1-vuotisjuhlien traaginen loppu: Lemmikkikoira surmasi päivänsankarin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Riikka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no eipä tuokaan lapsensa menettänyt perhe ollut osannut kuvitella että heidän koira vois koskaan tehdä mitään pahaa lapselle.. Mutta todellakin koira on eläin ja AINA arvaamaton. erittäin surullinen tapaus.

Mun vanhemmilla on erittäin pieni koira ja vielä yleensäottaen sellanen superkiltti koirarotu, onkin hyvin kiltti ja ihmisrakas...mutta kyllä tuo vaan tahtois meidän 1 vuotiaalle ärhennellä jos hän yrittää lähelle mennä, on yrittänyt näykkästä kädestä jne. eli en todellakaan luota lapsia hänen lähelleen. Mun vanhemmat vaan on itse sitä mieltä että kun se tykkää lapsista eikä tee pahaa kellekkään... mutta minä olen kyllä nähnyt sen toisenkin puolen. Koira ajattelee selkeästi että lapsi kokonsa puolesta on pentu ja hänen koulutettava (kuten emot kouluttaa pentujaan..)

Ihan pienet lapset saattavat koirien näkövinkkelistä vaikuttaa arvaamattom,ilta ja holtittomilta. Siksipä en koskaan ole 1-vuotiaita laskenut koirien luo ilman että olen koko ajan katsomassa vierstä, vaikka meillä eivät edes murise lapsille... Ei noin pieni koirien päälle ymmärrä, joten voi silitellä vaikka lelukoirraa, ja koiria katsotaan sitten esim. minun sylistä

[QUOTE="juu";26184562]Peesi tälle.

Mä korostan aina, että aloite pitää tulla koiralta ja slle on annettava rauha levätä, kun haluaa.

Kauhulla ootan kun kaverille tulee vauva ja talossa on 60 kilonen bulmastiffi.
Ikinä en huolis itelle lapsiperheeseen..[/QUOTE]

Kröhöhöm... Meillä vauva ja bullmastiffi :D Tuleekohan meille tulevaisuudessa kukaa tytön kaveri leikkimään..

Mutta tää tapaus on ehdottomasti iiihan hirvee.. :( Joku sillä koiralla on nyt menny kuppi nurin... Onkohan sillä ollu joku kipu jossain ym. kyllä tollaselle joku syy on.

Meillä oli perheessä vanha koira, kun taloon tuotiin pieni vauva. Esittelytilanne sujui oikein hyvin. Sekä vauva että koira nukkuivat uutiskuvan lailla, ritirinnan. Minua on yleensä moitittu liiasta varovaisuudesta, tästä huolimatta, valvoin molempien unta, muutaman sentin päässä.
Mieheni oli kertonut minulle ikävän tarinan sukunsa tiimoilta. Perheessä oli aivan ihana, hyväkäytöksinen sussari, joka tuli hyvin toimeen lapsien kanssa. Perhe grillasi ensimmäiset makkaransa vappuna, ulkona. Kaikki pyörivät grillin ääressä ja tuoksuttelivat hyviä tuoksuja. Sussari se makoisemmat tuoksut siitä ensin sai, tuli rauhattomaksi.
Kun tyttö, jonka koira sussari oli, sai grillistä isältään makkaran, koira hyökkäsi vasten lapsen kasvoja makkaran perään.
En halua kertoa enempää karmeasta lopputuloksesta.n

[QUOTE="sipsi";26186032]Ihan pienet lapset saattavat koirien näkövinkkelistä vaikuttaa arvaamattom,ilta ja holtittomilta. Siksipä en koskaan ole 1-vuotiaita laskenut koirien luo ilman että olen koko ajan katsomassa vierstä, vaikka meillä eivät edes murise lapsille... Ei noin pieni koirien päälle ymmärrä, joten voi silitellä vaikka lelukoirraa, ja koiria katsotaan sitten esim. minun sylistä[/QUOTE]

No näinhän sen pitäis mennä. Mutta miten te koiranomistajat voitte olla koko ajan silmät selässä, ettei se vauva/taapero pääse repimään koiraa? Olen ihan tollo mitä tulee koiriin, en tiedä niiden hoidosta mitään. Siksipä ihmettelenkin, voiko joku ihan oikeasti pitää esimerkiksi jossain pienessä kerrostaloasunnossa koiraa ja lasta erillään KOKO ajan, tai vaihtoehtoisesti olla jatkuvasti vieressä kyyläämässä, mitä nämä tekevät? Vai luotatteko vaan, että meidän Murre on niin kiltti, että ei se vaan mitään tee. Aika ristiriitaista tää kirjoittelu. Toisaalta sanotaan, että tottakai koira puree jos sitä kiusaa, toisaalta taas monet tuntuvan luottavan koiriinsa, kun on aina ollut kiltti yksilö jne. Mutta ainahan pienet lapset retuuttavat kaikkea mitä käsiin sattuu.

Sen verran ymmärrän, että totta hemmetissä koirallakin tulee sietokyvyssä raja vastaan, ja seuraukset ovat voivat olla arvaamattomat jos lapsi härnää. Mutta aivan pieni lapsi ei voi tajuta tekojaan, sehän nyt on selvä. Eikö ole hieman liian äärimmäinen rangaistus taaperolle, että koira esim. raatelee kasvoja (tuttavan lapselle kävi näin), tilanteessa jossa aikuisen olisi tullut valvoa tapahtumia? Voiko aikuiseltakaan vaatia 150% tarkkaavaisuutta jokaikisessä tilanteessa päivän mittaan?

Todella, todella ikävä tapaus.
Mutta tuossa on kyllä vanhemmilla ollut vikaa käytöksessään. Nuo mastiffityyppiset koirat ovat usein luonteeltaan sellaisia, että ovat varautuneita vieraita kohtaan, ja niitä vieraita on varmasti syntymäpäivillä käynyt moniakin, mikä on päivän aikana muun hälinän kanssa stressannut koiraa.
Ja ikinä, IKINÄ, ei pitäisi antaa lasten nojailla ja kivuta lattialta ylös koiraa tukena käyttäen. Koiraan ei voi 100% luottaa, vaikka lasten kanssa toimeen tulisikin.

[QUOTE="...";26184670]NIIN TOTTA!!!!

Niinhän täälläkin joka hemmetin ketjussa kitistään kun koira sitä ja koira tätä jos jonkun älykääpiö menee nukkuvaa koiraa repiin karvoista ja älähtää. Varsinkin jos on ollut vieraita ja vipinää ja koira ei ole saanut levätä vaan on "vahtinut" laumaansa.[/QUOTE]

Tämä verikoirapa ei vain älähtänyt vaan surmasi surutta kiltin, pienen lapsen.

Tämä verikoirapa ei vain älähtänyt vaan surmasi surutta kiltin, pienen lapsen.

Koira on varmasti ollut päivän jäljiltä todella hermona. Siihen kun vielä pistetään 1-vuotias vauva kiipeilemään koiran turkissa ja käyttämään koiraa "ylösnousutelineenä" niin ei ihmekään että koira käy kiinni. Ja kyllä niin iso koira, saa pakostakin pahempaa tuhoa aikaan kuin pikku chihuahua hampaineen.

Koko ikäni olen koirien keskellä asunut ja aika luottavainen olen omien koirieni suhteen, minä aika hyvin osaan lukea niitä, toisin kuin moni yhden tai kahden koiran omistaja. Toisekseen meillä kyllä sen verran vahditaan, että koiria ei saa vedellä turkista, päällä ei saa kiipeillä, eikä koiraa saa siis millään muotoa kiusata. Lapsia ei noi koirat niin kovin edes kiinnosta, niitä on nähty niin paljon, että pitävät niitä ihan normaaliin elämään kuuluvina juttuina, ettei niistä tarvi hötkyillä, silloin tällöin silittelevät ja se siinä.

Moni ihminen valitettavasti antaa lapsensa tehdä koiralle mitä haluaa ja koiran on se kestettävä, se voi olla hyvinkin stressaavaa koiralle. Tiedän koiria, jotka ovat olleet aivan hysteerisiä, kun lapset ovat saaneet pitää sitä leikkikaluina, mutta nämä eivät kuitenkaan ole, ihme kyllä, purreet, vaikka aihetta olisi ollut.

Meillä on ollut aina koiria perheessämme. Meitä oli 3 lasta ja oli sakemanni, dobermanni sekä sekarotuisia pari siihen päälle. Koskaan mitään vaaraa ei ollut meille lapsille. Meidät myös opetettiin kohtelemaan koiraa oikein. Uskon kuitenkin että ns vahinkoja saattaa tapahtua, oli syy sitten koiran päässä, kasvatuksessa tai ihmisten käyttäytymisessä. Kaikkeen ei aina voi varautua vaikka olisi kuinka oppinut koirien kasvattaja tms.
Vastuu on kuitenkin aina koiran omistajalla joka on aikuinen.
On kamalaa että tällaista tapahtuu, mutta joka asiassa on riskinsä.
Minulla itselläni on nyt koiria ja lapsia. En jätä heitä hetkeksikään keskenään. Vaatii enemmän, mutta näin kannan oman vastuuni.
Koirani ovat super kilttejä lapsille, mutta en antaisi esim vetää korvista tms, koska joku pvä voi koiran mitta tulla täyteen. Koira on aina koira.
Ja toivottavasti ihmiset eivät ottaisi eläimiä lapsen kaveriksi, jokainen pieni jyrsijäkin tulee olla aikuisen lemmikki jota voi lapsen kanssa hoitaa mutta aikuisen tulee haluta sellainen itselleen omalle vastuulleen.

Väitän, että 99,99 koiran luonneongelmista johtuvat täysin ihmisestä. Miksi helvetissä pitää antaa sen kakaran ottaa tukea koirasta noustessaan ylös? Vanhemmat saavat nyt katsoa peiliin ja ihan syyttää itseänsä. Toivon, että he kärsivät tästä tapahtumasta koko loppuelämänsä!!

Kuka antaa muksun kiipeillä koiraa pitkin? :O

Meillä anoppi on ihan hermorauniona kun meillä on vauva ja chihuahua. Pelkää ihan tosissaan että koira käy esim. vauvan kurkkuun kiinni... hohhoijjaa. Enemmän pelkään koiran puolesta kun lapsi tuosta kasvaa.

Meille ei vielä ole ollut ongelmallista pitää vauvaa ja koiraa erillään kun ei olla valvomassa, vaikeampaa se lienee sitten kun lapsi on leikki-iässä. Pidetään varmaan portit käytössä (esim. lastenhuoneeseen ei koira pääse) ja tehdään selväksi että koiralla on ihan oma paikka johon lapsella ei ole asiaa (oma petinurkkaus) Vaikka koira on hyväksynyt vauvan ihan hyvin.

Yhteistyössä