1-vuotiaan ruokailusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitä teidän yksivuotiaat tykkää syödä ja miten? Meidän 1v popsii mieluiten kaikkea mikä nyrkkiin sopii eli esim. keitettyjä kukkakaalipaloja, kanasuikaleita, lihapullan puolikkaita, isoa pastaa (simpukkamakaronia, rusettimakaronia), leivänpalasia jne. eikä tykkää mistään muussatusta tai syö valmissapuskoita.
Isompi sisarus söi samanikäisenä vain ihan hienoksi soseutettua ruokaa ja yökki isommille palasille.

Meillä poika syö kyllä leivän palasia, keksiä, banaania, porkkanan palasia jne. Mutta, jos on normaalia ruokaa esim. kinkkukiusausta, niin ei syö, koska on paakkuista. Ei syö mun tekemiä ruokia, vaikka soseuttaisin. Ainoastaan kaupan purkkiruokia, jotka nekin täytyy vielä erikseen soseuttaa :headwall:

Meidän 1-vuotiaan syöminen tai syöttäminen on aika taiteilua ja haasteellista tällä hetkellä. Sormiruoka menis ehkä parhaiten, mut sitäkin hän ensin veulaa suussaan jonkin aikaa ja sitten kaivaa sen uloskäsiin tutkittavaksi ja sen jälkeen on mukava katsoa, kun tää kuolattu ruuanpalanen tippuu ja liiskaantuu lattiaan. Eniten kiinnostais pöydälle kiipeäminen eli syöminen on täysin turhanpäiväistä toimintaa tuon poitsun mielestä, kun kerran kiipeilläkin vois :whistle:

Niin ja purkkuruuat eivät kelpaa ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku-Akka:
Meillä poika syö kyllä leivän palasia, keksiä, banaania, porkkanan palasia jne. Mutta, jos on normaalia ruokaa esim. kinkkukiusausta, niin ei syö, koska on paakkuista. Ei syö mun tekemiä ruokia, vaikka soseuttaisin. Ainoastaan kaupan purkkiruokia, jotka nekin täytyy vielä erikseen soseuttaa :headwall:

syökö niitä kaupan puuroja jotka on parin desin törpöissä? Meillä niistä tykättiin ja sain sitä kautta syömään ite tehtyjä vispipuuroja, mannapuuroa ym.

Nyt mulla onkin haasteena 2v tyttö joka tuntuu elävän pyhällä hengellä :headwall:

Leipäkuutioita,jugurttia, tavallisia puuroja ( kaura, ruiskaura-nalle jne.) Itsetehtyjä soseita = (ei saa hirveesti olla paukkuja) peruna/pasta/riisi+nauta/possu/kana+pakastekasviksia. Välipalaksi leivän tai sämpylän kera valmishedelmäsoseita. Hyväksyy myös 8kk pilttejä kiirepäivinä.

Alkuperäinen kirjoittaja Bree:

syökö niitä kaupan puuroja jotka on parin desin törpöissä? Meillä niistä tykättiin ja sain sitä kautta syömään ite tehtyjä vispipuuroja, mannapuuroa ym.

Nyt mulla onkin haasteena 2v tyttö joka tuntuu elävän pyhällä hengellä :headwall:

Syö just niitä puuroja ja jonkin verran myös omatekoista.

Mutta muut mun tekemät sapuskat ei kelpaa.

noo pääasiahan se on että syö ees jotakin, kyllä varmaan kouluikäisenä jo maistuu muukin kuin purkkiruoka ;)

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
tästä aloittaja näkee, että me kaikki olemme yksilöitä, jokku syö silkkisosetta toiset karkeita paloja. mitäs sitä sen kummemmin ihmettelemään.

ei kai tässä nyt ihmettelystä kyse ollutkaan, keskusteluahan tää on. Mäkin tähän jonoon uskalsin hypätä mukaan vaikkei mulla 1-vuotiasta olekaan

noo pääasiahan se on että syö ees jotakin, kyllä varmaan kouluikäisenä jo maistuu muukin kuin purkkiruoka ;)

Eiköhän :D

Meillä ei syö tuoretta oikein mitään, hedelmätkin pitää soseuttaa ja laittaa jogurtin joukkoon että menee.

Leipää, maissinaksuja, riisikakkuja, talkmuroja, näkkäriä taas menee.

Meillä syö ihan kaikkea, mitä eteen keksii laittaa. Ja pöydästä ei pois nousis ku huudon kanssa. Taitaa olla tuleva ylipainoinen... Esikoseni taas oli toista maata, oikea nirsoilijan perikuva. 1-vuotiaana eritoten hyvin hankala. Rintamaidolla ois elänyt vain.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
tästä aloittaja näkee, että me kaikki olemme yksilöitä, jokku syö silkkisosetta toiset karkeita paloja. mitäs sitä sen kummemmin ihmettelemään.
Ahaa, tää keskustelunaihe ei ollut siis kaksplus-palstalle sopiva? Selvä...

Alkuperäinen kirjoittaja zippel:
Meillä syö ihan kaikkea, mitä eteen keksii laittaa. Ja pöydästä ei pois nousis ku huudon kanssa. Taitaa olla tuleva ylipainoinen... Esikoseni taas oli toista maata, oikea nirsoilijan perikuva. 1-vuotiaana eritoten hyvin hankala. Rintamaidolla ois elänyt vain.

Ihana :D Kuulostaa ihan minulta.