10kk vauvan nukuttaminen, teenkö täysin väärin???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milana_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Milana_

Vieras
Tyttöni on 10 kuukautta ja olen päättänyt laittaa näitä nukkumis-tapoja vähän uusiksi. Tyttö tähän ikään asti nukahtanut aina tissille ja nukkunut aina vieressä. Nyt kuitenkin tilanne se että olen päättänyt lopettaa imetyksen, joka osoittautuukin tosi vaikeaksi. Erittäin tissiriippuvainen vauva ja muutama viime ilta ollut aika itkuntäyteistä. Päivisin tissittelyn jättäminen ei ole ollut suuri ongelma, ollaan vaan puuhailtu kaikkea muuta ja huomio on suht helppo kiinnittää muihin juttuihin. Ollaan syöty kiinteitä usein ettei nälkä ole ehtinyt ennättää ( ei suostu juomaan pullosta maitoa, ei ole koskaan suostunut), juo nokkamukista maitoa ruokailun yhteydessä sekä velliä pillillä. Tämä sujuu ok päivisin, päiväunillekin menee vaunuihin ulkoilun yhteydessä ja nukahtaa aina. MUTTA: ongelma onkin iltaisin nukahtaminen. Eilinen ilta huutoa kesti 1,5 tuntia jonka lopuksi tyttö ei enää jaksanut vaan nukahti kainaloon. Huudon aikana kannoin, pidin sylissä, suukottelin, tarjosin pullosta maitoa ( joka ei tietenkään kelvannut ), tarjosin maitoa nokkamukista ( joka ei sekään kelvannut), lauloin, silitin, rauhottelin jne jne. Ei mitään vaikutusta, vauva huusi itsensä täysin tainnuksiin. Yöllä annoin tissiä unenpöppörössä. Tämä ilta meni jo eiliseen nähden paremmin, huutoa kesti ehkä puolituntia jonka aikana kannoin tyttöä olalla pahimmat itkut, rauhoituttua laitoin omaan sänkyynsä ja taas huudon yllyttyä otin syliin olalle. Lopulta sain tytön rauhoitettua omaan sänkyyn ja iloiseksi yllätykseksi tyttö tyytyi silittelyyni ja nukahti.

Teenkö aivan väärin?

Siinä mielessä teet, että "yrität" liikaa. Eli älä häsyä ja hästää, ihan rauhassa vain silittelet ja jos itku yltyy niin sitten vasta otat syliin ja heti lasket takaisin kun itku laantuu.

Jos olisin sinä, laittaisin mieheni pitämään unikoulun (jos sulla mies on). Paljon selkeämpi lapsellekin, kun ei ole äiti maidontuoksuineen siinä vieressä kiusaamassa.

No ihan hyvältä kuulostaa. Ite oon kyllä lopettanu iletykset pikkuhiljaa enkä kertarysäyksellä mutta tuo tapa saattaa olla teille se paras. Koittaisin tarjota yöllä tai illalla vaikka vettä tai sitä maitoa, voihan sillä olla jano jos huonosti juo päivän mittaan. Päivällä paljon hedelmiä ja esim kurkkua missä on nestettä.

Liian aikaisin lopetat imetyksen. Sinuna jatkaisin imettämistä ja vauvan vieressä nukuttamista. Se on lapselle parhaaksi. Yöt kyllä helpottuvat kun lapsi kasvaa.

• Tykkää
Reactions: Lokki
Kai se täytyy vaan itse koittaa ottaa rennommin eikä "pelätä" sitä huutamista/ itkua. Imetyksen lopettamista oon kyllä miettinyt jo tovin aikaa ja mielestäni tämä on hyvä ratkaisu meille.
Toisinaan vauva saa kamalia raivareita kun lasken omaan sänkyynsä, potkii ja huutaa kuin syötävä. Toisinaan huutaa sylissäkin joten syleilykään ei auta ja jos hetkeksi hiljenee syliin niin tuntuu rankalta laittaa neiti takaisin sänkyyn kun tietää että huuto alkaa taas heti. Mutta toivottavasti tää antais hyvää tulosta ja tyttö oppii ja omaksuu uuden tavan...

Yhteistyössä