10kk vauva hoidossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mikä teillä pisin aika minkä olette olleet 10kk ikäisestä vauvasta erossa? Siis myös isän hoito lasketaan, vaikkei silloin siis "hoidossa" ole.

Meillä iskä on ollut vauvan kanssa korkeintaan kaksi tuntia pari kertaa, toisen kerran olin hierojalla, toisen kerran leffassa. Hoidossa ei mummolassa tms. ole ollut koskaan. Jotenkin en osaa olla erossa hänestä, kaupassakin jos käyn yksin, niin on jo kiire pian kotiin. Ensi viikolla on "pakko tilanne", jolloin mies hoitaa noin viisi tuntia lasta ja mietin, miten pärjää. Lisäksi imetän vielä, joten sekin ehkä mietityttää. Esikoinen oli enemmän isän kanssa pienenä ja mummokin hoiti eka kerran jo 8 kuisena yön yli, en tiedä, miten nyt olen niin kauhean kiinni vauvassa. En siis pidä sitä huonona asiana, kunhan vaan mietin...

Oli tuossa iässä isällään yötä toisinaan isoveljiensä mukana, mutta muuten ei ole vielä ollut päivääkään ns. vieraalla hoidossa - itseasiassa kerran tunnin verran, on nyt 2-vuotias.

Oli meillä isällään tuolloin ollut varmaan jo useaan otteeseen 5-6h pätkiä ja oiskohan ollu n.10kk ikäinen kun kävin päivän kestävällä reissulla ystävän kanssa, tulin sitten vauvaa nukuttamaan. On vaikeaa olla erossa, mutta haluan et pojat pärjää hienosti kahdestaan ja niille tulisi mahdollisimman vahva side. Sen lisäks, et itse rentoutuu joskus, on ihana, et isä saa säheltää rauhassa :) Vieraalla eli mummolla vauva on ollut kerran 2.5h. Nyt siis n.vuos ja 3kk...

3 h viikossa on ollut noin 3-kuisesta asti isänsä kanssa, kun käyn harrastamassa. Kerran olen ollut 8 h reissulla kun vauva oli 7 kk, isänsä kanssa oli silloinkin.

8-9kuisena oli 4 viikkoa päivät isänsä kanssa kun itse suoritin harjoitteluani. Sitä ennen on ollut hänen kanssaan jos olen ollut jossain. Mies hoitaa vauvaa ihan yhtä hyvin kun minäkin ja musta on kiva, että mieskin pääsi rakentamaan erilaista suhdetta vauvaan ja näkemään meidän arkea kun olin harjoittelussa. Ei mun tarvitse onneksi yhtään miettiä, että miten pärjäävät.

Vieraalla(mummolla) on ollut hoidossa muutamia tunteja sillon tällön.

Meidän neiti on kohta 9 kk ja 5 h taitaa olla pisin aika, jonka olen ollut hänestä erossa -ollu tsilloin isänsä kanssa. Pari kertaa oon käynyt mm. syömässä kavereiden kanssa ja lillunut spassa rentoutumassa. Ja hyvin on mennyt. :)

Mä hoidan 9,5kk ikäistä kummipoikaani nyt 2,5kk ja 7,5h/päivä, eli kyllä isä varmasti pärjää lapsen kanssa. =) Mä olen kuullut usein, että moni on enemmän kiinni kuopuksessa. Hänet haluaa pitää pitkään "vauvana". :)

Mä olin isäkuukauden töissä 8.5kk-9.5kk. Aamuisin sisintä riisti lähteä kotoa, mutta huolet helpotti kun ovi oli kiinni. Tiesin, että kyllä ne siellä pärjäävät. Isän ja lapsen suhde ei pääse kehittymään ilman kunnollista kahdenkeskistä aikaa, joten koeta relata vaikkei se helppoa olisikaan :)

Hyvin se menee :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Mä hoidan 9,5kk ikäistä kummipoikaani nyt 2,5kk ja 7,5h/päivä, eli kyllä isä varmasti pärjää lapsen kanssa. =) Mä olen kuullut usein, että moni on enemmän kiinni kuopuksessa. Hänet haluaa pitää pitkään "vauvana". :)

Mulla on ollut hoidossa vauva 2kk ikäisestä asti n. 9h päivässä. Ei kai se sen kummempaa ole ja kyllähän lapset tottuvat.

Keskimmäinen oli 4-kuisesta isänsä (ja isosiskonsa) kanssa joka ainoa arkipäivä 8-16, kun mä olin töissä.

Neljäs tulee jäämään samalla lailla 2kk ikäisenä isänsä "hoitoon".

Tosin se ei kyllä mun mielestä tosiaan ole mitään hoidossa olemista, lasten isä on meillä ihan tasaveroinen ja yhtä pätevä vanhempi, ei mikään äidin pikkuapulainen ja hoitaja.