1-vuotias aikaistaa unirytmiään, mitä tää on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aamu-uninen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aamu-uninen äiti

Vieras
1v3kk, nukkuu vielä 2 päikyt, on alkanut väsyä illalla aikaisemmin ja vastaavasti herätä aamulla aikaisemmin. Aikaisemmin mentiin nukkumaan klo 21 ja heräsi klo 7. Sitten aikaistettiin nukkumaanmenoa klo 20, pari päivää myöhemmin alkoi herätä klo 6. Nyt on alkanut osoittaa väsymistä vieläkin aikaisemmin, vaikka nukkuisi kunnon päiväunet (meillä se tarkoittaa 1-1.5h).

Eka luulin, että olis valmis jättämään toiset päikyt pois, joten valvotin aamulla (väkisin :() pidempään, mutta silloin päikyt lyheni puoleen tuntiin ja meillä oli koko ajan väsynyt ja tosi kiukkuinen lapsi. Kokeiltiin muutama päivä, palattiin 2 päikkyihin. Aamulla klo 9-10 aikoja 0.5-1h ja iltapvällä klo 14-15 tienoilla 1-1.5h.

Mitä ihmettä tää rytmin muutos oikein on? Mä en haluis enää yhtään aikastaa aamuherätyksiä. Mä oon ite tosi aamu-uninen, en jaksais nousta enää aikasemmin. Mies on töissä klo 6.30-17.00. Eihän me keretä nähdä ollenkaan, jos lapsi menee nukkuun jo klo 19 ja mun on mentävä mukana, vaikka en unta saiskaan, ku aamulla on niin aikanen herätys (ja yölläkin heräillään).

Mikä tässä oikein on vikana? Mitä tälle vois tehdä?

Kohtahan siirretään kelloja se auttaa. kannattaa myös hommata pimentävä verho lapsen huoneeseen, meilläkin on alettu heräämään aikaisemmin kun aurinko alkaa paistaa jo kukonlaulun aikaan.

Yhteistyössä