1-vuotisjuhlien traaginen loppu: Lemmikkikoira surmasi päivänsankarin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Riikka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kamala tapahtuma. Uskon kuitenkin, tätä asiaa mitenkään vähättelemättä, että enemmän lapsia kuolee maailmassa vanhempiensa väkivallan kohteeksi joutuessaan, kuin lemmikkikoiran :(

Meillä on ollut koira/ koiria koko tyttären elämän ajan, eikä minkäänlaista uhkaa ole niistä lapselle ikinä ollut. Iloa senkin edestä.

Hirveää joka tapauksessa.

• Tykkää
Reactions: attitude
Kyllähän tuollainen on traagista ja jättää perheeseen varmasti syvät arvet. Mutta nämä on näitä tapahtumia joita on vaikea ennakoida vaikka miten olisi varovainen. Jokin siellä ko koiran päässä on pitänyt naksahtaa ja pahemman kerran.

Mä en antais lapsen tollein kiipee koiraa vsten. Mutta kerran veljeni pääsi vauvana konttaamaan koirani yli(koira oli vielä niin kipeä että ulisi jos tassuun koski), Mutta koira ei päästänyt ääntäkään, katsoi vaan kärsivän näköisenä.

Mutta sitten muta on purrut joskus oma koira nenästä(american cocceri) kyllä suun sai väännettyä auki vaikka olinkin 15v.

[QUOTE="hippula";26184444]Mä en antais lapsen tollein kiipee koiraa vsten. Mutta kerran veljeni pääsi vauvana konttaamaan koirani yli(koira oli vielä niin kipeä että ulisi jos tassuun koski), Mutta koira ei päästänyt ääntäkään, katsoi vaan kärsivän näköisenä.

Mutta sitten muta on purrut joskus oma koira nenästä(american cocceri) kyllä suun sai väännettyä auki vaikka olinkin 15v.[/QUOTE]

Mun sisko on joskus pienenä (<2v) mennyt taputtelemaan meidän sillosta koiraa joka oli just olluna jossain koiratappelussa ja haavoilla. No eipä ollut koira moksiskaan olluna.

Te joilla on koira ja lapsi(a), ettekö koskaan pelkää että käy jotain? Eläin on kuitenkin eläin, koskaan ei voi tietää. Kuten juurikin tuossa jutussa, kun koira oli aina ollut kiltti eikä mitään tuollaista ollut tehnyt ennen.

[QUOTE="hei";26184530]Te joilla on koira ja lapsi(a), ettekö koskaan pelkää että käy jotain? Eläin on kuitenkin eläin, koskaan ei voi tietää. Kuten juurikin tuossa jutussa, kun koira oli aina ollut kiltti eikä mitään tuollaista ollut tehnyt ennen.[/QUOTE]

Meillä ollut koiria ja lapsia ja en osaa pelätä etukäteen. Elämä olisi aika stressaavaa jos koko ajan saisi pelätä mitä kaikkea kauheaa voi tapahtua. Toki kielsin mm. lasten kavereita tulemasta meille jos en ollut itse paikalla ettei tule vahinkoa koiran kanssa.

[QUOTE="joo";26184514]Olen :(
Useassa perheessä lapset saa herättää nukkuvan koiran, häiritä koiran syömistä jne. Perhe jopa ylpeilee sillä että heidän koira kestää tämän :( Kunnes....[/QUOTE]

Peesi tälle.

Mä korostan aina, että aloite pitää tulla koiralta ja slle on annettava rauha levätä, kun haluaa.

Kauhulla ootan kun kaverille tulee vauva ja talossa on 60 kilonen bulmastiffi.
Ikinä en huolis itelle lapsiperheeseen..

[QUOTE="hei";26184530]Te joilla on koira ja lapsi(a), ettekö koskaan pelkää että käy jotain? Eläin on kuitenkin eläin, koskaan ei voi tietää. Kuten juurikin tuossa jutussa, kun koira oli aina ollut kiltti eikä mitään tuollaista ollut tehnyt ennen.[/QUOTE]

En pelkää. En ole koskaan pelännyt. Ei ole ollut minkäänlaista aihetta pelätä.

Voi ei, niin surullinen isä videolla. :/ Kamala juttu. Meillä oli aikoinaan lapsuuden perheessä englannin buldoggi, joka oli tosi kiltti. Sitten kerran siskoni 8v vei kaverinsa meille kylään. Kaveri taputteli koiraa selästä, niin koira ärähti ja raapaisi siskon kaverille ison vekin kasvoihin. Eli ei sitä koskaan tiedä, kiltistäkään perhekoirasta. Meidän koirakin oli ikänsä lapsiperheessä kasvanut ja aina ollut tosi kiltti ja tottunut meidän mellastukseen.

Useassa perheessä lapset saa herättää nukkuvan koiran, häiritä koiran syömistä jne. Perhe jopa ylpeilee sillä että heidän koira kestää tämän :( Kunnes....[/QUOTE]

NIIN TOTTA!!!!

Niinhän täälläkin joka hemmetin ketjussa kitistään kun koira sitä ja koira tätä jos jonkun älykääpiö menee nukkuvaa koiraa repiin karvoista ja älähtää. Varsinkin jos on ollut vieraita ja vipinää ja koira ei ole saanut levätä vaan on "vahtinut" laumaansa.

no eipä tuokaan lapsensa menettänyt perhe ollut osannut kuvitella että heidän koira vois koskaan tehdä mitään pahaa lapselle.. Mutta todellakin koira on eläin ja AINA arvaamaton. erittäin surullinen tapaus.

Mun vanhemmilla on erittäin pieni koira ja vielä yleensäottaen sellanen superkiltti koirarotu, onkin hyvin kiltti ja ihmisrakas...mutta kyllä tuo vaan tahtois meidän 1 vuotiaalle ärhennellä jos hän yrittää lähelle mennä, on yrittänyt näykkästä kädestä jne. eli en todellakaan luota lapsia hänen lähelleen. Mun vanhemmat vaan on itse sitä mieltä että kun se tykkää lapsista eikä tee pahaa kellekkään... mutta minä olen kyllä nähnyt sen toisenkin puolen. Koira ajattelee selkeästi että lapsi kokonsa puolesta on pentu ja hänen koulutettava (kuten emot kouluttaa pentujaan..)

Meillä aina ollut koiria.
Silti kun lapset syntyi niin emme todellakaan ajatelleet ettei tuo meidän "fifi"(tai pitbulli meidän tapauksessa)mitään lapsille tee.

Ensimmäinen ja suurin virhe on ajatella ettei se meidän koira mitään tee, eihän se ole koskaan tehnyt. Ei ehkä ja hyvä niin, mutta se ei tarvitse kuin sen yhden kerran ja kukaan ei voi 100% varmuudella sanoa tuleeko sitä kertaa koskaan ja jos tulee niin miksi.

Niin kuin monessa muussakin asiassa, usein yksi kerta riittää. Ja kerta se on ensimmäinenkin. Jatkuvassa pelossa ei tarvitse elää mutta ei sitä kannata typeryyttään ja näyttämisenhalunsa takia laput silmilläkään kulkea.

Pienet lapset ja koirat kun ovat sikäli viattomia että molemmat ovat riippuvaisia siitä vanhemmasta jonka suhtautuminen luo ne olosuhteet näillekin traagisille tapahtumille.

tämän vuoksi sitä toivosi, että ihmiset pitäisivät sen kiltin koiran, joka ei tee mitään kellekään, kiinni julkisilla paikoilla. Kun se koira voi kuitenkin tehdä, ja jopa viattomille ulkopuolisille.

[QUOTE="erty";26185699]tämän vuoksi sitä toivosi, että ihmiset pitäisivät sen kiltin koiran, joka ei tee mitään kellekään, kiinni julkisilla paikoilla. Kun se koira voi kuitenkin tehdä, ja jopa viattomille ulkopuolisille.[/QUOTE]

Juuri näin..

no nää on niitä ikäviä tosiasioita, että koiralla voi yhtäkkiä naksahtaa siellä päässä, ja sit tekee tuollaista. koskaan sitä ei voi ennakoida. koira voi vaan suuttua jostain, tai sit sillä voi olla kipee paikka. kyllähän itseäkin joskus ärsyttää suunnattomasti, jos on jossain kipee, ja joku tulee ja satuttaa siihen.

Ikävä kyllä niin sen kiltin lemmikin päässä voi napsahtaa samalla tavalla kuin vaikkapa ihmisen päässä. Joku piilevä sairaus tms. Tai sitten todellakin se, että koira on otettu tapahtumaan (tässä nyt synttäreiden juhlinta), ja kenties sen seurassa on käyttäydytty hyvin erilailla kuin yleensä, kenties annettu lapselle vapautta synttärien kunniaksi vähän "retuuttaa" koiraa tms, kuka tietää, sitä ei uutisessa kerrottu.

koira opetetaan perheessä aina lauman alimmaiseksi tietenkin. Sen pitää kunnioittaa ihmistä, noudattaa koiralle asetetut säännöt. MUTTA, myös ihmisen (niin lapsen kuin aikuisenkin) pitäisi kunnioittaa eläintä, antaa sillekin oma rauha, ja antaa eläimen olla rauhassa kun se nukkuu, syö tms. Koira ei myöskään ole mikään painikaveri tai retuutuskohde yhtäkkiä, eikä oikeastaan koskaan. Lapsen ei pidä koskaan antaa käyttäytyä koiraa kohtaan julmasti, repiä karvoista tms. Ja tuollainen 1v kun näin voi tehdä vahingossa, niin vanhemman pitäisi herkeämättä vahtia koiraa ja lasta, koskaan ei koiraan parane 100% luottaa. Koiraan ehkä voi luottaa, jos koira on terve ja hyvin koulutettu, mutta tuon ikäiseen lapseen ei voi välttämättä luottaa, se voi tehdä koiralle mitä vain, josta koira voi ymmärrettävästi suuttua ja pahimmillaan jopa käyttäytyä näin, kuin tässä tapauksessa kävi. Koira on kuitenkin eläin.

Meillä on iso koira ja pieni vauva, joka alkaa opetella liikkumista. En jätä koiraa ja vauvaa kahden samaan tilaan, aina pitää olla valvomassa. En myöskään tule antamaan vauvan kiipeillä koiran päällä tai repiä karvoista, korvista tms.

Koira on eläin, eikä pidä kuvitella että se ei missään olosuhteissa voisi käyttäytyä arvaamattomasti tai käyttää hampaitaan. Ei voi odottaa että kumpikaan osaisi tarpeeksi varoa toista - lapsi eikä koira, vaan vastuu on aina vanhemmilla. Koiraportit on hyviä ym. varokeinot tai leikkikehä, kun muksua ei olla vahtimassa. Koira ei ole lelu eikä mikään kävelytuki... Vaikka monet koirat ovatkin erittäin lapsirakkaita ja osaavat olla ihmeen helliä ja varovaisia. Mutta vahinko ei tule kello kaulassa jne ja yksi vaarallinen tilanne voi jättää ikuiset arvet tai pahempaakin.

Tätä minäkin ihmettelen. Ei se koira ole mikään tunnoton esine jonka pitää kestää mitä vain milloin vain. Sanoisin että sitä saa mitä tilaa.
Missään tapauksessa en antaisi lapsen kiipeillä koiran yli tai vasten. Vaikka sen näyttäisikin sietävän.
Tuo tapaus oli taas niiden vanhempien tyhmyyttä. Eivät välittäneet ymmärtää koiraa, joka ehkä oli jo stressaantunut päivän hulinan jälkeen ja olisi halunnut levätä. Eläimet kun eivät osaa puhua että antakaan mun olla jo.

Koirat on arvaamattomia. Jopa kaikista koulutetuimmatkin yksilöt. Kukaan, ei kukaan voi 100 % varmuudella sanoa, että "meidän koira ei ikinä tekisi pahaa kenellekkään, saatika sitten meidän lapsille". Mistä sen voi tietää? Kilteimmälläkin koiralla tulee se raja joskus vastaan. Eikä siihen tiettyyn pisteeseen paljon välttämättä vaadita. Stressaava päivä koiralla, paljon hulinaa ja hälinää, 10 ihmistä taputtamassa ja silittelemässä. Sitten kun se koira haluaisi olla edes hetken rauhassa, hyppää lapsi koiran päälle istumaan ja kiikkumaan ja koira osoittaa ko. jutun tavalla mieltään ja käy lapsen kimppuun. Todella surullista! Mutta mun mielestä aivan tiedostettu asia.

Meilläkin on iso koira, mutta en minä siihen täysin luota vaikka kuinka kiltti ja koulutettu onkin. Ikinä en anna lasten hyppiä koiran päällä, jätä lapsia ja koiraa keskenään huoneeseen tai päästä lasta nukkuvan, ruokailevan tai muuten vaan omissa oloissaan olevan koiran luo.

Se on melkeen ihan sama minkä kokoinen se koira tai lapsi on jos koiran päässä kunnolla napsahtaa, siinä voi varmasti käydä pahasti, ja aina sille lapselle. Lapsiperheessä jossa on myös koiria on rajat vedettevä kaikille, sekä lapsille, että koirille.

Kyllä ihan kun on katsonut koirien laumakäyttäytymistä, niin jos joku on rauhassa nukkumassa ja toinen tulee siihen härkkimään/hyppimään päälle niin kyllä ensimmäisenä tulee murinat koiralta ja on hampailla häätämässä kiusantekijää.

Ja en minä ihmettele jos tapauksen koira on koko päivän ollut hulinassa lasten syntymäpäivillä ja saamatta rauhaa olla yksikseen, niin on väsynyt ja haluaisi vetäytyä omaan rauhaansa. Mistä sen tietää jos syntymäpäivillä on muidenkin kakarat hyppineet koiran päällä ja sitä luokkaa, uutinen kun ei kerro kaikkea.

Mun pikkuveljeä puri 5-vuotiaana tutun iso koira päähän kunnolla. Ja veljeni oli omissa puuhissaan eli ei kiusaamassa koiraa. Koiralla vaan napsahti päässä. Ja koira asui lapsiperheessä eli oli samanikäisiin tottunut. Meille ei tule koiraa niin kauan kuin on lapsia ja pelottaa käydä kylässä koirapaikoissa tuon pikkuisen kanssa :(

Yhteistyössä