10v leikkii pehmoilla..

onni löytyy arjesta

Aktiivinen jäsen
06.08.2007
4 064
0
36
Olen erittäin tyytyväinen, että lapsella on pitkä lapsuus ja vielä leikkii. Osa kavereista jo siirtyneet pois leikeistä =( ja iso ehtii olemaan kyllä.. Mutta ikäväkseni huomaan, että toisinaan (melko useinkin) ärsyttää se pehmoilla lässyttäminen =/ kun menee ihan yli huomautuan siitä ja lässyttämistä en halua kuunnella alvariinsa, omassa huoneessaan leikeissään ok. Muuten en kiellä tai moiti "pehmoilua", unikaverit ovat edelleen. Toisinaan itsekin kysyy voiko hällä vielä unikaveri olla ja vastaan et voi olla niin kauan kuin haluaa..
Omien kavereiden kanssa ei pehmoilla niinkään leikitä, ei oikeastaan koskaan, silloin on legomaailmat. Tämä peholässytys on joko yksin tai pian 8v siskon kanssa.

Mites muilla?

Siis sua ärsyttää lapsen lässytys kun leikkii pehmoilla? Ja silti haluat että lapsi on vielä pieni? Miten havaitsin tuossa ristiriitaa?
Miksi leikkiminen pitäisi lopettaa tietyssä iässä? Meillä saa leikkiä niin kauan ku haluaa. Jos lapsi kysyy oikeen että saako vielä olla unikaveri, niin minusta se on jotenki vanhemmilta ohjailtua että lapsi tajuaa tollasta es kyseenalaistaa.
Meillä 14 vuotiaallakin on unikaveri, ja niin on hänen kaverillaankin. =)

Tyttökö teillä?

Meidän tyttö 10v leikkii vielä ihan täysillä kaverinsa kanssa: pehmoilla, pikkuhevosilla, jopa nukeillakin välillä (lähinnä silloin pikkusiskon kanssa). Askartelee paljon leikkeihin liittyvää (pahvisia palkintopokaaleja, muovailumnassasta ruokaa ja kuppeja, leikkelee kankaista vaatekappaleita, yms)

Olen myös tosi onnellinen että leikkivät, mua se ei ärsytä yhtään. Harmitti kun tyttö kävi kaverin 10v synttäreillä ja vei lahjaksi ostamani taskuhevospakkauksen (joista siis oma tyttöni kovasti tykkää), ja tyttö kertoi että kaveri oli avannut ja katsonut kieroon että 'ai lelu'.

Mun 10-v on Minecraft-friikkiytynyt, sitä pitää vähän pitää silmällä. Pelaa ja samalla taustalla pyörii jonkun tyypin Youtube-tutoriaaleja. Oli jo "katkollakin" välillä siitä. Nyt se on taas tullut mukaan kuvioihin.
Tyttö on. Pelaa yhteispelejä poikapuolisten kavereittensa kanssa. x)

Viimeksi muokattu:
Ei siinä leikissä mitään ongelmaa tietenkään olekaan. Mutta se kimittävä lässytys! ja se lässytys tuppaa sitten tarttumaan välillä muuhunkin puheeseen. itse ovat keksineet nimitykset, että "ipittävät". Alunperin tarkoitus olikin siis kysellä, leikkiikö 10v pehmoilla vielä muuallakin ja lässyttävätkö leikkiessään? kivaahan se kuulla et muissakin perheissä vielä keikitään, mutta se ei ollut kyselyn tarkoitus =) niin ja kyseessä poika, mutta olen sitä mieltä ettei ole olemassa ns tyttöjen ja poikien leikkejä.

Yhteistyössä