10kk vauvan kakka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kirsi

Vieras
Hei,

Olisin kysellyt onko muilla 10kk ikäisillä vauvoilla samanlaista vai pitäisikö huolestua/epäillä jotain ruoka-aineallergiaa? Vauvani vatsa on välillä ihan normaalia "pökälettä" ja toisinaan taas löysää, vaippaan leviävää "massaa". Ei koskaan kuitenkaan imeydy suoraan vaippaan (olen kuullut, että vauvan ripuli on sellaista.) Maha siis on käytännössä usein löysällä? Onko normaalia? Sori, aihe on vähän ällö, mutta olen huolissani...

Hei,

Kiitos vastauksesta. Ajattelinkin, että liittyy varmaan jotenkin siihen, että suolisto vielä totuttelee kiinteään tms. Hyvä, että ei ole siis merkki mistään allergiasta. Meillä kun tosiaan seuraava neuvola on vasta 1-v iässä, ainahan voi soittaa, mutta kiva, että täältäkin voi kysyä.

En viitsinyt aloittaa uutta ketjua tälle kysymykselleni...Onkohan ihan normaalia että 9kk:lla vauvallani tulee välillä limaistaa kakkaa? Vai voiko tämä olla merkki jostain allergiasta. Muutenkin kakka on aina sen väristä minkä väristä ruokaa on syöty. Vauvani on aika hoikan puoleinen ja siksi koko ajan olen huolissani, että jos on jotain suolistossa... Kiitti, jos joku viitsisi vastata!

Yhteistyössä