1-vuotias haluaa olla kokoajan sylissä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sylivauvan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sylivauvan äiti

Vieras
Onko tämä normaalia tai voisiko tähän jotakin keksiä kun aina kun olemme 1-v:n kanssa kahdestaan, niin hän haluaa olla kokoajan sylissä. Huutaa jalkojen juuressa ja pyrkii syliin jos laitan lattialle. Ei tässä oikein saa mitään tehtyä kun aamupäivät menee sylikkäin päiväuniin asti. Sitten jos esim isoveljet ovat kotona niin ei ole minun kintereillä kokoajan. Ja jos leikinkin hänen kanssaan niin mikään ei tunnu riittävän kun heti kun leikki loppuu niin hän haluaa syliin.

sama "vika" täällä, lisäksi mulle ei ole vanhempia lapsia pitämässä sille väliin seuraa :D mutta joo, yritän kans aatella niin, että ei se kauaa mun sylissäni viihdy, koko ajan vähenevässä määrin nytkin..

Ymmärtääkö jo puhetta ja puhuuko ite?

Tarttee varmaan sitä syliä sitten, sitten ollaan sylikkäin ja jutellaan. Mutta jutella voi siitäkin mitä sitten seuraavaksi yhdessä tehdään: laitetaan ruokaa, tyhjennetään astianpesukonetta, ripustetaan pyykkejä. Yhdessä. Anna lapsen auttaa ja tehdä omalla tavallaan ja kiitä häntä myös.

Normaalia. Lasta ei voi pitää liikaa sylissä. Älä siis tunne ainakaan syyllisyyttä siitä, että pidät lastasi sylissä.

Mun lapset olivat aamuisin kaikki syliteltäviä. Lasten perhepäivähoitaja sanoi samaa eli hän joutui aina aamuisin istuskelemaan heidän kanssaan sohvalla, vaikka pienimmät olivat silloin jo 3-vuotiaita.