1 vuotiaan talvihaalari!?!? Vinkkejä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pike -83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pike -83

Vieras
Uusi pulma ensikertalaiselle, minkälainen talvi haalari yksi vuotiaalle, (erittäin touhukas poika 1,3v) olisi paras? Suositelkaa mistä ootta tykänny. Hintaraja mulla on 60e. Sen kalliimpaa ei oo varaa. Oon kahtonu Lassien Suprafill haalarii, joka maksaa 59,90e. Siinä ei tarvis märällä kelillä kura haalarii. Toinen on se Lassien Supratec, kympin halvempi ja siinä taas tarvis kurahaalarit, eli neki pitäis ostaa. Kertokaa vinkkejä!! Kiitos.

Itse olen tykännyt Reimatecin tai remun haalareista, vaikka niillä hintaa onkin:)
Sinun kannattaa katsoa huuto.netistä, sieltä voit saada hyväkuntoisen kosteussuojatun haalarin 40-60€:lla.

Myös meillä on reimatec ja tähän asti olen ollut oikeen tyytyväinen (meillä siis baby malli ja poju vajaa 1v2kk) ainakin alennuksissa noita on saanut hintaan 79e. Helppo pukea, kestävät jalkalenkit ja materiaali (ainakin käsitykseni mukaan, kokemusta kun ei viel kaujeesti tuosta ole). heijastimet ovat myös hyvät=).

Minä ostin kappahlista finlaysonin haalarin, joka on valmistettu enstex-kankaasta. Olen tykännyt siitä. On lämmin käytännöllinen, kotimainen ja edullinen 49,90€ Itse en periaatteessa osta reimaa, sillä en usko siinä olevan niin suuria laadullisia eroja muihin kotimaisiin haalareihin verrattuna, että hinta voi olla 100€ luokkaa.
Kurahousut kannattaa ostaa erikseen aina. Vettäpitävät materiaalit haalareissa, eivät ole pomminvarmoja ja hiostavat ihan hirmuisesti esim nukkuessa. Meillä siis nukutaan päikkärit ulkona..

Meillä oli pojalla Lassie tec talvihaalari viime talvena. Sen päällä emme käyttäneet kurahaalaria ja ihan hyvin se piti kosteutta. Kosteimmille kelille (loppusyksy, kevät) oli eri puku, ohuempi toppahaalari, jonka kanssa kurahaalari.
Lassie tec oli muuten ihan hyvä, lämmin ja silleen, mutta napakammalla pakkasella (> -10c) se kangas muuttui kankeaksi ja kahisevaksi. Laitoin siitä palautettakin Lassielle. Koska onhan se nyt tuollaisen reilu 1 veen aika hankalaa muutenkin kävellä ja touhuta talvitamineet päällä, ei siinä enää tarvita kankeaa kangasta.
Lassien suprafill puvusta ei ole kokemusta, oliskohan parempi?

Reiman jotain pukuja näytti olevan Prismassa 79 euroa, mutta olivat vauvamallia.

Mulla on käytössä kaksi haalaria, molemmat olen tosin saanu perintönä eli ei oo tarvinu omalla ohuella lompsalla käydä. Vaunu-unia varten on sellanen pehmeepintanen, vähän ku äp:ssa, ja leikkejä varten vettähylkivällä pinnalla. Kurahousutki on tuolla kätköissä, mutta en ole niitä juurikaan käyttäny, ku lapsi menee niin kankeeksi eikä voi liikkua kunnolla, jos on siinä haalarin päällä. Siis pehmeiden haalareiden päällä olen kokeillu. Tykkään ehottomasti enemmän niistä vettähylkivistä, jos vain yksillä haalareilla pitäis pärjätä.

Meillä oli viimetalvena tytöllä (oli silloin 1v.) Jonathanin kosteussuojattu haalari. Ostin käytettynä huutonetin kautta ja maksoin siitä peräti 27€ postikuluineen! Oli vieläpä lähes uuden näköinen. Kannattaa käydä katsomassa, voi käydä tuuri ja saada halvalla hyvän:)

Alkuperäinen kirjoittaja Sirenia*:
Meillä oli viimetalvena tytöllä (oli silloin 1v.) Jonathanin kosteussuojattu haalari. Ostin käytettynä huutonetin kautta ja maksoin siitä peräti 27€ postikuluineen! Oli vieläpä lähes uuden näköinen. Kannattaa käydä katsomassa, voi käydä tuuri ja saada halvalla hyvän:)

Meillä ei toimi. Meillä tyttö käy ulkona touhuamisen jälkeen suoraan nukkumaan rattaisiin ja tyo kyseinen puku oli aivan kamala. Neiti heräsi aina hetken päästä huutamaan ja oli aivan märkä. Todella hiostava puku, ei hengitä sitten niin yhtään. Paljon helpompi on laittaa pehmeä puku ja vetäistä kurahousut siihen päälle, ne on sitten nukkumaan käydessä helppo ottaa pois. paljon hankalampaa on ruveta vaihtamaan pukua kokonaan ja ulkona etenkin se on hankalaa.

Päiväkodissa suosittelevat aina toppavaatteita ja kuravaatteita hankittavan erikseen..

Alkuperäinen kirjoittaja pike -83:
Uusi pulma ensikertalaiselle, minkälainen talvi haalari yksi vuotiaalle, (erittäin touhukas poika 1,3v) olisi paras? Suositelkaa mistä ootta tykänny. Hintaraja mulla on 60e. Sen kalliimpaa ei oo varaa. Oon kahtonu Lassien Suprafill haalarii, joka maksaa 59,90e. Siinä ei tarvis märällä kelillä kura haalarii. Toinen on se Lassien Supratec, kympin halvempi ja siinä taas tarvis kurahaalarit, eli neki pitäis ostaa. Kertokaa vinkkejä!! Kiitos.

Suosittelen mahdollisimman pehmeää, mutta kuitenkin lämmintä pukua ja sitten kurahousuja erikseen. Kuivalla pakkasella puku käy sellaisenaan ja siinä on helppo liikkua ja kostealla on helppo laittaa kurahousut siihen päälle ja silti liikkuminen onnistuu. Haalari säilyy pidempään parempana, kun ei tarvitse koko ajan pestä.

Pehmeitä "vauva"haalareita saa tosi tosi halvalla ja koko vuoden ja ylikin kestävät kurahousut saa 30€.

Äitiyspakkauksen puku + kurahaalarit tarvittaessa. Kovilla pakkasilla kotikutoista alla. Kierrätettyä tavaraa. Kulunut väri, mutta muuten toimii. Ei moitteen sanaa. Maksoivat tutulta ostettuna yhteensä 15 euroa. Meillä ainakin se äitiyspakkauksen puku mahtui vielä 1,5 vuotiaalle hyvin päälle, ja 80 senttiset kurahaalarit.

Meillä Lassien G-tech puku joka pitää myös vettä. Ostettiin sittarista normaalihintaan 59,90, mutta olen myös nähnyt jossain tarjoushinnalla alle 50€. Jos tarjoustaloa löytyy sieltä päin niin siellä maksoin n. 48€ =D. Ostin esikoiselle (4,5v) sen siis, mutta voisin tottakai käyttää myös nuoremmalle (alle 2,5v) jollei hänellä olisi pukua viime talvelta =D. Tuo Lassien puku on testattu ja hyväksi havaittu. Tosi lämmin ja samalla hengittävä + vedenpitävä (vyötäröltä alaspäin). Kokeiltu loskakelillä eikä vettä päässyt mistään läpi. Hintakaan ei paha.

Haalarin valinnassa pitää kyllä tarkkaan miettia asuinpaikkaa eli onko tiedossa paljon vettä vai paljon pakkasta. Nuo Jonathanin ym vedenpitävät puvut ei ainakaan meillä ole olleet erityisen lämpimiä. Etelässä tosin asutaan joten niilläkin pärjätään hyvin ;O). Viime talvena olikin Jonathanin haalari kuopuksella ja nyt Travellen, jonka ostin keväällä kirppikseltä.

Päiväkodeissa on suosittu kurahousuja, koska niiden ei tarvitse kuivua aamu- ja iltaulkoilun välillä ja kosteutta pitämättömät halarit taas saa laittaa huoletta kuivauskaappiin. Enää tämä ei ole ongelma, koska ainakin Reimatecit, ilmeisesti muutkin kosteussuojapuvut saa laittaa kuivauskaappiin, osan jopa rumpuun (merkintä erikseen), materiaalit on kehittyneet. Syynä ei sis ole kurahousujen paremmuus käytössä, vaan kuivausongelma, jota ei kotona niinkään ole, jos on kahdet haalarit käytössä.

Meillä on pelkkiä kosteussuojapukuja eikä koskaan ole ollut hiostavuusongelmia, toisin kuin kurahousujen, sadetakkien ja kurarukkasten kanssa. Kosteussuojapuku on toki täysin tuulenkinpitävä, joten sen kanssa ei unille tarvitse laittaa kaikkia mahdollisia lämpöpusseja, taljoja, peittoja ja aluskerrastoja yhtäaikaa. Sieltä päästä lähtisin karsimaan, jos vauvalla on unilla hiki.

En jaksa ulos lähtiessä arpoa kuinka kosteaa siellä mahdollisesti on, kosteussuojapuvulla asia on hoidettu puolestani. Tuohon hintaan ostaisin varmaan joko käytetyn Reiman kosteussuojahaalarin tai uutena Jonathanin, Lennen tai Lassien. Sitä kumialaosaa en kuitenkaan, ei toimi pakkasella.

KappAhlin puku on tehty Kiinassa, kuten lähes kaikki muutkin, vain kangas on Suomesta. Ja todettu myrkylliseksi... Reiman puku todella on hintansa väärtti yksityiskohtineen ja materiaaleineen. Tai olisi toki kiva, että kaikki maksaisi 0 e, mutta puvuissa on oikeita eroja ja hinta heijastaa sitä.

Päiväkodeissa suositaan kurahaalareita, vanhemmilta tulleiden negatiivisten palautteiden vuoksi... lapset ovat kurakelillä iltapäivällä haettaessa melkoisen likaisia ja vanhempien on helpompi riisua tuo kurahaalari pois, jolloin lapsen voi laittaa puhtaan toppahaalarin kanssa autoon.
Useimmissa päiväkodeissa on kuivauskaapit, jotka puhaltavat myös kylmää ilmaa. Niihin voi laittaa tarvittaessa kuivumaan myös kosteussuojatut haalarit. (Usein vanhemmat myös tuovat kotonaan pesemänsä haalarit aamulla kuivumaan tuohon kaappiin, jolleivat ne ole kerinneet yön aikana kotona kuivua). Aamupäiväulkoilun jälkeen kurakeleillä ainakin meidän päiväkodissa kurahaalarit ja rukkaset huuhtaistaan suihkulla ja laitetaan kuivumaan viileää puhaltavaan kuivauskaappiin, iltapäivällä on kivempi pukea taaperoille sylissä päälle hiekattomia haalareita:)

Alkuperäinen kirjoittaja pike -83:

Meillä oli viime talvena ykköshaalarina tuo Lassien Suprafill, tosi hyvä! Sit oli varana MotionWearin 25€ halpishaalari ja kurikset. Myös tuo MW haalari toimi hienosti sellaisenaan, jos ei kurakeliä.

Meillä oli joskus Suprafill-haalari ja hyvin toimi pakkasella ja millä kelillä vaan, ei mitenkään erityisen hiostava edes.

Nyt mulla on 1v poika jolle olen saanu kummeilta lahjaksi Remun haalarin, muttei ole viel kokeiltu, kun poika istuu viel rattaissa kun ei osaa kävellä.

Yhteistyössä