1-vuotiaan nukkumaan meno

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kajsa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kajsa:
Kuinka kauan antaisitte 1-vuotiaan huutaa illalla sängyssä kun ei suostu meneen nukkuun?

täh? no ei oo kyllä meidän 1v3kk kertaakaan elämässään nukutettu huutamalla. eli vastaus kysymykseesi, en yhtään.

Eli teidän pienet saa valvoa niin kauan kunnes ovat niin väsyneitä että nukahtavat heti?

meillä mennään arkena joka ilta samaan aikaan nukkumaan, joskus viikonloppusin valvotaan pidempään.

ei meidän pieni välttämättä nukahda heti, mutta koskaan en anna HUUTAA yksin sängyssään, että nukahtaisi. sitähän sä kysyit.

Mun mielestä riippuu lapsen itkusta. Jos lapsi itkee hätääntyneesti,niin riennän heti luokse,mutta jos se itku on sellasta vain tavan vuoksi itkua tai vastaavaa,kuuntelen sitä hetken ja useimmiten loppuu lyhyeen ja neiti nukahtaa.
Näin ollaan tehty pienestä pitäen ja tyttö osaa nukahtaa itse omaan sänkyyn.

Miten saatte nukutettua?

istun sohvalla ja hiljaa keinutan tyttöä sylissä.
tai mennään sänkyyn ja paijailen hellästi päätä.
hyssyttelen.

näin nukahtaa aina, jommalla kummalla tavalla ilman huutoa.

tietää jo et iltapalan, hampaiden pesun ja vaipanvaihdon jälkeen mennään nukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja siis:
Miten saatte nukutettua?

istun sohvalla ja hiljaa keinutan tyttöä sylissä.
tai mennään sänkyyn ja paijailen hellästi päätä.
hyssyttelen.

näin nukahtaa aina, jommalla kummalla tavalla ilman huutoa.

tietää jo et iltapalan, hampaiden pesun ja vaipanvaihdon jälkeen mennään nukkumaan.

Ohhoh.. ei meillä vaan auttanut mikään hyssyttely... ! Enkä nukuta lasta sylissä, vaan sänkyynsä on nukahtanut pienestä asti.

Eli siis meillä 1v:llä oli jossain kohtaa vaihe, jossa vaan alkoi huutamaan, kun olisi pitänyt nukahtaa. Kävin n. 3-5-10min välein katsomassa, ettei ole mitään oikeata hätää. Tätä saattoi kestää pahimmillaan jopa 40 min. Tämä vaihe meni n. viikossa ohi. Kunhan kokeili, josko ei oliskaan pakko mennä vielä nukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja outius:
Mun mielestä riippuu lapsen itkusta. Jos lapsi itkee hätääntyneesti,niin riennän heti luokse,mutta jos se itku on sellasta vain tavan vuoksi itkua tai vastaavaa,kuuntelen sitä hetken ja useimmiten loppuu lyhyeen ja neiti nukahtaa.
Näin ollaan tehty pienestä pitäen ja tyttö osaa nukahtaa itse omaan sänkyyn.

Peesi

Meillä huuto alkaa heti kun mennään sänkyyn, loppuu heti kun nostetaan sieltä pois. Näin illat venyy helposti yhteen, kahteen saakka.

Oletko yrittänyt silitellä lasta,että rauhoittuu?
Minkälaista se itku on?
Käytättekö tuttia tai jotain uniriepua?
Onko teillä iltarutiineja,jotka helpottaisivat lapsen rauhottumista ja kertoisivat lapselle,että kohta mennään nukkumaan?
Meillä on tietyt iltarutiinit ja se helpottaa selvästi tytön nukahtamista.
Nukutaanko teillä monet päikkärit päivässä?Jos lapsi vaan ei ole tarpeeksi väsynyt illalla?

Meillä lapsi viedään sänkyyn aina samoihin aikoihin illalla tuttujen iltarutiinien jälkeen. Suukotellaan ja silitellään, sitten odotellaan kunnes lapsi nukahtaa hymy huulillaan. Tähän aikaa menee n. 5-15min.
Koskaan ei lasta ole huudatettu!

Meillä huuto alkaa heti kun mennään sänkyyn, loppuu heti kun nostetaan sieltä pois. Näin illat venyy helposti yhteen, kahteen saakka.

No älä nosta pois. Istut vieressä ja vaikka silittelet. Meillä auttoi aika pian, että vaan olin vieressä. Sitten saatoin jo lukea omaa kirjaakin, pääasia että olin siinä vieressä.

Meillä on paras, että lapsi saa hakea unen itse. Sylitellään ennen sänkyyn menoa, lapsi rauhoittuu siinä ja saa läheisyyttä ja turvaa. Lapsi vain sylittelyn jälkeen sänkyyn ja valot pois ja hyvää yötä. Välillä on iltoja, jolloin itkaisee pari kertaa loukkaantuneena, hetken päästä nukahtaa. Nyt ollut taas kausi, jolloin jää tyytyväisenä ja hiljaa sänkyynsä ja laittaa silmät kiinni. Poika on 1v3kk. Syliinkin nukutan joskus kun mieli tekee, ja yhtä hyvin nukahtaa seuraavana iltana sänkyynsä.

Yhteistyössä