1-vuotiaan ensimmäinen kerta hoidossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anna

Vieras
Löytyykö muita joiden vauva/lapsi on ollut ensimmäistä kertaa hoidossa 1-vuotiaana? Meidän pikkunen on nyt viikonloppuna menossa hoitoon ensimmäistä kertaa mummille muutamaksi tunniksi ja minua hieman jännittää, miten se tulee sujumaan. Kuulisin mielelläni kokemuksianne, kuinka kaikki on sujunut?

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
meillä oli.
ja tosi hyvin oli mennyt. ei mitään ongelmia minkään asian suhteen :) mummolassa oli siis yötä.

Kiva kuulla! Kunhan saadaan yöimetykset lopetettua, niin mekin varmaan miehen kanssa pidetään "vapaayö" lapsesta :)

emmä tiedä oonko mä vähä outo, mut mun mielestä lasta kannattaa viedä hoitoon vaikka ihan hetkeks ennen kun ekan kerran 1vuotiaana... kyllä muaki mietiyttäis et miten lapsi suhtautuu jos ei ikinä tohon ikään mennessä oo ollu hetkeäkään muiden hoidettavana. ettekö oo miehes kans tehny mitään kahdestaan lapsen syntymän jälkeen? ja tällä mä en tarkota sitä aikaa kun lapsi on mennyt nukkumaan....

Alkuperäinen kirjoittaja sn:
emmä tiedä oonko mä vähä outo, mut mun mielestä lasta kannattaa viedä hoitoon vaikka ihan hetkeks ennen kun ekan kerran 1vuotiaana... kyllä muaki mietiyttäis et miten lapsi suhtautuu jos ei ikinä tohon ikään mennessä oo ollu hetkeäkään muiden hoidettavana. ettekö oo miehes kans tehny mitään kahdestaan lapsen syntymän jälkeen? ja tällä mä en tarkota sitä aikaa kun lapsi on mennyt nukkumaan....

Eipä olla. Imetys rajoitti aiemmin aika paljon menemisiä, kun ei pullosta suostunut syömään. Ja en ole kyllä oikein raaskinutkaan häntä hoitoon antaa, eikä ole ollut sellaisia menojakaan, että olisi pitänyt. Nyt parin kuukauden aikana on tullut sellainen olo, että tekisi ehkä terää viettää kahdestaan aikaa miehen kanssa.

Kaikilla ei ole mahdollisuutta saada sitä lasta hoitoon minnekään, vaikka haluaisikin.

No oot kyllä outo. ;)

Meillä ei ole ollut mitään tarvetta viedä lasta hoitoon ennen kuin melkein 2-vuotiaana. Ja vieläkään ei ole yökyläilyä katsottu tarpeelliseksi. Päästiin kyllä miehen kanssa käymään erikseen omissa menoissamme. Yhteistä aikaa meillä oli joka ilta kun lapsi meni nukkumaan ja nukkui muuten melko pienestä lähtien koko yön. Laitoimme hyvää ruokaa, katsoimme leffoja, otettiin lasillinen viiniä. Ihania koti-iltoja siis.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain:
No oot kyllä outo. ;)

Meillä ei ole ollut mitään tarvetta viedä lasta hoitoon ennen kuin melkein 2-vuotiaana. Ja vieläkään ei ole yökyläilyä katsottu tarpeelliseksi. Päästiin kyllä miehen kanssa käymään erikseen omissa menoissamme. Yhteistä aikaa meillä oli joka ilta kun lapsi meni nukkumaan ja nukkui muuten melko pienestä lähtien koko yön. Laitoimme hyvää ruokaa, katsoimme leffoja, otettiin lasillinen viiniä. Ihania koti-iltoja siis.

Ei ole meilläkään ollut. Eikä oikeastaan ole nytkään mitään "kunnon" syytä, vaan haluamme miehen kanssa viettää aikaa rauhassa kahdestaan. Tuntuu kyllä, että on pidetty vähän outona, että lapsi menee vasta nyt hoitoon ensimmäistä kertaa. Tuntuu vaan vähän tyhmältä, että miksi olisi pitänyt laittaa, kun ei tarvetta ole ollut..

Yhteistyössä