen sinne lapsen itkeskelyt eikä mies herää niin nopeasti että ehtisi reagoimaan ennen kuin lapsi jo seisoskelee sängynlaitaa vasten (ja itkee sitten äitiä).
Pelottaa, että minulle jää tästä pysyvät uniongelmat, kun aiemmin olen ollut hyvä nukkuja. Muutenkin, saisi jo helpottaa kun vauva-aika ohi. Vinkkejä?
Välillä lapsi itkee kun tutti tippuu suusta, välillä ei välitä asiasta mitään - pitäisikö ainakin tutti nyt jättää? En usko, että siltikään yöt rauhoittuu. Lapsi nukahtaa itsekseen, ei siis saa yöllä syötävää - mitä keinoja enää siihen että alkaisi nukkumaan heräilemättä? Minua huolettaa nämä omat alkaneet uniongelmani, että valvoskelen niin paljon öisin ja olen päivisin siksi väsynyt. Jos nukun sohvalla, kuulen sinne lapsen itkeskelyt eikä mies herää niin nopeasti että ehtisi reagoimaan ennen kuin lapsi jo seisoskelee sängynlaitaa vasten (ja itkee sitten äitiä).
Pelottaa, että minulle jää tästä pysyvät uniongelmat, kun aiemmin olen ollut hyvä nukkuja. Muutenkin, saisi jo helpottaa kun vauva-aika ohi. Vinkkejä?