10 vrk Floridassa neljän alta 8v:n kanssa, mitä Sinä tekisit? (+ehkä Jamaica/risteily)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miamiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
10 vrk on liian lyhyt aika lähteä Floridan ulkopuolelle, IMO. Miksette mene 2-3 viikoksi, kun kerran niin kauas lähdette?

Ja kovasti ap väittää, että ovat luontoihmisiä, mutta jos lapsilta kysyttäisiin, haluavatko Disney Worldiin vai suota katsomaan, niin... Tosin, kaksoset ovat sen verran pieniä, että heidän kannaltaan taas turhaa lähteä Disney Worldiin - itse asiassa aika turha koko reissu, itse varmaan odottelisin muutaman vuoden ja lähtisin sitten, kun nuorimmatkin jo kävelevät, eivätkä ole ihan hoidettavia.

Muistakaa myös, että eläminen ei ole Jenkeissä halpaa, vaikka halvalla löytäisi lennon ja hotellin.

[QUOTE="vieras";24194228]10 vrk on liian lyhyt aika lähteä Floridan ulkopuolelle, IMO. Miksette mene 2-3 viikoksi, kun kerran niin kauas lähdette?

Ja kovasti ap väittää, että ovat luontoihmisiä, mutta jos lapsilta kysyttäisiin, haluavatko Disney Worldiin vai suota katsomaan, niin... Tosin, kaksoset ovat sen verran pieniä, että heidän kannaltaan taas turhaa lähteä Disney Worldiin - itse asiassa aika turha koko reissu, itse varmaan odottelisin muutaman vuoden ja lähtisin sitten, kun nuorimmatkin jo kävelevät, eivätkä ole ihan hoidettavia.

Muistakaa myös, että eläminen ei ole Jenkeissä halpaa, vaikka halvalla löytäisi lennon ja hotellin.[/QUOTE]
No ainakin vuosi takaperin oli selvästi halvempaa kuin eläminen Suomessa.

[QUOTE="vieras";24194228]10 vrk on liian lyhyt aika lähteä Floridan ulkopuolelle, IMO. Miksette mene 2-3 viikoksi, kun kerran niin kauas lähdette?

Muistakaa myös, että eläminen ei ole Jenkeissä halpaa, vaikka halvalla löytäisi lennon ja hotellin.[/QUOTE]

Voi lol tätä kateellisuuden määrää : )))) Mikä sä oot tuntemattomille sanomaan että ihan turha reissu? Yritä päästä yli pettymyksistäsi, katos kun elämä on

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24194236:
No ainakin vuosi takaperin oli selvästi halvempaa kuin eläminen Suomessa.

No, New Yorkissa yli 10 kertaa käyneenä, voin myös sanoa, että ei ole mitenkään selvästi halvempaa, ja itse tunnen sen kaupungin sen verran hyvin, että osaan välttää Midtownin turistirysäravintolat jne.

Eikä Floridan turistikohteet sen halvempia ole yhtään. Tämä oli vaan kommenttina ap:lle, kun vakuutteli tuolla jollekin, että tulee niin halvaksi kun lennot ovat halvat...

[QUOTE="heh";24194237]Voi lol tätä kateellisuuden määrää : )))) Mikä sä oot tuntemattomille sanomaan että ihan turha reissu? Yritä päästä yli pettymyksistäsi, katos kun elämä on[/QUOTE]

Ai mikä olen sanomaan, ettei 2-vuotias pahemmin vielä osaa nauttia reissusta? :D :D Ei siihen kuule kummoista tarvita, ihan normi elämänkokemus riitää. Luuletko etten itse ole käynyt Floridassa? :D Hölmö. :) En silti lähtis sinne nyt, kun on kaksivuotias, ja niitä on sentään vain yksi. :)

[QUOTE="vieras";24194276]No, New Yorkissa yli 10 kertaa käyneenä, voin myös sanoa, että ei ole mitenkään selvästi halvempaa, ja itse tunnen sen kaupungin sen verran hyvin, että osaan välttää Midtownin turistirysäravintolat jne.

Eikä Floridan turistikohteet sen halvempia ole yhtään. Tämä oli vaan kommenttina ap:lle, kun vakuutteli tuolla jollekin, että tulee niin halvaksi kun lennot ovat halvat...[/QUOTE]

Oukei :) Mä puhuin nimenomaan Floridasta. Kävin vuosina 2007, 2008 ja 2010 siellä ja eläminen Suomessa oli kalliimpaa kuin tuolloin Floridassa. Ja tarkennus: en puhu vuokrista, sähköistä tms asioista vaan päivittäisostoksista, taksilla matkustamisesta, ravintoloissa syömisestä yms.

[QUOTE="vieras";24194294]Ai mikä olen sanomaan, ettei 2-vuotias pahemmin vielä osaa nauttia reissusta? :D :D Ei siihen kuule kummoista tarvita, ihan normi elämänkokemus riitää. Luuletko etten itse ole käynyt Floridassa? :D Hölmö. :) En silti lähtis sinne nyt, kun on kaksivuotias, ja niitä on sentään vain yksi. :)[/QUOTE]

Se että olet "ehkä" käynyt jossain ei tee susta niin maailmanmatkaajaa että olis vara arvostella muiden matkasuunitelmia. Se kateellisuus, se kateellisuus..

Siis jätittekö te lapset autoon nukkumaan amerikassa ja menitte itse baariin?? Kutsutko iteäsi hyväksi äidiksi? Sietäisit hävetä ja olla onnellinen ettei kukaan kaapannut lapsiasi/ autoasi.

Menisitte oikeasti vaikka rantalomalle Thaimaaseen, tuollainen autoilu ja pitkät matkat on tosi rasittavaa lapsille, eivät varmastikaan nauti mistään viiden tunnin autoajelusta vain koska äiti tahtoo kehua käyneensä Kew Westissä!

Voi Elämä. Et ilmeisestikään ole koskaan tuolla suunnalla käynyt. Ihan juu ajelemassa käytiin ja katseltiin iltaelämää. Autolla tuolla kaikki liikkuu, eikä todellakaan tullut mieleenkään jättää lapsia nukkuvana autoon, ei Suomessa saati Jenkeissä. Ajeltiin, haettiin ruokaa, oltiin rannassa parkissa ja kuunneltiin ja katseltiin elämää.

Ps. Se on KeY West ja ThaiMAAHAN ;)

Ei kannata liian tiukkaa ohjelmaa suunnitella, matkat ovat tuolla pidempiä kun mitä google mapsilla näyttäisi. Central Floridaa minäkin lapsiperheelle suosittelisin, Disney World Resort, Sea World, Universalin teemapuistot ja Kennedyn Avaruuskeskus ovat siinä lähistöllä. Siellä on myös paljon hyviä shoppailupaikkoja, noissa Outleteissa kannattaa käydä.

http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=17

Me kierrettiin viime kesänä lapsen kanssa nuo Disney puistot Orlandossa ja siihen sekä shoppailuun meni se pari viikkoa. Paljon jäi siis nähtävää seuraavalle kerrallekin.

Nuo Disney World Resortin puistot ovat kyllä ihan pakollisia jos vaan lapsia nuo yhtään kiinnostaa, noihin siis saa sellaisia lippupaketteja joissa voi vaikkapa 7 päivän aikana käydä kaikissa puistoissa (4 huvipuistoa, 2 vesipuistoa + Disney Quest) jne. Puistot ovat todella upeita ja niissä on kiva aikuisenkin kierrellä, mitään kovin hurjia laitteita niissä ei ole. Mutta tunnelma niissä on todella upea.

http://en.wikipedia.org/wiki/Disney_World_Resort

Orlandosta ajaa n. tunnissa rannikoille, vietimme yhden päivän Playalinda beachilla Cape Canaveralin lentotukikohdan ja Kennedyn avaruuskeskuksen vieressä. Ranta on hiljainen ja mukava, osa Canaveral National Seashore luonnonpuistoa. Rannalta itseasiassa näkee avaruussukkuloiden lähtöalustan. Tuota rantaa voin kyllä ehdottomasti suositella jos rauhallinen ranta (ilman muita palveluja kun kemiallinen vessa) kiinnostaa.

http://en.wikipedia.org/wiki/Canaveral_National_Seashore

Orlandosta ajaa n. neljässä tunnissa Key Largolle joten jos aikaisin aamulla lähtee, ehtii Orlandostakin käsin siellä pitkän päivän viettämään.

Niin mikä on turha reissu ja mikä ei. Perheen yhteistä aikaa vailla työhuolia ja kotitöitä. Aikaa perheelle, hyvää ruokaa ja iloa. Me emme myöskään ole pätkän vertaa mitään huvipuisto-teemapuisto-turistirysä-ihmisiä, emmekä tosiaankaan sellaisiin matkusta. Kuulostaa hyvältä Ap:n suunnitelmat. Me olimme viikon asuntoautolomalla Suomessa ja Ruotsissa viime vuonna, kaksoset olivat 6kk ja vanhemmat lapset 5 ja 6-vuotiaat. Tänä vuonna lähdemme kahdeksi viikoksi ja suuntaamme Norjaan. Jäämeren rannalle ja Lofooteille haluavat isommat lapset kun isältään kehuja ovat kuulleet. Eivät ne kaikki lapset todellakaan tykkää ylihinnoitelluista valmiiksipureskelluista lomista jossain teemapuistossa. Varmasti he viihtyisivät sielläkin, mutta meidän lapset nauttivat myös telttailusta, luonnosta, rannoista, ravintoloista ja ihmisvilinästä ilman teemojakin.

Jokainen tyylillään :)

Sen verran voin vielä lisätä että nautimme todella oleskelusta Floridassa, sää oli upea ja ihmiset todella kohteliaita ja ystävällisiä. Päätimme jo ennen matkan loppua että tänne täytyy tulla uudestaan.

Ravintolaruoka oli hivenen halvempaa kun Suomessa (tipit laskettuna mukaan), kaupoissa ruoka pääosin reilustikin halvempaa. Samoin kaikki muutkin päivittäistavaratuotteet. Outleteissa merkkivaatteetkin olivat todella edullisia, tuonne siis kannattaa lähteä matkalaukut tyhjinä ja ostaa vaatteet sieltä.

Lento Atlantin yli on toki pitkä joten lapsille täytyy keksiä jotain tekemistä lennoille.

Hotelliksi lapsiperheelle pariksi viikoksi suosittelisin jotain huoneistohotellia, esim. tätä kahden makuuhuoneen huoneella:

http://www.starwoodhotels.com/sheraton/property/overview/index.html?propertyID=5608
http://www.starwoodhotels.com/sheraton/property/rooms/room_class_detail.html?propertyID=5608&roomClassId=1000995063

[QUOTE="jii";24194487]Ei kannata liian tiukkaa ohjelmaa suunnitella, matkat ovat tuolla pidempiä kun mitä google mapsilla näyttäisi. Central Floridaa minäkin lapsiperheelle suosittelisin, Disney World Resort, Sea World, Universalin teemapuistot ja Kennedyn Avaruuskeskus ovat siinä lähistöllä. Siellä on myös paljon hyviä shoppailupaikkoja, noissa Outleteissa kannattaa käydä.

Orlando Premium Outlets - Vineland Ave

Me kierrettiin viime kesänä lapsen kanssa nuo Disney puistot Orlandossa ja siihen sekä shoppailuun meni se pari viikkoa. Paljon jäi siis nähtävää seuraavalle kerrallekin.

Nuo Disney World Resortin puistot ovat kyllä ihan pakollisia jos vaan lapsia nuo yhtään kiinnostaa, noihin siis saa sellaisia lippupaketteja joissa voi vaikkapa 7 päivän aikana käydä kaikissa puistoissa (4 huvipuistoa, 2 vesipuistoa + Disney Quest) jne. Puistot ovat todella upeita ja niissä on kiva aikuisenkin kierrellä, mitään kovin hurjia laitteita niissä ei ole. Mutta tunnelma niissä on todella upea.

Walt Disney World Resort - Wikipedia, the free encyclopedia

Orlandosta ajaa n. tunnissa rannikoille, vietimme yhden päivän Playalinda beachilla Cape Canaveralin lentotukikohdan ja Kennedyn avaruuskeskuksen vieressä. Ranta on hiljainen ja mukava, osa Canaveral National Seashore luonnonpuistoa. Rannalta itseasiassa näkee avaruussukkuloiden lähtöalustan. Tuota rantaa voin kyllä ehdottomasti suositella jos rauhallinen ranta (ilman muita palveluja kun kemiallinen vessa) kiinnostaa.

Canaveral National Seashore - Wikipedia, the free encyclopedia

Orlandosta ajaa n. neljässä tunnissa Key Largolle joten jos aikaisin aamulla lähtee, ehtii Orlandostakin käsin siellä pitkän päivän viettämään.[/QUOTE]

Miksi te tuputatte tuota Disney/SeaWorld/huvipuisto/elokuvapuisto/teemapuistoa kun alkuperäinen kirjoittaja on varmaan kymmenen kertaa sanonut että ei ole heidän juttunsa?
Ymmärrän Ap sinua hyvin, myöskään meidän perhettä eivät tuollaiset kiinnosta yhtään. Ei olla käyty muumimaailmoissa eikä poverparkeissa, tivolissa kylläkin (Tanskan lomalla).

Tulinpa kurkkaamaan onko tullut vastauksia, olihan noita.

Emme tosiaankaan voi olla kolmea viikkoa poissa, lapsilla tulee muutenkin ylimääräistä poissaoloa koulusta ja eskarista 1.5 vkoa reissun takia, syksyllä otamme omaa lomaa toiseen juttuun kaksi viikkoa. Vielä suurempi syy on kuitenkin yrittäjämies, ei voi olla pitkään poissa.

Mitä tulee reissun turhuuteen pienten osalta, niin ihan kukkua mielestäni tuollainen ajattelutapa. Mies on paljon poissa kotoota, tekee pitkiä päiviä ja reissutöitäkin. Lomalla työasiat unohtuvat, ei ole stressiä ja on aikaa vaan olla yhdessä. Äiti saa vapaata kotitöistä, ruoanlaitosta ja jaksaa taas paremmin pyörittää arkea. Mitä jos lapset eivät reissusta mitään muistakaan, mutta jättääpä muistijälkeä kuitenkin rennosta yhdessäolosta ja kivahan se on lumihankien keskeltä hetkeksi sortsikeleihin siirtyä hiekkalinnojen tekoon.

Kiitos noista linkeistä, pitää kurkkailla :) Kovasti sitä Orlandoa nyt hehkutetaan, saas nyt nähdä..

Ap

Ap, oletko tutustunut motelliketjujen tarjontaan? Me olemme melkein järjestään yöpyneet motelleissa, meitä tosin oli neljä, mutta usein huoneet ovat todella suuria, kaksi leveää sänkyä on ihan normi ja hinnat hotelleja edullisempia. Huono puoli on tosin aamiaisen olemattomuus tai donitsilinja. Mutta toisinaan motellihuoneissa on jääkaappi tai keittiökin, jolloin aamiaisen varaaminen on helppoa ja hyväkin juttu, sillä välillä terveellisen syömisen haaliminen on yllättävän iso haaste siellä suunnalla.

Niin kuin joku mainitsi niin Sanibel-insel on aivan ihana! Naples on myös hieno paikka. Key westiin varaisin enempi aikaa kun sinne kestää ajaa ja myös matkan varrella on hienoija paikkoja mihin voi pysähtyä esim. uimaan. Rannat itse Key westissä ei ollut niin hyvät. Hauskaa lomaa!

Tätä täytyy seurata. Olemme itse lähdössä samaiseen paikkaan syksyllä. "Ohjelmaa" tosin jo valmiina. Key west, NHL-Ottelu (myös lapsemme tykkävät jääkiekosta) ja Disney World. Kaupoissa tulee varmasti myös kierreltyä+ muutenkin tutustuttua seutuun.
Me olemme keskituloisia, asuntolainallisia yms. Mutta tämä on pitkäaikaisen säästelyn ja sunnittelun tulos. Lähdemme ystäväperheen kanssa, joka on aikaisemminkin käynyt seillä. Meillä 5 henkinen perhe.

[QUOTE="hmm";24200945]Jättäisin ne kaksoset kotiin mikäli hoitaja järjestyisi.[/QUOTE]

Oikeastiko joku olisi valmis jättämään kaksi alle kaksivuotiasta kahdeksi viikoksi hoitajan huomiin kun muu perhe rilluttelee Amerikoissa? Meillä on myös kaksoset ja todellakin kulkevat mukana, ovat olleetkin jo Atlantin ylilennolla 1,5 vuoden ikäisinä.

Tuosta Jamaikasta olisin kiinnostunut, minne siellä kannattaisi matkustaa, osaako Ap tai joku muu vastata? Jos ei all inc kiinnosta vaan aito meno mutta ei Kingstonin slummit pienten lasten kanssa?

Yhteistyössä