1 vuotiaan maitotuotteiden syöminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

helena

Jäsen
12.05.2004
117
0
16
Hei :)

Meillä on poika 1v2kk ja ongelmana on ollut tuttipullo... Jopa siinä määrin, että maitoa pullosta menisi vaikka kuinka ja sitten ruokaa menee hyvin vähän ja heikosti. Samoin yölläkin on ollut pullo vielä, kunnes viime viikolla tein stopin sille asialle.
Ajattelin että pakko tehdä jotakin, kun tämä homma menee vain koko ajan hullummaksi, eli maidolla melkein eletään..

Päätin että en anna enää pullosta ollenkaan. Nokkamukista osaa juoda hyvin, mutta juo siitä vain vettä. Jos laitan maitoa, sylkee pois, kun huomaa että se ei ollutkaan vettä.

Aikaisemmin siis meni maitoa tosi paljon ja ruokaa vähän, nyt viime viikolla kun heitin pullot "metsään", ruokaa uppoaa poikaan ihan hyvin, mutta maitoa taas ei mene ollenkaan! Olenkin laittanut ruokiin maitoa, eli siis jäähdyttänyt kuuman ruoan maidolla, puuroon lisännyt maitoa, välipalaksi jogurtteja, rahkaa... Koska maitoa ei mene nyt alas ollenkaan.

Mitä teen? Miten saan pojan juomaan maitoa? Paljonko pitäisi maitotuotteita saada tuon ikäisen päivässä? Onko sillä väliä missä muodossa sen saa? Tuntuu että on aika vähällä juomisella muutenkin ollut, vesihörppyjä vaan vähän ottanut ruuan kanssa.

Oisko vinkkejä?

Sama kaunis virsi ettei oikein maitotuotteet uppoa. 5 dl pitäisi 1 vuotiaan saada vuorokaudessa maitotuotteita. Itse olen ratkaissut ongelman siten että keitän esim puuron maitoon, siinä menee rapiat 2 desiä, sitten viiliä ym. myöskin jäädytän ruuan maidolla. Sain myös maidon menemään nokkamukista skoolaamalla mulla lasissa jotain.. Ja jos ei maito kertakaikkiaan uppoa niin apteekista saa kalsium "palleroita" (napsin niitä itsekin).

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2006 klo 21:51 Ja vielä kirjoitti:
Sama kaunis virsi ettei oikein maitotuotteet uppoa. 5 dl pitäisi 1 vuotiaan saada vuorokaudessa maitotuotteita. Itse olen ratkaissut ongelman siten että keitän esim puuron maitoon, siinä menee rapiat 2 desiä, sitten viiliä ym. myöskin jäädytän ruuan maidolla. Sain myös maidon menemään nokkamukista skoolaamalla mulla lasissa jotain.. Ja jos ei maito kertakaikkiaan uppoa niin apteekista saa kalsium "palleroita" (napsin niitä itsekin).

Hei millaisia kalsium-palleroita? Minkä nimisiä/merkkinen? Meillä just sama ongelma.

Ai 5dl päivässä riittää??? No meidän neiti sit ainakii saa tarpeeks! Keitän aamu- ja iltapuuron maitoon ja lisäks syödään välipalaks jugurttia ainakii 2dl ja yleensä vielä ruuassakii on maitoo... nii ja tyttö vuoden ikänen.
Helpottaa kuulla et se saa tarpeeks ainakii maitoo ku aina yrittää pähkäillä ja miettiä pääsä kipeeks et saako toi tyttö nyt tarpeeks ku joskus tuntuu ett se ei syö mitään.

Yhteistyössä