10kk ei istu tuetta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viblsp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Viblsp

Vieras
Eli toinen kaksosista, poika, ei istu tuetta vieläkään. Välillä jos sen laittaa istumaan ja laitetaan jalat suoriksi, saattaa istua pari sekuntia, mutta siihen se sitten jää. Ei istu mieluusti edes tukea ottaen, vaan haluaa olla maaten.

Siskonsa 10kk taas jo opettelee seisomaan tuetta ja istunut on tuetta kai 1-2kk.

Onko "myöhäisiä istujia" muilla ja jos, missä iässä on tuo istuminen opittu?

Meilläki aiemmin kävelty ilman tukea n. vuoden iässä, se mun mielestä ihan tavallinen ikä sille.

Kumpikin vauva kävelee tukea vasten kyllä. Ja poikaakin sanottu jänteväksi neuvolassa, mutta siltikään ei vielä istu jos ei laiteta istumaan.

Nooh, eiköhän se siitä. =)

Mun ystävän kaksosilla meni kehitys niin että tyttö oli pieni ja pippurinen joka oppi kaikki asiat tosi aikaisin ja poika taas iso ja rauhallinen tuli muutaman kuukauden siskoaan perässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
Mun ystävän kaksosilla meni kehitys niin että tyttö oli pieni ja pippurinen joka oppi kaikki asiat tosi aikaisin ja poika taas iso ja rauhallinen tuli muutaman kuukauden siskoaan perässä.

=) Meillähän nuo oli 2,6kg ja risat ja 47cm. Sen jälkeen on tytön kasvu ollu hitaampaa: oli 10kk-neuvolassa 67cm ja risat ja 7kg ja risat ja poika taas reilun kilon painavampi ja 70cm ja risat. :D Hassua että meillä pienin tekee "ennätyksen" tuossa seisomisessa esim. Ei kaks isompaa vielä tuossa iässä seissy tuetta.

Tyttö muutenkin ns. helpompi. Poika passauttaa. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Venla:
Meillä fysioterapeutti puuttui tuetta istumiseen 8kk:n ikäisenä.

Meillä ei neuvolassa ole tuohon puututtu. Ehkä koska muuten niin jäntevä, kääntyy toki hyvin, ryömii jne. Kumpikaan ei konttaa, vaikka kumpikin osaa mennä konttausasentoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja Venla:
Meillä fysioterapeutti puuttui tuetta istumiseen 8kk:n ikäisenä.

Meillä ei neuvolassa ole tuohon puututtu. Ehkä koska muuten niin jäntevä, kääntyy toki hyvin, ryömii jne. Kumpikaan ei konttaa, vaikka kumpikin osaa mennä konttausasentoon.

Kyllä meilläkin vauva on jäntevä. Seissyt tukea vasten 6kk:n iästä asti, ryöminyt, kontannut ja muutenkin liikkumisen suhteen iänmukainen kehitys. Silti puuttuivat tuohon istumiseen :/

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja Bree:

=) Meillähän nuo oli 2,6kg ja risat ja 47cm. Sen jälkeen on tytön kasvu ollu hitaampaa: oli 10kk-neuvolassa 67cm ja risat ja 7kg ja risat ja poika taas reilun kilon painavampi ja 70cm ja risat. :D Hassua että meillä pienin tekee "ennätyksen" tuossa seisomisessa esim. Ei kaks isompaa vielä tuossa iässä seissy tuetta.

Tyttö muutenkin ns. helpompi. Poika passauttaa. ;)

Se on varmaan pikkusiskon pakko pitää pintansa heti alkuunsa :D
Meilläkin kun on 3 poikaa ja pikkusisko pomottaa tuo neito veljiään ihan viisi nolla vaikkei ole kuin 2,5v :whistle:
Pukee itse ja syö jne.. poikia saa taas olla jelppaamass vähän joka asiassa, joskus tuntuu että täytyis leikitkin leikkiä valmiiksi niille.

Yhteistyössä