1 vuotias ja isän tapaamiset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiskä80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiskä80

Vieras
Millaisia tapaamisia teille on ehdotettu näin pienillä lapsilla?Isä oli ensi alkuun tosi tunnollinen isä,mutta nyt asettaa aina omat edut lapsen edelle.Ollaan melkein vuosi puhuttu erosta ja nyt vihdoinkin olen alkanut etsiä asuntoa minulle ja lapselle.isä on ruvennut taas juomaan ja laiminlyömään perheen yhteisiä sääntöjä.Olen itse palannut työelämään,ja isä on aamuisin jääännyt lapsen kanssa kotiin nukkumaan kunnes on hoitoon viennyt pojan.Nyt en uskalla enää edes jättää lasta isän hoitoon kun en ikinä tiedä onko isä kotona kun aamulla herään,vai jäännyt johonkin ryyppyreissuun.Enkä sitä missä kunnossa isä on kun herää aamulla.Yleensä pirun kiukkuinen.On käynny munkin kimppuun kun krapulaista äijää olen sängystä herätellyt.Tuntuu ihan hirveältä ajatukselta jos isä saa lasta yötapaamisille kun en enää itse ole paikalla vahtimassa!!!Neuvolassa vaan vähätellään asiaa ja jankutetaan että isällä on oikeus...On joo tottakai,mutta kun viina on tärkeämpi.mies on entinen narkkari ja luotto on tosiaankin menny.olen nähnyt ettei mikään mene päihteiden edelle,ei edes lapsi..

Tässä linkki yksin- ja yhteishuoltajien liiton sivuille

http://www.yyl.fi/ ja eroperhe.nettiin

http://www.eroperhe.net/.

Niistä luulisi apua löytyvän. :hug:

Mulla poika 1 v 2 kk ja ei ole ikinä isällään ollut edes hoidossa, saatikka yötä. :(
Erottiin pojan ollessa 3 kk ja isä käy kattoos poikaa välillä kerran viikossa ja välillä kerran 2 kk:ssa, niin eipä sitä mitään yökyliä ym. ehdoteta.

Suositus on 1 vuotias on yhden yön kuukaudessa yön poissa kotoa, 2 v 2 yötä jne. Tän luin viime vuoden Kaksplussasta, kun eroahdistusta käsiteltiin, sekin pojalla kova.

Ja jos taas on ongelmia päihteiden ym kanssa, niin varmaan valvotut tapaamiset kannattaa järjestää, jos pienikin epäily, ettei ole selvänä lapsen kanssa.

Itse olen ollut vastaavanlaisessa tilanteessa....ukko häipyny muutaman kerran kännäämään. Ja eroa miettiessä olen ollut yhteydessä sossuun. Meillä on 7 kk. n ikäinen poika. Sieltä lastevalvoja sanoi, että yleensä noin pieniä ei anneta yön yli kestäviin tapaamisiin. Sitten hän sanoi, että [/b]jos äiti pikkuisenkin epäilee isän kykyä hoitaa lasta tapaamisten aikana (humala tai muut päihteet) hänen ei ole pakko luovuttaa lasta isälle. Vaikka tapaamisoikeudesta olisi sovittu. Lisäksi hän sanoi, että äiti voi vaatia tapaamisia valvotuissa olosuhteissa. Esim. ensi- ja turvakodilla 2 -3 tuntia.

Oltiin aiemmin exäni kanssa erossa kun vanhin poikani oli 1-vuotias. Ihan normaalisti joka toinen vk.loppu ja väliviikolla yhtenä päivänä oli isänsä luona. kyllä se juomatta ne viikonloput oli kun sopimukseen lisättiin niinkuin nytkin, että isän oltava ehdottomasti selvinpäin muuten menettää tapaamiset tai tapaamiset on vain valvotusti sen jälkeen. Ei pullikoinu vastaan ja hyvin meni sillon ja niin on mennyt nytkin tapaamiset. Sun kohdalla en tiiä sitten kun on entinen narkkarikin et miten kannattais sopparit tehdä. Kysy lastenvalvojalta asiasta.

sama tapaus täällä. lapsi on nyt 3kk. isä tulee kaksi kertaa viikossa ja hoitaa pari tuntia kerrallaan. kaikki menee ihan hyvin, vielä...

minuakin pelottaa miten sitten kun isä rupeaa vaatimaan yökylään joskus vuoden iässä. kyllä ne juopotkin osaa olla juomatta mutta inhottavaa kun on vastuussa lapsesta ja sitten pitäisi vielä puhalluskokeita ruveta tekemään.

en tiedä, tuntuu niin raskaalta. valvon joskusyöllä ja mietin tätä asiaa. ei haluaisi olla lapsen ja isän välillä erottamassa mutta miksi ne ei tajua mitä ne sillä viinalla rikkovat. aivan kaiken!!!!

sinulle toivon jaksamista

sama tapaus täällä. lapsi on nyt 3kk. isä tulee kaksi kertaa viikossa ja hoitaa pari tuntia kerrallaan. kaikki menee ihan hyvin, vielä...

minuakin pelottaa miten sitten kun isä rupeaa vaatimaan yökylään joskus vuoden iässä. kyllä ne juopotkin osaa olla juomatta mutta inhottavaa kun on vastuussa lapsesta ja sitten pitäisi vielä puhalluskokeita ruveta tekemään.

en tiedä, tuntuu niin raskaalta. valvon joskusyöllä ja mietin tätä asiaa. ei haluaisi olla lapsen ja isän välillä erottamassa mutta miksi ne ei tajua mitä ne sillä viinalla rikkovat. aivan kaiken!!!!

sinulle toivon jaksamista

Mulla aika sama juttu. Just erottiin ja viinaa mies vetäny sen jälkeen 6 viikkoa. Jotain kertoo, miten sitoutunut on poikaan.. Nyt sitten alkaa vaatimaan, että haluaa kerran viikossa tavata. Ja mun luokse tulisi, kun ei sillä omaa asuntoa. En haluaisi sitä tänne ja kanssa epäilyttää, mitä se saa päähänsä..Kuitenkin haluan, että poika näkisi isäänsä kun sitä kovasti ikävöi, mutta mulle tosi raskasta. Myös toisen lapsen isä alkkis, että kokemusta löytyy (valitettavasti). Kirjota mulle lisää, jos haluat.
-ppp-@city.fi

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 14:49 äiskä80 kirjoitti:
Millaisia tapaamisia teille on ehdotettu näin pienillä lapsilla?Isä oli ensi alkuun tosi tunnollinen isä,mutta nyt asettaa aina omat edut lapsen edelle.Ollaan melkein vuosi puhuttu erosta ja nyt vihdoinkin olen alkanut etsiä asuntoa minulle ja lapselle.isä on ruvennut taas juomaan ja laiminlyömään perheen yhteisiä sääntöjä.Olen itse palannut työelämään,ja isä on aamuisin jääännyt lapsen kanssa kotiin nukkumaan kunnes on hoitoon viennyt pojan.Nyt en uskalla enää edes jättää lasta isän hoitoon kun en ikinä tiedä onko isä kotona kun aamulla herään,vai jäännyt johonkin ryyppyreissuun.Enkä sitä missä kunnossa isä on kun herää aamulla.Yleensä pirun kiukkuinen.On käynny munkin kimppuun kun krapulaista äijää olen sängystä herätellyt.Tuntuu ihan hirveältä ajatukselta jos isä saa lasta yötapaamisille kun en enää itse ole paikalla vahtimassa!!!Neuvolassa vaan vähätellään asiaa ja jankutetaan että isällä on oikeus...On joo tottakai,mutta kun viina on tärkeämpi.mies on entinen narkkari ja luotto on tosiaankin menny.olen nähnyt ettei mikään mene päihteiden edelle,ei edes lapsi..
Soita lastenvalvojalle ja keskustele hänen kanssaan miten kannattais toimia. Kannattaa antaa tavata, se on lapsen oikeus tavata isää. Mutta tässä sun tapauksessa VALVOTUSTI!
Ei kannata jättää isälle hoitoon, jos häneen ei pysty luottamaan.

Yhteistyössä