1 vuotias ei vain nuku öisin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt äiti

Vieras
Meidän poika 1v ei vain nuku öisin. Huutaa ja heräilee jatkuvasti. Unen puutteen takia annan öisin maitopullon, että saisin edes hetken nukkua, meillä on myös kaksoset 3v ja pakko on joskus saada unta. Korvakierre on vaivannut jonkin aikaa ja nyt on taas yksi kuuri syöty ja korvien pitäis olla terveet. Hampaita ei ole juuri nyt tulossa, luulisin. Atooppinen ihottuma kutisee varmaan jonkin verran, mutta olen yrittänyt rasvata ja annan myös Zyrteciä. Ruoka-aineallergioita ei ole testattu, mutta nyt ovat sitrukset, kala jne pannassa. Lääkäri määräsi Ataraxia, mutta yhden kerran kokeilun jälkeen en ole uskaltanut antaa; poika huusi paniikissa putkeen pari tuntia yöllä. Kertokaa mikä neuvoksi, alkaa väsy olla melkoinen kun koskaan ei saa nukkua, teen vielä vuorotyötä ja uni olisi kyllä tarpeen. Välillä olen äitiäni pyytänyt avuksi ja mies yrittää herätä välillä, mutta pakostakin sitä herää myös itse, kun lapsi huutaa.

tsemppiä sinulle:) Oletko ajatellut lyhentää työaikaa tai jäädä kotiin, kunnes lapset kasvavat edes vähän? Sinulla on sentään kolme alle 4-vuotiasta päivähoidossa, eli aika rumbaa teillä eletään. Ei ole ihme, jos ei jaksa, jos pitää vielä yötkin valvoa...Taloudellisesti kolmen noin pienen kanssa usein jo kannattaa olla kotona, ellet sitten tienaa ihan älyttömästi...

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
ei ole normaalia. minä veisin lapsen kunnon tutkimuksiin, vaatisin kaikki mahdolliset testit. voimia.

Neuvolassa olen asiasta puhunut ja myös lääkärissä. Allergiatesti otettiin verikokeena vain koirasta ja jotain allergiajuttuja mitattiin, ei ollut. Lääkäri määräsi tuon Ataraxin, jonka pitäisi väsyttää, ei vain väsyttänyt meidän poikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmi S:
Onko vakuutus? Korvalääkärille ja lastenlääkärille veisin.

Vakuutusta ei ole :( Mutta täytyy jotain keksiä ja viedä vaikka yksityiselle omakustannushintaan.

Kyllä olisin jo aikoja sitten vienyt yksityiselle korvalääkärille. Ei se nyt sentään niin paljoa maksa.

Alkuperäinen kirjoittaja :
käyttänyt lasta oikealla korvalääkärillä?

Lääkäri on laittanut lähetteen, odottelen aikaa postista.

hyvä. nuo korva asiat on hyvä hoitaa korviin erikoistuneella lääkärillä, yleislääkärit ei niistä mitään ymmärrä useinkaan

Omalla lapsellani korvalääkäri löysi liimakorvan, jota yleislääkäri ei huomannut paria päivää aiemmin!

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
tsemppiä sinulle:) Oletko ajatellut lyhentää työaikaa tai jäädä kotiin, kunnes lapset kasvavat edes vähän? Sinulla on sentään kolme alle 4-vuotiasta päivähoidossa, eli aika rumbaa teillä eletään. Ei ole ihme, jos ei jaksa, jos pitää vielä yötkin valvoa...Taloudellisesti kolmen noin pienen kanssa usein jo kannattaa olla kotona, ellet sitten tienaa ihan älyttömästi...

No älyttömiä en tienaa valtiolla. Olin kotona lähes 4 vuotta ja ihan oman päänikin takia aloitin työt. Anoppi hoitaa lapsia meillä kotona, teen pitkiä vuoroja ja noin 3 päivää tai yötä viikossa. Määräaikaisena en voi työaikaa lyhentää ja pakko on töitä tehdä kun niitä tarjotaan, muuten voi olla ettei tarvi enää töitä kysellä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
käyttänyt lasta oikealla korvalääkärillä?

Lääkäri on laittanut lähetteen, odottelen aikaa postista.

hyvä. nuo korva asiat on hyvä hoitaa korviin erikoistuneella lääkärillä, yleislääkärit ei niistä mitään ymmärrä useinkaan

Omalla lapsellani korvalääkäri löysi liimakorvan, jota yleislääkäri ei huomannut paria päivää aiemmin!

samoin myös meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Helmi S:
Onko vakuutus? Korvalääkärille ja lastenlääkärille veisin.

Vakuutusta ei ole :( Mutta täytyy jotain keksiä ja viedä vaikka yksityiselle omakustannushintaan.

Mä oon valitettavasti kokenu (tai siis lapsi on) aika ikävästi sen, kun kenenkään (neuvolan tai yleislääkärien) mielestä ei ole mitään huolestuttavaa, ennen kuin vein yksityiselle lastenlääkärille, ja sit olikin jo kiire. :|

Meillä lastenlääkäri toimii myös julkisella puolella, ja laittaa tarvittaessa lähetteet sen kautta (muutenkin voivat kai laittaa julkiselle lähetteet jos jotain tarvii tutkia). Ei tarvi maksaa ku se eka kerta siellä yksityisellä, n. 70 euroa muistaakseni.

Helmi S jos saa kysyä, mikä teidän lapsella oli?

Mites tuon liimakorvan kanssa, miten se eroaa oireiltaa tavis tulehduksista?

Sillä oli keliakia, tosi harvinainen pienillä. Ihan eri juttu siis. Tuli myös poikkeuksellisen rajuna. Sen ollessa jo paha valittelin 2 v neuvolassa sitä, ja täti rauhoitteli, että "en mä näe tuossa minkäänlaista syytä huoleen". Pari viikkoa myöhemmin oltiin jo sairaalassa.

Liimakorvasta sen verran, että tutulla 2 v poika kävi sairaalan unikoulut ja kaikki kun ei nukkunut öisin. Myöhemmin sitten löydettiin liimakorva, josta kaikki kai johtui.

Yhteistyössä