1 vuotias chihuahua 700 eurolla? Onkohan jotain hämärää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ennni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ennni

Vieras
Me ollaan etsitty pitkän aikaa jo chihuahuata tai tiibetinspanielia kun ei täältä lähistöllä (lapista) oikein tahdo löytyä. Kumpaa suosittelette pentua vai 1 vuotiasta?
Meillä on ollut chihuahua hoidossa monia kertoja joten lapset eivät sitä rutista kuolleeksi :O :)

Itse tykkään enemmän chihuista kuin tipsuista, mutta makuasiahan tämä. Meillä on tällä hetkellä chihu poika, mutta tipsustakin on kokemusta. Ihan höpö höpöä että chihu rutistuu kuolleeksi lapsiperheessä, sehän on ihan kasvatuskysymys. Ei meillä ainakaan mukulat saa käsitellä koiria miten sattuu, oli ne minkäkokoisia tahansa. Ja jalkoihin chihu jää hyvin harvoin, yleensä ne tottuu kyllä väistämään ihan itse.

Kannattaa selvittää miksi myydään yksivuotiaana, onko esim. kyseessä kasvattaja joka myy pois koiraa jota ensin ajatteli näyttelyyn mutta soveltuukin paremmin lemmikiksi. Vai onko kyseessä joku joka myy koiran pois "pitovaikeuksien" vuoksi, tuossa 1-vuoden kohdalla kun koiralla voi olla murrosikää ja uhmaa ilmassa. Pennun saa tietysti alusta saakka koulia itse, toisaalta 1-vuotias saattaa olla jo täysin sisäsiisti ja koulutus hyvin saatettu alkuun, joten voi olla helpompi. :)

Meillä on chihu tyttö joka otettiin ku esikoinen puoli vuotias, alusta asti opetettiin miten koiraa kohdellaan ja vaikka nyt kaks taaperoa meillä niin ei koira jalkoihin jää. Meijän chihu neiti on sen verran vikkelä ettei sitä noi lapset edes kiinni saa jos se ei niin halua. Koiralle ollaan tehty paikka mihin pääsee lepäämään ja mihin lapset ei pääse ollenkaan eli siellä saa olla ihan rauhassa.

[QUOTE="äippäx2";26802340]Meillä on chihu tyttö joka otettiin ku esikoinen puoli vuotias, alusta asti opetettiin miten koiraa kohdellaan ja vaikka nyt kaks taaperoa meillä niin ei koira jalkoihin jää. Meijän chihu neiti on sen verran vikkelä ettei sitä noi lapset edes kiinni saa jos se ei niin halua. Koiralle ollaan tehty paikka mihin pääsee lepäämään ja mihin lapset ei pääse ollenkaan eli siellä saa olla ihan rauhassa.[/QUOTE]

meidän chihu on nyt jo neljä ja puoli vuotias, ja lapsi on 2v. Tottakai lapselle on alusta asti tehty selväksi ettei koiraa saa kiusata, ja että kun se nukkuu, sitä ei saa häiritä. En ymmärrä miksi tässäkään asiassa pitäisi toimia toisin kuin ison koiran kanssa. Ei isoakaan koiraa saa kiusata, miksi pikkuista saisi? Meillä ei lapsi saa edes j
nostaa koiraa itse, vaikkei se korkealta putoaisikaan 2v:n sylistä. Toki koira menee välillä itse taaperoon syliin, esim. Sohvalla, mutta se onkin ihan eri juttu.

Meidän koiralla oli jopa pennut kun lapsi oli ryömimisikäinen, hyvin meni sekin vaikka pennut oli vajaa kilon painosia vielä uusiin koteihin luovuttamista. Ihan puhdasta maalaisjärjen vähättelyä tuollainen ettei chihua kannattaisi ottaa lapsiperheeseen.

Yhteistyössä